Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lintje

Lintje

26-01-2017 om 21:31

Dochter ziet gekleurde vlekjes!

Onze dochter van 9 jaar ziet sinds twee weken continu gekleurde vlekjes. Of het nu licht of donker is, ze zijn er altijd. Daarbij heeft ze zo nu en dan ook hoofdpijn en is duizelig. Wij dachten in eerste instantie aan migraine (aura's zien) maar de vlekjes ziet ze de hele dag, elke dag. Sinds een aantal dagen trilt haar rechteroog op momenten.

Vorig jaar hadden we een incident toen zij opstond van de stoel en ineens hard riep "au mama mijn hoofd!" waarna ze moest overgeven en het zwart voor de ogen werd. Toen hebben we uiteraard direct de huisarts gebeld. Die gooide het vrijwel meteen op een lage bloeddruk, zonder iets te meten. Dat hebben kinderen wel vaker als ze te snel opstaan werd mij verteld.

Een half jaar geleden weer zo'n voorval maar dan 's morgens in de badkamer bij het tandenpoetsen. Deze keer zag ze alles blauw zei ze en ook weer die hoofdpijn en overgeven. Weer de huisarts gebeld. Voortaan moest ze eerst maar even wat eten/drinken en rustig opstaan. Zo gezegd zo gedaan.

Al deze voorvallen maken het dat wij nu toch wel bezorgd raken. Vorige week heb ik dan ook direct een afspraak gemaakt bij de huisarts en deze nam het erg serieus. Hij heeft ons doorverwezen naar een oogarts waar wij vanmorgen geweest zijn. Na grondig onderzoek (ook met druppels) is hier niets uitgekomen. Wel een verwijzing naar de neuroloog waar wij 6 februari terecht kunnen. Mocht de situatie verslechteren of mocht ze weer gaan overgeven dan direct contact opnemen, zo werd mij verteld.

Nu probeer ik uiteraard rustig te blijven maar het knaagt aan me en ben er niet gerust op. Zodoende ben ik op dit forum terecht gekomen om van me af te 'praten' en eventueel adviezen of gelijke ervaringen te delen...

Neuroloog

Ik snap je bezorgdheid. Het lijkt lang maar gelukkig kun je betrekkelijk snel, 6 februari, terecht bij de neuroloog. En als ik het goed begrijp kun je die ook bellen als zich eerder iets voordoet.

Ik wens je heel veel sterkte. Hopelijk valt het wel mee maar voorlopig zit je met de onzekerheid.

Lintje

Lintje

26-01-2017 om 21:53

Dank je wel

Bedankt voor je bericht.
Eigenlijk zouden we pas in maart terecht kunnen maar ze hebben hun best gedaan haar eerder te plaatsen. We kunnen niks anders dan afwachten.

Freya

Freya

27-01-2017 om 08:46

sinusitis

Misschien is het niet vergelijkbaar, maar toch even vermelden.

Ik heb zelf geregeld last van sinusitis. Helemaal in het begin van de infectie, voordat de hoofdpijn e.d. begint, zie ik vaak gekleurde vlekjes of trillende randen. Intussen weet ik dat dit gewoon betekent dat er een sinusitis aankomt. Gaat bij mij ook soms samen met duizeligheid, maar niet met misselijkheid. Maar ik wilde het toch even vermelden ... misschien hoeft het niks ernstigs te zijn.

Passie

Passie

27-01-2017 om 10:55

Lintje

Ik heb geen ervaring met wat je dochter heeft maar ik voel helemaal met je mee wat dat wachten betreft. We hebben afgelopen jaar enorm gedoe gehad met onze zoon en ook steeds zolang moeten wachten. Voordat de oorzaak van het probleem bekend was (zoon is binnengekomen bij neurologie en daarna doorgestuurd naar een andere afdeling en daarna naar een academisch ziekenhuis, vooral die overgang duurde lang), hebben we lang moeten wachten. Ik kan je alleen zeggen, heb geduld maar zit er wel bovenop. Heel veel sterkte!

Charis

Charis

27-01-2017 om 11:11

Sterkte

Ontzettend naar is dat, als je je ernstige zorgen over iets maakt en pas over een dikke week terecht kunt voor onderzoek.

Ik hoop dat ze iets vinden bij je dochter wat het zien van de vlekjes verklaart. Het schijnt trouwens dat je wel degelijk last van aura's kunt hebben die bij migraine horen, ook als je eigenlijk niet echt hoofdpijn hebt.

Sterkte met het wachten!

June

June

31-01-2017 om 12:38

Ook sterkte

Ik weet wat het is, wachten terwijl je je zorgen maakt. Valt niet mee, veel sterkte gewenst, hopelijk valt het achteraf allemaal mee.

June

June

17-02-2017 om 13:17

Lintje

Hoe is het nu?

Hi, ik heb de bovenstaande berichten gelezen en ben heel benieuwd hoe dit is afgelopen. Het is al wat jaren geleden maar ik kan op internet heel weinig vinden over soortgelijke klachten.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.