Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

bertje1

bertje1

19-03-2009 om 20:56

Diepe splinter, helemaal narcose, overdreven?

Mijn zoon van 9 jr. heeft (zijn we net achter gekomen) een splinter in de vinger, die in een vochtblaasje zit (of zo) en af en toe ontsteekt of zo. Moet er dus uit. Hij zit in het 1e kootje van de wijsvinger.
Volgens de pl. chirurg moet hij nu helemaal onder narcose (vanwege bloedvrij maken vinger/arm) en kan hij hem er uit halen... als ik het zo lees heb ik eigenlijk een idee... kan het niet anders! is het niet overdreven? als je op de EHBO komt, doen ze het toch ook anders? Uiteraard was ik op dat moment een beetje overdonderd en heb ik niet veel gevraagd... Iemand nog tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

19-03-2009 om 23:57

Huisarts?

Ik vind het verhaal van Lara wel logisch klinken, maar heb er geen verstand van, en alleen ervaring met splinters die ik er zelf uit kan peuteren.
Als je zo twijfelt kun je toch naar je huisarts gaan om te vragen wat hij ervan vindt?

gr.
Petr@

Suus

Suus

20-03-2009 om 08:48

Niet overdreven

ik had een splinter diep in de muis van mijn hand. Deze is ook onder narcose verwijderd omdat er bloedleegte moest zijn. De arts gaf aan dat het wel zonder mocht maar dan moest ik heel stil blijven liggen ivm zenuwen die eromheen liggen. Dat is schijnbaar erg moeilijk met een arm, er werd bij mij geadviseerd het onder narcose te doen. Al met al was ik na 2 uur klaar, ik moest tot in de middag blijven om goed wakker te worden en was de pijn prima te doen. De splinter bij mij was overgen een cm of 2 groot en 1 cm breed.

Arm bloedleeg maken

schijnt ook een onprettig/pijnlijk gevoel te zijn werd ons gezegt( zoon moet voor onderzoek volgende maand vandaar dat ik dat weet) en als je zoon dan beweegt want dat stuk voelt hij dan dus wel dan kan de arts niet werken. Reken er maar op dat als het niet nodig is de arts een kind echt niet zomaar onder narcose zal brengen.
Succes!

bertje1

bertje1

22-03-2009 om 20:02

Narcose; kapje/spuit?

wat zouden jullie kiezen, spuit of kapje voor narcose??? (ik heb zelf narcose via kapje gehad heel vroeger, kan het bijna zelf nog ruiken...brrrr)

ishtar

ishtar

22-03-2009 om 21:05

Bertje

zoon (9) is afgelopen donderdag onder narcose gegaan met een kapje. Dat stinkt tegenwoordig niet meer zo erg als vroeger.
Een infuus is ook best goed te doen als hij niet angstig voor prikken is. Gewoon wat emla op de te prikken plek, en hij merkt er niks van.
Sterkte!

bertje1

bertje1

22-03-2009 om 22:03

Veilig?

wat is het veiligst?

ishtar

ishtar

23-03-2009 om 10:01

Veiligst?

ik denk niet dat het met 'veiligst' te maken heeft. Meer met 'handig', 'makkelijk toe te dienen' en 'belasten van kinderen' Ik kan me niet voorstellen dat ze een minder veilige methode zullen gebruiken of bij kinderen, of bij volwassenen. Kinderen vinden over het algemeen prikken 'eng' en zo zal een kapje minder eng zijn.
Maar ik neem aan dat je nog een voorgesprek hebt met de anesthesist. Die heeft daar misschien wel een (medisch onderbouwd) antwoord op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.