Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

sjaan

sjaan

25-02-2009 om 13:44

Diarree

Mijn zoontje van 7 heeft iedere keer een aantal dagen/weken achter elkaar water dunne ontlasting. Niet de hele dag door, hij kan het gewoon ophouden. Maar als hij moet poepen is het zo dun
Hij is niet ziek, eet goed. Heeft alleen net voor hij naar het toilet moet buikpijn (ik denk krampen)

Het is al enige tijd aan de gang (vanaf december) Maar hij heeft ook weken dat er niks aan de hand is en hij gewoon vaste ontlasting heeft. Nu heeft hij weer sinds een week diarree. Dus heb ik vanmorgen de dokter gebeld en die zei dat ik maar langs moest komen. Alleen heb ik een beetje moeite om met een verder gezond kind langs te gaan, dus heb ik gevraagd wat ik eerst zelf nog kon proberen. Het advies was Yakult omdat het overloop diarree zou zijn, hij zou zijn ontlasting ophouden?

Heeft iemand hier ervaring mee? Of andere tips voor me iets dat ik kan proberen met voeding?

Alvast bedankt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

25-02-2009 om 15:15

Actimel

is een vergelijkbaar iets als Yakult. Mijn kinderen drinken dat dagelijks. Het werkt wel.
Waar je met voeding op 'moet' letten is: voldoende vezels en vetten, en niet teveel suikers.
Overigens kan dit ook een symptoom van iets anders zijn, dus misschien is het wel verstandig om even langs de ha te gaan.

ayla

ayla

26-02-2009 om 08:21

Overloopdiarree

Als hij overloopdiarree heeft zou daat betekenen dat hij last van obstipatie heeft. Als dat zo is dan moet je er juist voor gaan zorgen dat zijn ontlasting dunner wordt zodat hij makkelijker naar de wc kan gaan. Je kunt huismiddeltjes als Roosvicee laxo proberen maar ik zou eerst eens naar de ha gaan om te kijken of er echt sprake van obstipatie is.

Tinus_p

Tinus_p

26-02-2009 om 10:01

Verbazing

sjaan:
"Dus heb ik vanmorgen de dokter gebeld en die zei dat ik maar langs moest komen. Alleen heb ik een beetje moeite om met een verder gezond kind langs te gaan, dus heb ik gevraagd wat ik eerst zelf nog kon proberen."
Mag ik me even verbazen? Je hebt een mss wat banaal, maar concreet medisch probleem. Alle reden om gewoon naar de huisarts te gaan.

Geen overloopdiarree denk ik

Sannekezoon heeft regelmatig last van ernstige obstipatie met uiteindelijk overloopdiarree. Kenmerk van overloopdiarree is dat je het niet kunt ophouden! Het loopt er gewoon langs, niet te stoppen en stinkt echt werkelijk ENORM omdat het oude ontlasting is.
Zou gewoon even langs de huisarts gaan hoor, daar zijn ze voor!
Drinkt hij toevallig heel veel appelsap?

sjaan

sjaan

26-02-2009 om 10:27

Dat mag

Ja hoor je mag je verbazen...
Maar ik ben opgegroeid met het idee, alleen als je echt ziek bent ga je naar de dokter. En hij is verder niet ziek. Dus voor mijn gevoel heeft hij niet echt een medisch probleem. Vandaar dat ik het eerst wil proberen op een andere manier op te lossen.

Ik ga in ieder geval beginnen met de yakult en hij had vandaag geen diarree, mocht dit nog wel gebeuren dan maak ik wel een afspraak met de ha.

Ik denk zelf niet dat het een verstopping is, meer dat de darmen wat in de war zijn. Maar goed voor de overloop diarree adviseerde de assistente ook yakult . Dus het zal wel voor van alles helpen.

sjaan

sjaan

26-02-2009 om 10:30

Appelsap

Nee hij drinkt nooit appelsap, gewoon ranja, water en thee.

Van die overloop diarree had ik inderdaad ook gelezen dat je het niet op kunt houden. Dus vandaar dat ik ook niet denk aan een verstopping.

Stinken doet het ook niet echt, tenminste niet erger dan normaal

Tinus_p

Tinus_p

26-02-2009 om 10:52

Verkeerd idee

sjaan:
"Maar ik ben opgegroeid met het idee, alleen als je echt ziek bent ga je naar de dokter. En hij is verder niet ziek. Dus voor mijn gevoel heeft hij niet echt een medisch probleem."
Hij is niet 'ziek', maar heeft wel een medisch probleem. Je bent (bot gezegd) met een verkeerd idee opgegroeid; de huisarts is er voor medische problemen, of je nu acuut ziek bent of niet.

Jet Burg

Jet Burg

26-02-2009 om 10:55

Toch langs huisarts

Hij komt er zelf mee, dan kan je toch gewoon even gaan?!? Zelf "rommelen" kan het ook erger maken.

Sandra

Sandra

26-02-2009 om 11:35

Huisarts

De huisarts adviseert je zelf om even langs te komen. Diarree (zeker als het vaker terugkomt en langere tijd duurt) is gewoonweg niet goed. Je zegt 'ja maar hij is niet ziek'. Hij voelt zich niet ziek, maar er is toch iets niet in orde in zijn lijf. Uit een volledig gezond en goed functionerend lijf komt nu eenmaal geen (steeds terugkerende) diarree. Dus: ga nou maar naar de huisarts!!

ayla

ayla

26-02-2009 om 13:50

Overloopdiarree

Dochter hier heeft al lange tijd last van obstipatie, tekenen bij haar zijn oa poepresten in de onderbroek en ze stinkt vaak. Maar echte dunne diarree heeft ze niet

Misschien verdraagt hij geen melkproducten?

Dan kan je kind ook aardig aan de diarree zijn, misschien is ie overgevoelig voor een bepaald ding in voedsel?

Diarree kan nl. ook een teken zijn dat de maag iets niet verdraagt wat er in gaat.

Maar inderdaad: naar de huisarts ermee.

sjaan

sjaan

26-02-2009 om 20:42

Op dit moment

Is dus de ontlasting weer normaal. Even afwachten dus, als het terug komt zal ik zeker meteen een afspraak maken bij de ha. Jullie hebben wel gelijk.....de huisarts is er zeker ook voor zulke problemen.

Maar stel hij zou een bepaalde voedingstof niet verdragen, dan heb je daar toch de hele tijd last van? Of hoeft dit niet perse?

Tinus_p

Tinus_p

27-02-2009 om 09:36

Alleen als hij het eet

sjaan:
"Maar stel hij zou een bepaalde voedingstof niet verdragen, dan heb je daar toch de hele tijd last van? Of hoeft dit niet perse?"
Alleen als hij het eet, en bij sommige dingen (zoals lactose) alleen als je 'teveel' binnenkrijgt.

sjaan

sjaan

27-02-2009 om 15:58

Dank je

Ok dan zal ik de komende tijd zijn voedingspatroon ook goed in de gaten houden, mocht hij dan weer dunne ontlasting krijgen, dat ik misschien weet waar het vandaan kan komen.
Maar goed ik ga dan in ieder geval naar de dokter.
Tot op heden gaat het nog goed.

Allemaal bedankt voor het advies!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.