Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mama en Dochter van Venus

Mama en Dochter van Venus

04-02-2011 om 20:12

Die maandelijkse periode... en mijn dochtertje...

Hoi!

Mijn dochter is 6 jaar en eigenlijk merk ik al een hele tijd iets opmerkelijks. Eerst dacht ik: ach toeval! Maar zeker de laatste 2 jaar (!) dus sinds zij 4 is ben ik erop gaan letten en ja hoor....

Als IK die maandelijks terugkerende week heb... heeft dochter last van geirriteerde schaamlipjes. We dachten eerst dat dat van hard afvegen kwam. Maar dat doet ze het laatste jaar niet meer. Ze veegt eigenlijk helemaal niet af ofzo.

Ik hoe de WC bril goed schoon, dus ze komt niet met mijn urine of bloed in aanraking als ze gaat plassen.
Ik vertel het niet dat ik die week weer heb, dus het is ook geen aandachttrekkerij ofzo. En ze zijn echt geirriteerd, schraal zeg maar. 1 likje sudocreme helpt al overigens.

Nu weet ik dat ik vroeger tegelijk met zus en moeder ongi was... maar dat zelfs op deze leeftijd (en heet speelt dus zeker al sinds ze 4 is en daarvoor volgens mij ook al) schijnbaar mijn hormonen invloed hebben op haar lijf vind ik erg frapant. Wie herkent dit?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tirza G.

Tirza G.

04-02-2011 om 21:56

Nou

Wat ik dan weer gek vind is dat die hormonen van jou bij haar blijkbaar tot dit soort klachten leiden. Wat heeft dat nou met elkaar te maken, geirriteerde schaamlippen en menstruatie?

Tirza

oregano

oregano

04-02-2011 om 22:09

Vreemd.....

sorry hoor maar ik vind het een beetje een ongeloofwaardig verhaal.Maar dat kan ook aan mij liggen.

Puck

Puck

04-02-2011 om 22:13

Nee snap ik ook niet

En ik kan het ook niet verklaren. Wij waren vroeger met 3 dochters thuis en ik herken het ook niet dat we allemaal tegeleijk ongesteld waren.
Misschien ben je er zo op gefocusd dat je het gewoon wilt zien? Misschien heeft ze wel vaker geïrriteerde schaamlippen maar let je er dan niet zo op? Overigens vind ik het wel vaak als ze iedere maand geïrriteerde schaamplippen heeft. Misschien eens ander ondergoed oid proberen.

dock

dock

04-02-2011 om 22:29

ik zou met haar naar de huisarts gaan op het moment dat jij ongesteld bent en zij dus die schrale lippen heeft. Als dit al 2 jaar duurt is dat lang genoeg, toch? Kan er geen andere oorzaak zijn dan jouw hormonen?

oregano

oregano

04-02-2011 om 23:21

Bekruipt me toch een raar gevoel

bij deze vraag hoor....misschien iets voor forumbeheer hier even naar te kijken of ben ik nu zo achterdochtig?

dock

dock

05-02-2011 om 11:11

Oregano

bij mij rinkelt er ook ergens een alarmbel. Vind het een vreemd verhaal.

Sancy

Sancy

05-02-2011 om 11:38

Instinct

Mijn instinct zorgt ook voor een alarmbel, hoewel ik niet kan uitleggen waarom ik die bel hoor. Maar ik som wat mogelijkheden op voor t.o.:
1. toeval
2. genen
3. kind veroorzaakt het zelf (misschien onbewust)
4. t.o. kickt op dit soort postings (pedoseksuele neiging)
5. kind wordt mogelijk misbruikt

oregano

oregano

05-02-2011 om 11:54

Sancy,

wat is t.o?

Sancy

Sancy

05-02-2011 om 12:07

T.o.

