Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mar-ank

mar-ank

29-06-2009 om 14:09

Dochter onder de bultjes

Mijn dochter zit opeens onder de kleine bultjes. Vooral in haar gezicht (wangen en voorhoofd) en op haar benen, de rest van haar lichaam niets. Ze zijn niet rood (hoewel haar wangen zelf wel rood zijn), en ze heeft geen jeuk of zo.
Zou dit warmteuitslag of zonneallergie zijn? Of iets anders. Ze heeft het nog nooit eerder gehad. Ze heeft trouwens ook (weer eens) een koortslip, maar of dat er iets mee te maken heeft... Iemand enig idee? Het lijkt niets ernstigs, dus om er nou mee naar de huisarts te gaan vind ik overdreven. Zolang ze er geen last van heeft en zich goed voelt.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

29-06-2009 om 14:46

Blaasjes

Uit ervaring weet ik dat zonneallergie blaasjes zijn en geen bultjes.

mar-ank

mar-ank

29-06-2009 om 14:47

Fijn

Dan kan ik die dus gelukkig wegstrepen, want dit zijn echt bultjes (klein, maar wel heel veel).

Brianna F

Brianna F

29-06-2009 om 15:22

Nou, dat zeg je wel

maar hier lees ik:

De huidreacties kunnen op elk moment "zomaar" ontstaan, terwijl men voorheen wel goed tegen de zon kon. Ze ontstaan ongeveer een dag (soms tot 5 dagen) na de blootstelling aan (zon)licht en worden veelal niet voorafgegaan door een zonnebrandreactie. Zonder verdere blootstelling aan zonlicht genezen de huidafwijkingen in 7 tot 10 dagen.

De meest voorkomende huidafwijkingen zijn sterk jeukende kleine bobbeltjes op de aan licht blootgestelde delen van de huid, zoals gelaat, nek, handruggen, onderarmen (met name ellebogen en onderbenen. Ook worden wel blaasjes, roodheid, zwelling en schilfering gezien. De huidreacties kunnen zich uitbreiden naar niet aan licht blootgestelde delen van de huid. Een gering aantal patiƫnten heeft alleen klachten van jeuk zonder zichtbare huidreacties.

Mijn dochter heeft de bobbeltjes variant ook gehad.

mar-ank

mar-ank

29-06-2009 om 16:01

Maar...

mijn dochter heeft dan weer geen jeuk. Enkel en alleen de bobbeltjes.

Annet

Annet

29-06-2009 om 17:43

Hier wel bultjes bij zonneallergie

Ter voorkoming helpt bij dochter het insmeren met P20.
Verbranden doet ze niet (deels Indisch) maar tegen de zonneallergie helpt dit wel.
Om ze weg te krijgen kan aloe vera helpen. Dan moet je wel pure gel hebben, dus ongeveer 98% aloe vera

Tijgeroog

Tijgeroog

29-06-2009 om 21:42

Bultjes

Ik had ook (jeukende) bultjes bij zonneallergie, en geen blaasjes. En m'n overbuurmeisje heeft P20 gebruikt en (waarschijnlijk) ook zonneallergie.
Maar... m'n broer bleek laatst getroffen te zijn door eikenprocessierups, en zat ook onder de kleine bultjes, overal waar hij blote huid had. Overigens jeukte dat wel.

Zonneallergie

hier zijn wel degelijk hele kleine bultjes, zo klein zoals bij kippenvel maar dan hard.

ik heb jarenlang zonneallergie gehad.

Noelia

Noelia

30-06-2009 om 22:14

Niet te veel douchen

Mijn zoon had ook bultjes (zoals jij het beschrijft ziet het er hetzelfde uit) in zijn gezicht en bij zijn ellebogen. Ik ben naar de dokter gegaan en die adviseerde mij om hem maar 2x in de week onder de douche te zetten. Ook kreeg ik een zalfje mee maar het was heel belangrijk om hem niet elke dag onder de douche te zetten. Nu is het weg uit zijn gezicht en zijn ellebogen zijn minder.

Huisarts

Altijd even naar de huisarts, als je het zeker wilt weten.

Afgelopen week had oudste ook bultjes, bleken er eikenprocessierupsen in de bomen op het schoolplein te zitten.......

Huisarts wist het ook niet, omdat hij geen jeuk had. Toen ik hem 's middags op school ging ophalen, hoorde ik dat er van beessies zaten. Mysterie opgelost.

Linda

mar-ank

mar-ank

01-07-2009 om 14:42

Verdwenen

De bultjes zijn weer vanzelf verdwenen, en de rode wangen ook. We zullen dus wel nooit zeker weten wat het was, tenzij het terug komt natuurlijk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.