Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

09-10-2008 om 19:21

Diabetes

Omdat ik zwangerschapssuiker heb gehad moet ik ieder jaar bloed laten prikken bij de huisarts. Elk jaar gaat dat prima maar nu was de waarde te hoog. Ik had nuchter 7.1 terwijl het maximaal 6.1 mag zijn volgens de assistente. Morgen ga ik nog eens prikken om toeval uit te sluiten dus ik hoop dat er niks aan de hand is.
Maar stel dat die waarde ook te hoog is, hoe gaat dat dan verder? Heeft iemand daar ervaring mee?
Groetjes,
Manon

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
*Twinkel*

*Twinkel*

09-10-2008 om 20:09

Ja...

Bij mij hetzelfde verhaal. Na 3 zwangerschappen en 2 met zwangerschapsdiabetes is de diabetes niet meer weggegaan. Omdat we na de 3de nog een 4de wilden ben ik insuline blijven spuiten. Na de (vroeg)geboorte van onze jongste ben ik met insuline gestopt en op tabletten methformine overgegaan. Zo heb ik een half jaar gesukkeld en mijn waardes werden er niet beter op. Toen dus weer aan de insuline en nu heb ik sinds 3 maanden een insulinepomp. Echt een verademing!

Maar wat er bij jou gaat gebeuren: Morgen ga je weer nuchter prikken. Als het te hoog is moet de HB1Ac waarde in je bloed bepaald worden (bloed uit de arm). Deze waarde moet ook onder de 7 zijn. Deze waarde is het gemiddelde van de afgelopen ongeveer 6 weken. Als deze waarde dus te hoog is zul je of tabletten of insuline krijgen, als je verder door de dietiste goed gekeurd bent. Maar vaak wordt er eerst met tabletten gestart en voor heel veel mensen werken die tabletten prima.

Veel succes morgen, laat je nog weten hoe het was?
Groetjes Martha

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

10-10-2008 om 22:03

Vanmorgen

Hallo Martha,

Hartelijk bedankt voor je uitgebreide reactie.
Vanmorgen ben ik nuchter gaan prikken maar het was geen succes. Ik heb hele dunne aders die ook nog diep liggen, mede door overgewicht De assistente wilde weer een buisje bloed afnemen en dat was de vorige keer al moeilijk maar deze keer lukte het helemaal niet. Ze heeft het aan allebei de kanten geprobeerd maar er kwam maar een mager druppeltje uit. Einde van het verhaal was dat ik maar naar het ziekenhuis moest want ze wilde geen gatenkaas van me maken.
Inmiddels was het al half tien en was ik wiebelig van de honger dus ik ben naar huis gegaan. Ik heb een formulier mee en ga volgende week dan maar prikken in het ziekenhuis. Hopelijk lukt het dan wel. Wel rot, als ik inderdaad suiker heb dan moet ik elke drie maanden een buisje laten afnemen dus dan heb ik die ellende natuurlijk iedere keer. De assistente gaf al aan dat ik dan misschien maar elke keer naar het ziekenhuis moest gaan. Het kost op deze manier natuurlijk ook veel te veel tijd en ik loop nu met 2 flinke blauwe plekken
Dus ik weet nog niks. Maar als ik volgende week ben geweest schrijf ik wel het vervolg
Groetjes
Manon

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.