Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

31-01-2009 om 22:28

Dochtertje 3 valt op kin vrij diepe snee in kin, blijf je dat altijd goed zien?

ons dochtertje van 3 is vanmiddag op een punt van een speelgoedkist gevallen,nu vonden ik en mijn vriend dat het best diep leek,toen het gestopt was met bloeden,zagen we toch een vrij diepe snee!
Het is in het ziekenhuis bij de huisartsenpost geplakt,maar volgens die assistente blijf je het altijd zien,dat vind ik natuurlijk minder leuk,maar ze is nog jong kan het dan toch wel meevallen als ze wat ouder word,dat het dan niet zo opvalt?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tihama

Tihama

31-01-2009 om 22:53

Nee

Onze zoon kreeg als 3-jarige een steen op zijn voorhoofd. Ook een diepe snee. Geplakt met wondlijm op de HAP.
Hij is nu 11 en er is niets meer van te zien. Ik zou niet meer weten waar het ooit gezeten heeft.

Tihama

Vera*

Vera*

31-01-2009 om 23:18

Dochter

is voor ze vijf jaar was drie keer op haar kin gevallen. De keer met de vijf hechtingen zie je goed maar de twee keren die geplakt zijn zie je bijna niet.

Tirza G.

Tirza G.

31-01-2009 om 23:29

Bij mijn dochter (18) zie je het nog altijd, ze was een jaar of 6 toen ze het kreeg. Je moet wel goed kijken Ze vindt het zelf erg cool. Niet gehecht of geplakt, trouwens - dus dat zal het probleem zijn. En wat ik heeeeeeel maf vond is dat ze daar een paar jaar later, nog voor de puberteit, ze was denk ik nog geen 10, een paar keer een flinke gerstekorrel heeft gehad. Precies in dat littekengebied, zeker iets te maken met een talgkliertje dat in zijn ontwikkeling is gestoord Tegenwoordig niet meer trouwens.

Tirza

alies

alies

01-02-2009 om 00:00

Nu wel

Ik ben met 2 jaar oud flink op mijn kin gevallen, 2 hechtingen gekregen. Jarenlang was het helemaal niet meer te zien, tot voor een paar jaar terug, ouderdom denk ik, nu met mijn 36 jaar is het litteken heel duidelijk te zien. Op zich vind ik het niet erg, ik ben niet meer zo ijdel.

Hier ook een dochter

... met een fikse krabbel over haar wang, en ja dat zie je helaas nog steeds. Is jammer genoeg ook niet geplakt of gehecht.

Afwachten

Het ligt aan hoe netjes er geplakt is, of de huid mooi gesloten is en de rest doet de natuur. De eerste jaren zie je het littekentje nog duidelijk zitten maar het zal waarschijnlijk langzaam vervagen.
Hier vallen kleine littekens weer extra op als het droog schraal winterweer is. Dan smeer ik er wat labello op. De huid is op de plek van een litteken toch wat gevoeliger.

Voorhoofd

Mijn zoon van 17 viel als 7 jarige van zijn fiets tegen een prefab schuur met van die scherpe hoeken. Het was een snee van 3 cm, vanaf zijn wenkbrauwen naar boven. Je ziet het wel, maar alleen als je erop let.Ik noem hem weleens Harry Potter, als hij een beetje narrig is.

Damajo

Littekenzalf

schijnt er te zijn, misschien als het dicht is, daar vast mee smeren?

Weet alleen de naam niet, lekkere hulp ben ik

gula

Trekt een heel eind weg

Hier een dochter met hechtingen boven haar oog ( 3jr) en een geplakte snee onder haar mond (met 5 jr) Ze is nu 6 en je moet echt heel goed kijken om het nog te zien
Jonne

Guinevere

Guinevere

01-02-2009 om 15:06

Hoort erbij

Helaashelaas, ik denk dat dit soort dingen erbij horen. Als je goed oplet, zijn er weinig mensen met een volledig onbeschadigde kin! Kinnen steken zo rottig uit als je valt....Maar meestal trekt het litteken wel weg tot iets dat je met een vergrootglas moet zoeken, dat scheelt. En het zit vaak onder de kin in plaats van aan de voorkant.