= topic opener

Krijg er kriebels van

en ook idd een naar gevoel
zoals jij het omschrijft Sancy daar durfde ik nog niet eens aan te denken het laatste dan maar toch.....
moet steeds denken arm kind

Taboe

De presentatie van deze poster is wat ongemakkelijk. Maar het is ook een ongemakkelijk onderwerp. Ik zou toch proberen er geen al te vergaande conclusies aan te verbinden.
Ik had namelijk iets vergelijkbaars met dochter. Echter zonder dat ik nog ongesteld was, dus daar lag het niet aan. Inderdaad de huisarts. En verder hield het op toen dochter zichzelf beter kon afvegen.
Maar ik weet nog dat dit beslist achterdochtige vragen opriep bij de kinderbeschermers.
Maar een naam als Moeder en Dochter van Venus, dan sla je wel even de plank mis bij zo'n onderwerp. Maar ook dat kan een legitieme verklaring hebben. Hopelijk verklaart deze poster zich nog nader.

bibi63

bibi63

05-02-2011 om 15:27

Het zou niet eens in me opkomen

Los van het feit dat deze posting ook bij mij vraagtekens oproept, denk ik ook iets anders: Het zou niet bij me OP komen (het verband dus). Als dochter regelmatig last van geirriteerde schaamlippen heeft, dan zou mee dat natuurlijk opvallen. Ik zou met sudo smeren, letten op het afvegen enz enz. Maar een link legggen met mijn eigen menstruatie? En al helemaal niet omdat op deze leeftijd (begonnen met 4 jaar?) hormonen helemaal geen rol KUNNEN spelen.
Gr. Bibi

Wat een reacties......

....tjonge, wat een reacties over de mogelijk slechte bedoelingen van de postster. Vind het nogal overdrecven allemaal.

Wel denk ik dat als je hier achteraan gaat, je het verband met jezelf beter los kunt laten om serieus genomen te worden (dat merk je hier wel). Het komt nogal zweverig over, om dit verband te benoemen. Dus ik zou aan een arts de vraag 'open' stellen.

koentje

koentje

06-02-2011 om 14:28

Mijn allereerste hele slechte gedachte

kan het zijn dat ze sexueel wordt misbruikt terwijl jij ongesteld bent?

Mama en Dochter van Venus

Mama en Dochter van Venus

06-02-2011 om 14:51

Oh my g.....

Ik sta hier echt met open mond van verbazing te lezen. En hoe blij ben ik dat ik even een andere naam heb aangenomen...

Sexueel misbruik???? Pedo neigingen???? OO die hier even naar moet kijken???? Blijkt maar weer dat ik deze vraag beter niet had kunnen stellen.

Naam: ik heb niets suggestiefs met mijn tijdelijke naam bedoeld. Vrouwen komen van Venus en Mannen van Mars... We hebben hier in huis te maken met 2 mannen en 2 vrouwen. Deze vraag ging over ons (de 2 vrouwelijke huisbewoners) dus dacht ludiek ipv Vrouwen komen van Venus... Mama en Dochter van Venus te schrijven... Gewoon wij 2-en als tegenhangers van de 2 mannelijke Mars-bewoners. Als geinige naam....

De Vraag: Ja ik ben bij de dokter geweest. Och hemel, helemaal vergeten dat hier te melden. So shoot me. Dok kan er ook niets van vinden. Dochter draagt elke dag schoon ondergoed, wast zich vaak genoeg en niet te vaak, ondergoed is van katoen = was het beste wat ik kon doen vlg dok. Vegen doet zij nu niet meer maar deppen (daar heb ik wel iets over genoemd) Dok gaf ook aan dat het vaker voorkomt (niet 100% van de gezinnen maar wel vaker) dat vrouwen tegelijk ongi waren als zij samen woonden (had ik dus met moeder en zus ook). Dok gaf ook aan dat wel degelijk mijn hormonen (reuk, aanraking (ik bedoel dus het gewoon standaard moeder-dochter knuffelen)) haar lichaam kunnen beinvloeden.

Dok vond het ook raar dat het al zo jong was maar kon verder niks vinden. Dochter heeft het dus 1 dag als ik die periode heb. En nee ik ben er NIET op gefocused zodat/ omdat ik het wil zien, ik veroorzaak het ook niet zelf (hallo??? Wat hebben jullie je hier in je hoofd gehaald zeg!)

Ik ben ongi, en dochter zegt 's avonds dat ze pijn heeft daar.... En die vraag komt in de tusssenliggende 3 weken niet voor.

En dan die insinuatie over wrs manlief die haar dan dus wel zou pakken omdat ik ongi ben.... Jeutje wat een gezwets. Maar waarom dat zo is... ik ga me dus echt niet zitten verdedigen hier. Het enige dat ik kwijt wil is dat manlief doordeweeks dag en nacht weg is (insinueer daar meer lekker op verder) en dit verhaal voorkomt op avonden dat meneer dus niet eens thuis is (oei, nog meer speculaties.... kom maar op!)

