Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaatje

kaatje

17-09-2011 om 13:31

Dochtertje vandaag 1 al 1 week koorts en nu blijkt blaasontsteking maak me wat zorgen zo jong...

Mijn dochtertje van 1 heeft al 1 week koorts,ben vorige week zondag 1 dag na haar ziek zijn begon nog s avonds
naar de huisartsenpost(ziekenhuis( gegaan omdat ik naar bed wilde gaan en ze slaapt op onze kamer en ze deed raar,ik pakte haar uit bedje en ze trilde helemaal en deed raar met haar ogen,vermoedelijk een koortsstuipje(zit niet in onze familie,volgens arts wel vaak erfelijk!
Nu ben ik donderdagmiddag weer bij huisarts geweest,maar nog steeds koorts van s ochtens 38 tot s avonds 38.8,urine de volgende ochtend weggebracht(plaszakje wilde niet lukken,zo opgevangen en nog wat met gaasje van grond(dacht dat het niet genoeg was dus uitgewrongen dat gaasje in potje,niet slim want op de
grond zitten ook bacterien natuurlijk,maar goed nu heb ik antiobiotica gekregen en hoor maandag of de bacterie gegroeid is die erin zit,zoja dan word ik doorverwezen naar een kinderarts,dus hopelijk valt het mee,want ik vroeg wat kan het dan zijn,de dokter had het over dat het van de niertjes kan komen dan,maar volgens een vriendin is zo n urinetest ook niet 100% betrouwbaar,maargoed ze had gisteravond en vanmorgen geen koorts en net steeg het weer naar 38,dus maar afwachten!
Herkent iemand dit en kan het ook meevallen,want ik maak me wat zorgen!
Drinken doet ze goed,eten minder,maar ik moest in de gaten houden dat ze niet zieker werd,of overgaf en koorts niet verder steeg,omdat er anders urine terug kan stromen ofzo naar de niertjes!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

17-09-2011 om 17:33

Kaatje

De koorts die je noemt is weliswaar koorts, maar voor een jong kind is dat zeker niet heel hoog. Een blaasontsteking hoeft niet te wijzen op achterliggende problemen, als ik jou was zou ik me nog niet al teveel zorgen maken nu. De antibiotica lijkt zijn werk al te doen, maandag hoor je hoe het verder zal gaan.
Een koortsstuip is inderdaad schrikken, maar is een normale reaktie van het lichaam op een snel oplopende temperatuur.

Thursday Next

Thursday Next

18-09-2011 om 09:51

Hier..

ook een keer gehad dat dochter, toen net 1, ruim een week koorts had. We waren toen op vakantie, zijn nadat ze een dag of 5 ziek was naar huis terug gegaan. Ze had toen steeds koorts, tussen 38 en 39, soms iets hoger. Ze wilde niet eten, echt niets. Ik geloof dat ze in die week 1 rozijntje en een halve olijf gehad heeft. Ze dronk wel, veel ook, water maar ook opvolgmelk en yogi. Toen we weer thuis waren zijn we meteen naar de dokter gegaan.
Een antibioticakuur hielp toen prima, ze was na een paar dagen weer opgeknapt.

kaatje

kaatje

23-09-2011 om 23:56

Dank je maar rustig afwachten tot maandag,weer urine brengen na

dank je,tja kan toch niet meer doen dan wachten,maar ik
denk dat ik nu allerter ben enz. omdat ik al een kindje heb wat met 7 maanden meningitus heeft gehad en 3 dagen kritiek heeft gelegen!
3 maanden geleden heb ik probiotica geprobeerd,omdat ze achteraf gewone opvolgmelk na de bv moest hebben,maar mij werd hypoallergeen geadviseerd,maar daar kon ze niet echt tegen,had steeds een vreemde kleur ontlasting en krampjes,maar op aanraden van een vriendin had ik probiotica geprobeerd,maar ze moest er van overgeven,dat is normaal toch ook niet,dus zoek ik weer verband met die urineweginfectie!
Zucht hoe druk kan een mens zich maken.......

ilsepilse

ilsepilse

29-09-2011 om 12:53

Hoe ist?

nu met je dochtertje ?
ik zie nu pas je post, hopelijk alles goed?? ik vind het ook altijd eng als zo'nkleintjes lang koorts hebben...

Puck

Puck

29-09-2011 om 14:28

Ilse

Volgens mij is KAatje uit dit draadje dezelfde als Kaat uit het draadje hier een stukje naar beneden. Daar heeft ze de laatste stand van zaken verteld.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.