Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Mama en Dochter van Venus

Mama en Dochter van Venus

04-02-2011 om 20:12

Die maandelijkse periode... en mijn dochtertje...


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-02-2011 om 21:52

Verklaring

"Vrouwen die langdurig bij elkaar zijn, gaan langzaam maar zeker gelijktijdig menstrueren.
Dit is gebleken na een onderzoek in 1971 waarbij 135 studentes aan de universiteit van Boston werd gevraagd wanneer zij menstrueren.

In een half jaar tijd gingen de cycli van met name vriendinnen en kamergenoten steeds meer gelijklopen. Leeftijd en studie bleken hier niet toe te doen, alleen de tijd dat vrouwen bij elkaar waren was van belang.

Hoe dit gelijklopen van de menstruatie wordt veroorzaakt is nog niet helemaal bekend, maar het bleek uit testen dat feromonen (zgn. "sexhormonen") in het okselzweet hiermee te maken heeft."

Jouw dochter is nog lang niet geslachtsrijp dus bovenstaande theorie kan niet op haar van toepassing zijn. Er moet een andere verklaring zijn. Weet ze wanneer jij ongesteld bent? Doordat jij erover praat of anderszins? Is ze voorgelicht over de werking van het vrouwelijk lichaam etc.? Ik zou me er verder niet druk over maken, er niet overdreven aandacht aan besteden en blijven zorgen voor een goede hygiene.

vlinder72

vlinder72

07-02-2011 om 22:11

Hmmm

Zou het niet een logische verklaring kunnen hebben?

Misschien ben je (zonder dat je het zelf door hebt) in de dagen voor je menstruatie wel iets korter af of minder vrolijk dan anders (ben ik zelf wel). Dochter krijgt net iets minder aandacht dan normaal en opeens heeft zij ook ergens last van. Nu zijn het haar schaamlippen maar het had net zo goed haar hoofd of buik kunnen zijn. Ik neem aan dat je niet haar schaamlippen dagelijks controleert dus ze alleen echt ziet als ze zegt dat ze er last van heeft. Weet je zeker dat niet gewoon een vorm van aandacht vragen is?

Dat zou trouwens ook helemaal niet erg zijn. Mijn kinderen worden ook altijd spontaan "ziek" als een broertje of zusje in huis ziek is (geweest).

Werkt misschien in boston, maar niet in nederland

want het werkt alleen als er niemand aan de pil is. die situaties bestaat volgens mij niet in Nederlandse studentenhuizen, en daarnaast, in Nederland delen studentes geen slaapkamers.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 07:15

Ervaring mee

Ik herken dat wel hoor, mijn ma, zus en ik waren vaak tegelijk ongesteld.Arme pa.. Zus en ik slikten toen geen pil en mijn man ook niet.

Sascha2

Sascha2

08-02-2011 om 08:30

Eh fiorucci

Scheelde het echt dat je man de pil niet slikte?

Mama en Dochter van Venus

Mama en Dochter van Venus

08-02-2011 om 10:43

Forumbeheer:

Dank dat u ervan uit gaat dat ik hier een serieuse vraag stelde. Dat is idd zo. En dat mag iedereen weten. Ik was me er niet van bewsut dat Nederland de sexuele revolutie overgeslagen heeft en als iemand een beetje anoniem een vraag probeerd/ durft te stellen er zo op gereageerd wordt. Tot zelfs alarmbellen aan formubeheer aan toe.

Van een tweede draadje heb ik geen enkele weet. Dus geen idee waar dat over gaat! Ik hoop dan ook niet dat dat op mijn conto geschreven wordt. Als er dus een draadje loopt met dezelfde nick ben ik dat zeker niet!

Ik zal ook nog even persoonlijk reageren naar Forumbeheer toe.

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 10:47

Sascha

Mijn man?? Ik had het over mijn pa, die tussen drie dames zat, zijn dochters en zijn vrouw, die tegelijk ongesteld waren..

Fiorucci

Fiorucci

08-02-2011 om 10:47

Oh sasha

Ik zie het al, typefoutje..

Sascha2

Sascha2

08-02-2011 om 11:19

Fiorucci (ot)

Bellefleur

Bellefleur

08-02-2011 om 13:02

Zeep

Kan het iets met zeep te maken hebben? Gebruik je eens per maand een andere zeep? En gebruikt jouw dochter dat dan ook? Of anders zo'n intiemspray of zo?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

08-02-2011 om 14:09

Zeep

Ik had vroeger ook vaak last van geirriteerde schaamlippen en ik mocht beslist geen zeep gebruiken om te wassen. Gewoon water en als de irritatie hevig was incidenteel met Betadine Scrub wassen. Intiemsprays etc. zoveel mogelijk vermijden. Net als strakke broeken, slips van synthetisch materiaal en maandverband. Ipv wasverzachter een scheutje natuurazijn. Maar dan nog is het wel vreemd dat je dochter er maar een dag per maand last van heeft en niet vaker. Zeker op deze leeftijd. Hormonen, schaamhaar etc. kunnen er nog niets mee te maken hebben. Probeer achter de oorzaak te komen en bepaalde zaken te elimineren en hopelijk gaat het dan over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.