Het was een doodnormale vraag. Ik ben echt verbijsterd van jullie antwoorden. Toen ik de draad zag dacht ik: o joepie meer vrouwen die dit herkennen! Maar de inhoud ervan....

Is deze maatschappij dan dus echt zo ver gekomen dat een moeder niet eens meer een iets intieme vraag mag stellen aan een stel meiden/ vrouwen zonder dat er meteen tegenaan wordt gekeken of ik een pedo ben die zich als moeder voordoet, dat vader dochter wrs misbruikt en ik me alvast maar moet bergen voor de politie en kinderbescherming???

Fijn dan

Ik weet ook niet hoe het komt maar ik schoot hier even geweldig in de lach!
Ja dus, aangestoken door de nationale gekte.

Lou

Lou

06-02-2011 om 18:32

Ach mama van venus

Zie het maar van de positieve kant: het is wel fijn dat hier zo alert wordt gereageerd op mogelijke trollen. Een onbekende nick, en dan zo'n zeldzaam en ook nog intiem probleem, daar schieten de wenkbrauwen van omhoog en eigenlijk is dat toch ook niet zo raar? Je kunt daaruit ook concluderen dat het kennelijk wel heel zeldzaam is wat je bij je dochtertje ziet.

Ik herken het ook niet, maar het is wel maar één stapje verder dan de vreemde band die ik soms met mijn dochter heb. Zeker toen ze kleiner was, tot een jaar of vier, vijf denk ik, merkte ik dat we vaak hetzelfde dachten en hetzelfde zeiden op dezelfde momenten. Ik dacht soms een vraag en dan gaf zij hardop antwoord. Of ik werd midden in de nacht wakker en dacht: leeft mijn baby nog? Maak eens een geluidje? En dan maakte ze een geluidje in haar ledikantje (precies op het goede moment dus, daarvoor en daarna was het stil). Dat soort dingen.

Het kan allemaal toeval zijn, net als bij jou, het kan ook iets anders zijn. Het maakt niet uit. Je kunt hier niets mee en je hoeft hier ook niets mee. Je dochter heeft een fysiek probleem, dat je alleen fysiek kunt oplossen. Elke maand smeren dan maar, lijkt mij.

Polly Shearman

Polly Shearman

06-02-2011 om 18:33

Menstruaties

Het is idd heel normaal dat vrouwen die samen wonen, gelijk lopen met hun menstuaties. Dat is absoluut waar. Maar... menstruaties hebben NIKS te maken met geirriteerde schaamlippen van een kleuter.

Sancy

Sancy

06-02-2011 om 19:07

Ach ja

Ik sluit me aan bij Lou's eerste alinea. Op je posting van vandaag kan ik nog wel wat opmerkingen plaatsen, maar waarschijnlijk ben je daar niet zo van gecharmeerd, dus laat ik het hier bij.

mirreke

mirreke

06-02-2011 om 23:36

Je kunt er het beste maar om lachen

Mama en Dochter. Ik schrok ook van de reacties (ik lees net het hele draadje), en van de insinuaties. En dan een forumbeheer dat achter je aan wordt gestuurd...
Daarna schoot ik ook in de lach, en dat is denk ik het beste wat je kunt doen. Lachen om zoveel achterdocht en wantrouwen. Je schouders erover ophalen.
Het enige wat ik dacht was dat ik het wat zweverig vond, of toeval. Of misschien valt het jou meer op omdat jij een verband legt. Ik weet het niet. Mijn dochter had vroeger ook af en toe last van geïrriteerde huid. Er stond, en staat nog steeds, een pot vaseline in de badkamer en op het toilet.

Mama en Dochter van Venus

Mama en Dochter van Venus

07-02-2011 om 00:16

Tsja....

Nou inmiddels ben ik bijgekomen van de shock en de verbazing en lach ik er idd maar om. Om al die idiote reacties hier (de laatsten niet meegeteld. Dank voor toch een beetje begrip hierzo)

Zweverig? Tsja, daar heb ik andere gedachten bij. Ik laat het nu voor wat het is hier. Ik kijk voortaan wel beter uit dan een vraag te stellen op dit forum.

