Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

eenmoeder

eenmoeder

28-08-2018 om 23:20

Dochter 6 jaar streptokokken bacterie in urine

Mijn dochter van 6 had vorige week pijn bij plassen en plaste kleine beetjes. Iets verhoging.
Urinestik liet geen afwijkende waarden zien met uitzondering van de erytrocyten (1+). Er werd een kweek gemaakt.

Vandaag belde de assistente: mijn dochter bleek de B streptokokken bacterie (GBS) in haar urine te hebben. De assistente had het over een zeldzame bacterie.

Donderdag heb ik een pas een afspraak. Dus blijkbaar kan het inzetten van een AB kuur wachten. Inmiddels is mijn dochter weer vrolijk als voorheen al zegt ze nog een heel klein beetje pijn te hebben. En ze had diarree ineens vanavond. Geen temp.

Ik heb uiteraard gegoogeld, maar lees vooral over de gevaren bij zwangeren en pasgeborenen.

Hoe komt mijn dochter een deze bacterie en wie kan mij meer vertellen?

OND

OND

29-08-2018 om 15:15

Een goede samenvatting

vanuit de klinische praktijk vindt u hier: https://www.wiv-isp.be/Epidemio/epinl/plabnl/plabannl/04_agan_r.pdf

eenmoeder

eenmoeder

29-08-2018 om 16:11

Dank reactie

Dank voor je reactie!

Ik ben weliswaar een verpleegkundige maar geen arts, deze info iets ingewikkeld
Lastig vind ik is dat er veel info te vinden is over deze bacterie bij pasgeborenen en zwangere vrouwen. Ik vind nauwelijks iets over wanneer de bacterie ‘plots’ te vinden is in de urine.
Ik begrijp er weinig van. Assistente van de huisarts wist dit ook niet en de huisarts wilde eerst met een kinderarts spreken. Morgen heb ik een afspraak.
Ik was benieuwd of er hier ouders zijn die hier evaring mee hebben!

Nap

Nap

12-12-2019 om 07:53

Streptokokken in urine dochter

Goedendag,
Het is voor u al even geleden maar ook ik heb een dochter die dit nu heeft. En inderdaad is er niks over te vinden.
Alleen bij zwangeren en baby’s
Hoe is het verder gegaan met u dochtertje?

Ik

Ik

03-12-2020 om 12:07

Streptokokken b in urine van dochter van 6

In mijn dochtertje haar urine zat ook de streptokokken B bacterie. Over 3 weken heeft ze pas een afspraak in het ziekenhuis bij de urologie. Wel heeft ze een antibiotica kuur gekregen. Hoe is het met jullie dochtertjes gegaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.