Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Petra-

Petra-

07-11-2009 om 23:10

Dochter knapt niet op van griep

Onze kleine dame knapt, ondanks de tamiflu en antibiotica, niet op. Het lijkt nu juist weer aan te wakkeren. Zou het in stand gehouden worden door de dagelijkse dosering diclofenac? Dat het er zeg maar niet helemaal uit komt? Grrrrr, hoop dat de nacht goed gaat en dan gaan we morgen maar weer bellen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

08-11-2009 om 03:08

Geduld

klinkt raar uit mijn mond, maar ik weet dat een stevige griep gewoon dik een week aanhoud. Dus idd morgen gewoon naar de huisarts bellen, misschien nog meer tamiflu? ik weet het ook niet...
ik duim voor jullie!!!

xk

Petra-

Petra-

08-11-2009 om 20:55

We zijn nu anderhalve week verder

en het gaat op en neer. Maar vanavond vroeg ze om half acht zelf of ze mocht slapen, en laat dat nou heel vreemd zijn voor mijn meisje. Morgenochtend even kijken hoe het is en anders maar weer bellen. Alarmbellen rinkelen op de achtergrond....

Asa Torell

Asa Torell

09-11-2009 om 10:43

Petra

Ik zou gewoon zeggen, beter te veel bellen dan te weinig. Of er nou wel of niet 2 weken voor die griep 'staan'.

mar-ank

mar-ank

09-11-2009 om 10:45

Terugslag

Mijn dochter heeft twee dagen koorts gehad. Daarna nog twee dagen volledig futloos op de bank. Toen leek het weer goed te gaan. Maar af en toe had ze nog een terugslag. Dan was opeens alle fut eruit en wilde ze alleen nog op de bank hangen. Moe en af en toe hoofdpijn, en huilen om het minste of geringste. Dat heeft nog ruim een week geduurd. En dan had zij volgens mij een heel milde versie van de Mexicaanse griep! (dat ze het had is wel vrij zeker, want hoogstwaarschijnlijk aangestoken door een vriendje dat getest is ivm ander ziekte; en hij had het)

Petra-

Petra-

09-11-2009 om 13:54

Gebeld met kinderartsen

zowel de reumatoloog in Amsterdam als de kinderarts.
Morgen om 10 uur moeten we ons melden en dan gaan ze haar helemaal nakijken, als er geen ontstekingen meer zijn in oor of longen dan kunnen we pas weer starten met de MTX tegen de reuma.

Longontsteking oid

erbij gekregen, kan natuurlijk ook. Goed dat ze nagekeken gaat worden.

Petra-

Petra-

10-11-2009 om 13:54

Dochter nog niet beter

oren en keel zijn nog rood en de longen klinken ook niet goed. Ze hebben weer een longfoto gemaakt. Ze gaan me bellen over hou nu verder.

Jacoline29

Jacoline29

10-11-2009 om 14:47

Petra

Ik denk aan je ,je zit er midden in,op dit moment zijn we tot nu toe net aan de dans ontsnapt en zijn we er op tijd bij betreft de vaccinaties.
sterkte meid.

Asa Torell

Asa Torell

10-11-2009 om 19:53

Bah petra

Ik duim voor jullie, dat ze gauw iets goeds bedenken!

Puck2

Puck2

10-11-2009 om 19:54

Petra en berber

Allebei heel veel sterkte met jullie zieke kinderen. Ik hoop dat ze snel opknappen.

Petra-

Petra-

10-11-2009 om 22:00

Tja

Voor nu laten ze het even op zijn beloop, de antibiotica zou zijn werk gedaan moeten hebben. En alles met elkaar zal het bij haar langer duren voor ze er over heen is. Alert blijven en bij verslechtering aan de bel trekken. Ze is kwetsbaar en daarom nu even geen MTX en de pijn in de gewrichten maar voo rlief nemen, het is kiezen tussen twee kwaden.

Guinevere

Guinevere

10-11-2009 om 22:11

Petra, die mtx

Petra, die MTX is toch heel langwerkend? Het lijkt me dat die niet is uitgewerkt als je die een paar weken uitstelt, of zit ik er naast? En voor de gewrichtspijnen een reguliere pijnstillende ontstekingremmer nemen?
Waarom mag je eigenlijk geen MTX nemen bij deze griep?

Petra-

Petra-

10-11-2009 om 22:25

Mtx

haalt eignlijk het afweersyteem onderuit. Bij reuma werkt dat te hard, en dus gebruiken ze de MTX om dat af te remmen. Nu ligt het al helemaal vlak dus dan zou je in de 'min' gaan als je toch MTX spuit.
De diclofenac blijven we wel geven.
Maar de kinderarts noemde het vandaag een complete aanslag op dat kleine lijfje, en griep en longontsteking, het is wat veel.
En nu maar hopen dat ze een beetje opkrabbelt!

Bastet

Bastet

11-11-2009 om 07:24

Petra

Veel sterkte!!!Ik hoop dat ze snel opknapt.
Groetjes,bastet

He jakkes

Petra, ik had jouw berichtjes helemaal gemist, wat een zorgen rondom jouw meissie!

Ik hoop dat ze nu eindelijk opknapt!

Sterkte en beterschap
Mien

Jacoline29

Jacoline29

11-11-2009 om 10:44

Petra

Ik blijf duimen voor je.

Polly Shearman

Polly Shearman

11-11-2009 om 11:11

Petra

mag ze niet tijdelijk prednison? als pep middel? en als gebrek aan mtx??

Misschien

is het een ouderwets advies, maar mijn dochter kreeg voordat ze mtx kreeg, sulfasalazine(ofwel salasopirine.

Miscchien is dat een optie? Volgens mij heeft prednison ook sterk weerstandverlagend. of heb ik het mis?

Petra-

Petra-

11-11-2009 om 23:06

Voor nu

gaan ze ervan uit dat we op korte termijn de MTX injectie's kunnen hervatten. Als het maandag nou weer niet goed genioed is om te prikken, dan gaan we verder praten. Voor nu moet ze echt eerst opknappen! Depijn in de gewrichten kan ook van de griep zelf zijn. Zoals de kinderarts zei " ht is een vreselijke grote aanslag op dat lijfje..."

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.