Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

23-03-2011 om 10:21

Dochter erge buikkrampen

Mijn dochter van 3.5 jaar heeft denk ik buikgriepachtig iets (alle kinderen hebben het gehad, overgeven en waterdunne diaree, maar verder niet heel ziek). ZIj heeft maadag wat diaree gehad.
maar nu crepeert zij van de buikpijn, ze zit hier te huilen op mijn schoot en weet niet meer waar zij het zoeken moet, echt doodzielig.
Hoe kan ik de pijn bij haar verlichten?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Mamvantwee

Mamvantwee

23-03-2011 om 11:26

Paracetamol?

Ach wat sneu. Heb je al paracetamol geprobeerd? En verder warm houden en over buik wrijven, dat willen mijn kinderen altijd.
Sterkte.

Groet, Mamvantwee

Mamvantwee

Mamvantwee

23-03-2011 om 11:27

Of even de huisarts

Ik lees dat ze maandag wat diarree had, nu niet meer? En had ze maandag ook al zo heftig buikpijn? Mss toch even langs de huisarts gaan.

Groet, Mamvantwee

Jet Burg

Jet Burg

23-03-2011 om 14:23

Wat jessica5 zegt...

Mijn zoon had door verstopping erge buikkrampen, met diarree ervoor. Dus bellen met huisarts. Wij werden doorverwezen naar het ziekenhuis, met de echo zagen ze de verstopping. Aantal dagen wat laxeerpoeder moeten geven en toen kwam alles eruit.

Fianna

Fianna

23-03-2011 om 14:27

Geen verstopping

Paracetamol heb ik gegeven, maar eigenlijk helpt dat niet tegen buikkrampen.

Ik denk niet dat het verstopping is. Ze had maandag waterdunne diarree, precies wat haar broers ook net hebben gehad met hun buikgriep. Dus ik denk dat het daardoor komt. Bovendien heeft ze verder altijd normale ontlasting. Overigens gaat het nu al weer. Zul je altijd zien. De aanval lijkt voorbij. Maar als het weer komt... zo zielig.
Ik heb nog niet iets ontdekt wat de pijn wat verlicht.

auw

auw

23-03-2011 om 14:33

Weinig

Onze zoon heeft weken hevige buikpijnklachten gehad, door obstipatie. Er is helaas erg weinig aan te doen. Een warme kruik, niet in elkaar gaan zitten, maar juist languit, zodat de buik meer ruimte heeft en er zachtjes over wrijven en afleiding zoeken. Dat was het enige wat hier hielp.

warme kruik, in bed ligggen, tv kijken, beetje masseren met de klok mee (of was het tegen de klok in...) en afwachten. Thee of bouillon drinken, geen prikkelende dingen zoals kruiden en cola, rustig iets flauws eten vanavond etc.

De volgende ontlasting zal wel heel stinken.

Fiorucci

Fiorucci

23-03-2011 om 15:36

Fianna

Obstipatie kan zorgen voor zgn. overloopdiarree....toch even in de gaten houden dus. Een warme pittenzak kan helpen bij kramp.

Fianna

Fianna

23-03-2011 om 20:09

Nee

het is denk ik geen overloop diarreen. Ik ben met het fenomeen bekend en dat is het volgens mij niet. Ze heeft een uitstekende stoelgang en die krampen zijn echt duidelijk gerelateerd aan die buikgriep. Mijn man had ook krampen en ik ook.
maar ik houd het in de gaten hoor!
Grappig dat er hier geopperd wordt om languit te liggen. Ik vind het vaak prettiger om met krampen mijn knieeen op te trekken. Ik heb daarom mijn dochter met een krampaanval op schoot genomen en haar klein gemaakt. Ik zal de volgende keer kijken of het helpt als ze languit ligt.
Ja, en verder vrees ik dat het inderdaad een kwestie is van uitzitten.
Nou ja, vanmiddag had deze dame nergens last van en heeft ze nog rond geklommen in de speeltuin. Wat een ommezwaai!

koentje

koentje

24-03-2011 om 15:56

Darmmassage

moet altijd met de darmgang mee: links zit je dikke darm, die naar naar beneden/achter loopt. Dus vanaf de maag links naar beneden masseren, langss het heupbeen aan de voorkant tot het schaambeen. (niet voor de kijker links, maar voor de persoon die gemasseerd wordt)

Fianna

Fianna

24-03-2011 om 16:17

Ah dank

ik zal het (proberen te) onthouden

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.