Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

dipje

dipje

06-01-2011 om 16:43

Depressief van chocolade?

Je hoort altijd dat chocolade je een goed gevoel geeft als je down of somber bent, maar ik heb heel sterk het gevoel dat het bij mij juist mijn sombere gevoel erg versterkt. Herkent iemand dit??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Holiday

Holiday

06-01-2011 om 18:23

Nee

sorry totaal geen herkenning. De enige keer dat ik echt depressief wordt van chocola is als ik het niet meer in huis blijk te hebben en misgrijp..

Wat heb je dan? Word je echt somber? Of een schuldgevoel misschien, zo van dit is niet goed voor mij, word ik dik van etc.

dipje

dipje

06-01-2011 om 19:15

Geen schuldgevoel

nee, maar wel echt sombere, bijna depressieve gevoelens. Totaal nergens zin in hebben, futloos het liefst de hele dag in bed willen blijven enz. Heb het nu ongeveer anderhalve week, maar de laatste 3 dagen is het echt erg. Als ik niet goed in mijn vel zit, wil ik nog weleens naar de chocolade grijpen, net als nu dus en ik moet zeggen dat ik best wel wat chocolade naar binnen heb gewerkt. Ik weet het niet hoor, of het hier iets mee te maken kan hebben, kreeg straks opeens een ingeving dat het mss aan de chocolade zou liggen. Ik weet iig dat er bij bepaalde gevallen, bijv. bij PMS, wordt geadviseerd om, net zoals met koffie en alcohol,op te letten.

Merel

Merel

06-01-2011 om 19:56

Als ik google

Hoi Dipje,

Als ik google krijg ik o.a. dit: http://www.yunomi.nl/artikel/link-tussen-depressie-en-chocola
Dus ik weet niet wat er nu eerst was, depressief voelen en dan naar de chocola grijpen of andersom.
Ik zou zeggen, test het eens en eet een tijd geen chocolade.....

haha kan ik makkelijk zeggen, ik ben niet echt gek op chocolade.

Kan wel

Maar dan ligt het aan de suiker die erin zit.

Gr. Poezie.

kaatje66

kaatje66

08-01-2011 om 16:29

Verslaafd

Mijn vriendin was echt verslaafd aan chocolade. Ze is nu afgekickt!!! Terwijl ze eerst wel heel de dag kon slapen heeft ze dus nu last van slapeloosheid. Ze ligt nu niet meer te pas en te onpas op de bank en ze heeft veel meer energie. En.... ze is ook nog afgevallen. Bij haar lag haar lusteloosheid dus voor een gedeelte aan de chocolade (of aan de suikers???)

groetjes Kaatje(66)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.