Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dikkere ronde buik/maagzuur

Lieve vrouwen, Ik heb even een vraag dit is best lastig …. Dus hoop dat ik geen mega vreselijke haat berichten krijg! Maar ik ben nu al 4 tot 5 weken niet ongesteld geworden al een test gedaan die was negatief, me man is trouwens ook gecastreerd dus vind het sws mega gek als ik zwanger kan zijn maar ik heb nu al 3 tot 3 weken ontzettend last van maagzuur mega snel moe & veel meer afscheiding dan normaal ook van kleur & geur anders dan normaal… ook de seks is de laatste paar weken echt pijnlijk heb ook veel sneller last van me vagina die helemaal opgezet is.. kan iemand mij helpen wat moet ik doen. Heb sinds 4 dagen nu dat ik in bed lig en me buik allemaal plopjes maakt & beweegt…
Ik ben al moeder van 3 kindjes.. alleen bij me zoontje was het ook veel later ontdekt dat ik zwanger was die testen waren ook mega negatief steeds en bleek al 4 maand zwanger te zijn..
vrouwen help mij alsjeblieft wat kan dit zijn en kan dit wel of niet zwanger zijn want echt de testen zeggen nee alleen mijn gevoel zegt al een week dat ik veel meer zin in andere eten heb sneller moe ben gekke kwaaltjes zoals die geur en meer afscheiding en dus die plopjes en bewegingen … 🫣 HELP MIJ ALSJEBLIEFTr!


Maandag een afspraak bij je huisarts maken,  want dit kan van alles zijn en daar kan niemand iets over zeggen behalve een arts na onderzoek en triage.

Vlindertjeee2023

Vlindertjeee2023

12-02-2023 om 00:27 Topicstarter

en wat moet ik dan precies zeggen? …. Wou maandag denk ik eerst de verloskundige bellen voor een echo want die kan alles uitsluiten maar weet niet of ze zomaar een echo laten maken…

"Maar ik ben nu al 4 tot 5 weken niet ongesteld geworden al een test gedaan die was negatief, me man is trouwens ook gecastreerd dus vind het sws mega gek als ik zwanger kan zijn maar ik heb nu al 3 tot 3 weken ontzettend last van maagzuur mega snel moe & veel meer afscheiding dan normaal ook van kleur & geur anders dan normaal… ook de seks is de laatste paar weken echt pijnlijk heb ook veel sneller last van me vagina die helemaal opgezet is.. kan iemand mij helpen wat moet ik doen. Heb sinds 4 dagen nu dat ik in bed lig en me buik allemaal plopjes maakt & beweegt…"

Je zegt: ik wil een afspraak. ( indien gevraagd door de assistente zeg je dat je je zorgen maakt door klachten van gynaecologische aard.)
Tegen de dokter: ik ben 5 weken overtijd, maagzuur, geurende en anders gekleurde overtollige afscheiding, pijn met seks en gezwollen vagina.
Desnoods schrijf je het op een briefje voor bij de telefoon of bij de afspraak. 

Hup, naar de huisarts! Dat is de enige die hier wat zinnigs over kan zeggen.

Overigens neem ik aan dat je man gesteriliseerd is (zaadleiders doorgeknipt), niet gecastreerd (dan worden de ballen helemaal weggehaald). 😉

Vlindertjeee2023

Vlindertjeee2023

12-02-2023 om 08:43 Topicstarter

hallo, ja dat klopt idd hij is gecastreerd maar er staat nog zoveel op internet dat het wel kan…. Maak mezelf helemaal gek zo.. @marianne76

Wat het ook is, er is een oplossing. Zoek vandaag maar wat afleiding en dan morgenochtend meteen bellen.

Bedoel je dat je laatste menstruatie 4 tot 5 weken geleden is, of dat je 4 tot 5 weken geleden ongesteld had moeten worden? Wat het ook is, het is echt te vroeg om je kindje te kunnen voelen. Ik zou ook naar de huisarts gaan en gewoon vertellen wat je hier geschreven hebt.

Vlindertjeee2023 schreef op 12-02-2023 om 08:43:

hallo, ja dat klopt idd hij is gecastreerd maar er staat nog zoveel op internet dat het wel kan…. Maak mezelf helemaal gek zo.. @marianne76

? Gecastreerd?!?

Wij zijn allen niet helderziende, de meeste hier ook onvoldoende medisch onderlegd om hier inhoudelijk over te kunnen adviseren. Dus ik sluit me aan bij een aantal reageerders hierboven: morgen de huisarts bellen. Wat je moet vertellen is wat je hier schrijft. 

Vlindertjeee2023

Vlindertjeee2023

12-02-2023 om 21:37 Topicstarter

lieve mensen, ik heb morgen om 13.15 een echo gepland bij de verloskundige verloskundige wilt het toch beoordelen omdat het wel echt zwangerschapsymtomen zijn… ben heel zenuwachtig ..

Als het dat nou niet blijkt te zijn, ga dan door naar je huisarts. Sterkte

Vlindertjeee2023

Vlindertjeee2023

13-02-2023 om 10:55 Topicstarter

ja dat ga ik dan zeker doen. Dankjewel @max88

Vlindertjeee2023

Vlindertjeee2023

13-02-2023 om 21:01 Topicstarter

update, heb vandaag de echo gehad & zoals vele misschien niet hadden verwacht was er wat te zien in me baarmoeder …. Wordt morgen verder onderzocht door eeen gynaecoloog.. blijft allemaal spannend en onzeker dus nog.. 

Vlindertjeee2023 schreef op 13-02-2023 om 21:01:

update, heb vandaag de echo gehad & zoals vele misschien niet hadden verwacht was er wat te zien in me baarmoeder …. Wordt morgen verder onderzocht door eeen gynaecoloog.. blijft allemaal spannend en onzeker dus nog..

Hey wat vervelend. Dat er "iets" was te zien betekende misschien een zwangerschap of iets ondefineerbaars?

Sterkte bij de gynaecoloog!

Bijtje82

Bijtje82

15-02-2023 om 14:32

Misschien een vleesboom? Een zwangerschap lijkt me in deze situatie hoogstonwaarschijnlijk. 

Ik ken trouwens geen verloskundigen die zonder positieve test een echo maken. Ze zullen je nav deze klachten eerder direct doorsturen naar een huisarts. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.