Tirza G.

Tirza G.

01-02-2009 om 17:40

Ach

en als je ouder wordt krijg je er vanzelf een paar kinnen bij om het mee te verdoezelen.

Tirza

Zelf

Toen ik een jaar of 3 was ben ik zelf nogal lelijk uitgegleden en met de zijkant van mijn hoofd op een teil met water gevallen (twas mooi weer, we speelden met water) Ik heb een littekentje onder mijn linkerwenkbrauw, naast mijn oog. Het is steeds minder duidelijk geworden. Toen deden ze nog niet aan plakken, er ging een zwaluwstaartje (pleistertje) op. Het trekt dus wel bij, maar helemaal weg gaat t nooit volgens mij. Groet Suus

Christientje

Christientje

01-02-2009 om 20:03

Zichtbaar!

Zowel mijn dochter als mijn zoon, zijn beiden een keer gehecht in/onder hun kin. En beiden hebben een litteken. De arts zei toen 'het trekt wel weg bij uw dochter, ze is nog jong, je ziet er straks niets meer van.' Mooi niet, ze is nu 12 (dus het is alweer 10 jaar terug) en het is nog altijd zichtbaar.
Ach, het is een meisje, en als het haar werkelijk stoort doet ze er tzt make-up overheen. Vooralsnog zit ze er totaal niet mee.
Bij mijn zoontje is het 2 jaar terug en ook nog altijd zichtbaar.
Christientje

marina

marina

02-02-2009 om 09:01

Bij oudste zoon wel,jongste niet..

onze oudste zoon is met zijn kin op het stuur van een step gevallen toen hij drie jaar was.Het was een behoorlijk diepe snee dus gehecht..inmiddels is hij bijna 9 en je ziet het nog steeds duidelijk.
Onze jongste zoon echter..is met zijn kin(twee jaar) op de rand van een glijbaan gevallen,ook gehecht maar bijna niet te zien(je moet echt goed kijken).Hij is nu zes

marina

marina

02-02-2009 om 09:36

Uhm..

geplakt moet het zijn in beide gevallen..niet gehecht:-s Ik zat er nog eens over na te denken en vermoedde al tijdens het typen dat ik geplakt bedoelde. Ach ja,die maandagmorgen he

En hier

Toen mijn dochter 2 jaar geleden een wond in haar gezicht moest laten plakken zei de dokter ook dat je er over een jaar niets meer van zou zien. Je ziet het goed. Maar gelukkig zit het bij haar tegen de haargrens aan, dus het valt niet op.

Anneja

Anneja

02-02-2009 om 15:49

Horizontaal of verticaal

het valt me bij mezelf en de kinderen op dat horizontale verwondingen beter (onzichtbaarder) helen dan verticale. Geen idee waarom. Ik heb zelf bijvoorbeeld ooit een winkelhaak in mijn lip gekregen toen ik twee was oid, en daarvan is de horizontale poot nauwelijks meer te zien en de verticale wel.

anne

Toke

Toke

02-02-2009 om 19:27

Weinig

Hier ook een zoon die een diepe snee in zijn kin opliep. Het gaapte helemaal, was in laatste minuut van de vakantie, maar toch nog naar lokale huisarts gegaan. Die heeft het met zwaluwstaartjes dichtgeplakt, omdat het een rechte snee was, die mooi recht aansloot als je het tegen elkaar drukte. Ik dacht ook dat hij voor zijn leven 'getekend' zou zijn, maar nu, vijf jaar later bijna, is er nog maar weinig van te zien. Zo op t oog zie je niks, als ik goed kijk, zie ik het nog wel. In de zomer, als zijn gezicht lekker gekleurd is, valt het litteken meer op, doordat het niet meekleurt. Maar voor wat betreft vorm zie je slechts een klein 'deukje' in zijn kin.
Hopelijk is dat bij je dochter ook zo!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.