Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

karin

karin

24-01-2011 om 20:58

Dochtertje 4 mnd probiotica gegeven: golft er weer uit en huilen,krampen?

Ik zou graag tips willen ben va vrijdag bezig met probiotica start van Orthica bij ons dochertje en sinsd zaterdagavond zit het niet lekker,ik dacht die krijgt gewoon een virus,maar ze spuugde s'avonds wel een fles melk eruit en haar neusje zat dicht,maar gisteravond weer en een halve nacht opgeweest pffff(s'ochends niet,vreemd),nu stop ik er mee denk ik,want ze heeft al de hele dag rare slijmachtige ontlasting(weet dat je op het begin veel ontlasting krijgt) en huilt erg veel,terwijl 2 vriendinnen erg positief waren over probiotica!
Ik weet haast zeker dat het hiervan komt,maar het moet toch eigenlijk niet kunnen?
Herkent iemand dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Waarom ben je hiermee begonnen, waren er problemen?

Moeilijkheden waarvan je dacht 'dat ga ik aanpakken met dit middel'- of was het gewoon een idee van ' dat is gezond'.
Ik zou even het CB bellen, of de huisarts.

Ook al werkt iets bij de kindjes van je vriendinnen goed, dat zegt níets over jouw baby!

karin

karin

24-01-2011 om 23:04

Door antibiotica gebruik bij bv en het wennen aan kunstvoeding

Ik ben ermee begonnen omdat ze onrustig was toen ik overging naar kv en ze trok ook echt met haar beentjes
krampjes dus(na 2 weken nog) en omdat ik borstontsteking heb gehad
en antibiotica heb gebruikt,schijnt het goed te zijn,maar ik ben misschien te snel weer ergens ingetrapt,weer 28 euro kwijt,maar net wel een flesje zonder probiotica gegeven en niet overgegeven en ligt nu
rustig te slapen(hopelijk blijft dit vannacht ook zo)

Puck

Puck

25-01-2011 om 08:43

Karin

Je kindje is nog volop aan het wennen aan de kv, dat kan echt wel langer duren dan 2 weken. Daarbij krijgt ze een klein beetje mee van de a.b. die jij hebt gehad (maar niet heel veel) en dat kan dus ook effect hebben op haar darmpjes. En als extraatje gooi jij er nog iets tegenaan dat de darmwerking kan beïnvloeden. Lijkt me niet zo gek dat ze door de hele mix van prikkels last van haar darmpjes heeft. Rustig aan en laat evt. bijvoeding alsjeblieft achterwege tot ze zich weer happy voelt. Ik denk dat nog meer veranderingen en prikkels voor haar spijsvertering alleen maar averechts zullen werken.

MariaV

MariaV

25-01-2011 om 09:28

Antibiotica

Mijn kinderen hadden dergelijke klachten toen ikzelf aan de antibiotica was. Kan het daar ook nog (steeds) aan liggen?
Maria

Tinus_p

Tinus_p

25-01-2011 om 11:34

Tsja

Hoewel probiotica populair zijn, is er eigenlijk maar weinig bewijs dat het echt werkt. Kortom, waarom zou je het gebruiken?

Coco

Coco

26-01-2011 om 09:04

What's in a name?

Het feit dat één of andere marketingfiguur voor dat spul de naam "probiotica" heeft verzonnen, wil nog niet zeggen dat het een probaat middel is om de bijwerkingen van antibiotica te neutraliseren.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.