Tijgeroog

Tijgeroog

07-02-2011 om 15:01

Geloofwaardig

Ik snap de heisa niet helemaal, vind het verhaal wel geloofwaardig. Onverwacht, dat wel, maar daarom nog niet verdacht.
Het gebeurt vaker dat cycli van vrouwen die bij elkaar in huis wonen gelijk lopen, dat is volgens mij redelijk bekend. En er zijn zoveel dingen die je kunt linken aan een menstruatiecyclus, humeur, vet worden van haren, bekkenklachten, hoofdpijn maar ook bijvoorbeeld gevoeligheid voor vaginale schimmels.
Ik kan me dan ook voorstellen dat de Dochter van Venus ook al lichte hormoonschommelingen heeft die gelijk lopen aan die van haar moeder. En dat ze daar een lichamelijke reactie op heeft.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

07-02-2011 om 15:10

Ik snap best

dat een verdenking van seksueel misbruik hard aankomt, maar het is natuurlijk wel een mogelijkheid. Het was in elk geval ook het eerste waar ik aan dacht.

Gelukkig is het niet aan de orde, maar om die suggestie nou meteen als gezwets af te doen...

Mama en Dochter van Venus

Mama en Dochter van Venus

07-02-2011 om 15:20

Tijgeroog

DANK! Het leek mij ook niet geheel vreemd idd (vandaar ook de vraag)

Sarcas

Sarcas

07-02-2011 om 15:55

Oeps?

Oh jee, heeft de seksuele hysterie nu ook al hier op OO toegeslagen? Ik zit me hier een beetje plaatsvervangend te schamen voor die reacties. Instinct. Rare gevoelens. Kriebels... Biedt er iemand 'onderbuik'? What about 'verstand'?

Op deze manier durft straks inderdaad niemand meer een vraag te stellen waarin ook maar iets bloots voorkomt. En daar schieten we mee op, toch?

En voor diegenen die hun slechte gedachten niet voor zich konden houden; een 'Oeps, sorry' zou niet misstaan.

S.

oregano

oregano

07-02-2011 om 16:20

Sarcas, ik bepaal eea nog altijd zelf

Het is niet jou om te bepalen of een excuus al dan niet op zijn plaats is, toch??
Dat bepaal ik nl nog altijd zelf. Ook of het slechte gedachtens waren, dat bepaal jij nu ook even?

Ach het is een hype....

...is je kind geen boekjeskind, tja mevrouw, dan heeft u toch een probleem. Zal ik u eens wat vertellen, ik ga uw probleem beantwoorden met een probleem, maar dat mag u zo neit zien hoor: het is hulp....indicaties, ondertoezichtstellingen, want het is allemaal heel zorgelijk mevrouw. Want kijk: uw probleem staat niet in mijn boekje....dus dan moet er wel iets mis zijn bij u. Maar gelukkig ben ik hier om te helpen. Desnoods door uw kindje uit huis te halen, want ook dat moet u zien als hulp hoor......Bleeeeeeeeeh. Dat de instanties zo misselijkmakend bezig zijn op dit moment, d'accord (alhoewel), er moeten immers portomoneetjes verdiend worden en de sector moet toch aan het werk blijven. Maar dat er een soort maatschappelijke hype ontstaan lijkt om kindjes 'die hulp nodig hebben' aan te dragen, Bleg. Toegegeven hoor, we worden er ook wel voor geindoctrineerd, gezien alle spotjes die er zijn om vooral toch maar te melden en geen signalen over het hoofd te zien. Maar kunnen we kinderen ook nog zien als kleine mensjes in plaats van massaproducten die allemaal aan dezelfde eisen meoten voldoen?

Emine

dock

dock

07-02-2011 om 20:08

Waarom twijfels

toen ik de openingspost las was mijn allereerste gedachte: die moeder vindt het ook vreemd dat het zo regelmatig is en ook toevallig steeds tegelijk met haar menstruatie, maar wil of durft dit niet rechtstreeks te vragen. Ik heb dan ook heel voorzichtig geschreven dat er bij mij een alarmbelletje ging klinken. Zoals ik al schreef, als ik dit al 2 jaar bij mijn dochter zou zien, zou ik met haar naar de dokter zijn gegaan.
Natuurlijk ben ik heel erg blij dat hier geen sprake van is.

dock

dock

07-02-2011 om 20:16

Weggevallen

sorry, iets weggevallen. De laatste zin moet zijn; Natuurlijk ben ik heel erg blij dat er van misbruik geen sprake is!

Andere nick

Beter dus geen andere nick gebruiken als je een serieuze vraag hebt en serieuze antwoorden verwacht. Dan zal er ten eerste al niet gesuggereerd worden dat je een troll bent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.