Baby Essentials: 10x items die je leven fijner maken
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

28-12-2010 om 15:08

Dochtertje 14 wk: 2 dagen koorts, geel uit oortjes en jengelig: dokter of zetpilletje?

ons dochtertje van 13 weken(bijna 14 as vrijdag)heeft sinds 2 dagen koorts en slaapt veel en als ze wakker is
dan is ze jengelig,ik zag geel uit haar oortje komen,kan oorsmeer zijn,maar ben er bang voor(dochter van 5 tobt ook met de oren en heeft als baby menigitus gehad,vandaar ben ik extra alert),nu zegt mijn schoonzus dat ze pas bij 3 dagen koorts je laten komen en je een zetpil moet geven,maar kinderen tot 3maanden willen ze bij koorts altijd zien,en ze is 13 weken,wat is jullie advies,ook denk ik wel eens aan allergien,want sinds ik met combinatie ben begonnen van bv/kv lijkt ze onrustiger te zijn,hoewel koemelk ook in moedermelk voorkomt en ik combineer met hypoallergene voeding!
En ze heeft vaak rode wangen,nu door de verhoging uiteraard ook,maar kun je zo vroeg al wat testen doen
als je het niet vertrouwd,want die week ervoor was ze ook al ziek,maar toen had ze buikgriep tenminste dat dacht de dokter,heeft 1 week geduurd!
Orenproblemen komen bij mij niet in de familie voor,vreemd ons zoontje heeft er ook geen last van,maar mijn vriend heeft vroeger bronchitus gehad en hooikoorts(nu nog)en een allergie voor honden/katten en huisstofmijt,maar ofdat een combinatie/verband kan zijn
met de oortjes weet ik niet(weet niet zeker of ze oorontsteking heeft maar ze slaapt al enkele nachten slecht en grijpt ernaar en als ik haar neerleg jengelt ze...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

28-12-2010 om 15:12

Dokter

Het klinkt echt als een oorontsteking. Mijn baby's hadden bij elke nieuwe tand of kies een oorontsteking. Laat de dokter er gewoon even naar kijken.

Simone

Simone

28-12-2010 om 15:47

Dokter bellen

Wat ik te horen heb gekregen toen mijn kinderen klein waren is dat je altijd alert moet zijn als je kind onder de 6 maanden koorts heeft. Je baby moet genoeg antistoffen van jou bij zich hebben om de eerste 6 maanden niet ziek te worden. Uitzonderingen daargelaten. Mijn jongste zoontje kreeg met 14 weken bronchitus en gelukkig was dit overduidelijk anders hadden ze hem opgenomen.
Beterschap!

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 16:59

Bellen

Bij zo'n jong kindje bel ik zeker bij zulke klachten.Beterschap!

Fianna

Fianna

28-12-2010 om 18:56

Ligt eraan

Hoe hoog is de koorts, is je kind suf en erg ziek, drinkt het redelijk? dat geel uit de oren, is dat oorsmeerachtig of meer pusachtig. In laatste geval zou ik de ha bellen. anders zou ik het nog even aankijken en pas de 4e dag met koorts bellen.

Als jij je zorgen maakt

Dan bel je toch gewoon even? Ik zou niet thuis je zorgen zitten maken omdat een niet arts je vertelt dat je er beter een zetpilletje in kan duwen. Gewoon even bellen joh.

Beterschap,

Mariel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.