Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

koentje

koentje

17-09-2009 om 20:03

Domme vraag Blindedarm

waar zat de blinde darm ook al weer: links of rechts onderin de buik?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck2

Puck2

17-09-2009 om 20:20

Rechts

Blindedarm zit bij een mens met een normale anatomie rechts onder in de buik. Maar een ontstoken blindedarm kan in de gehele buik buikklachten geven, ook rond de navel en aan de linkerkant.

Rechtsonder

hij zit rechtsonder, meestal pijn als je een lijn tussen navel en bekkenkam trekt en daar in het midden.
Vaak heb je loslaatpijn ( he t indrukken is gevoelig en als je dan plots de druk weghaalt heb je hevige pijn)

Maar sommige mensen hebben andere pijn.
Als je denkt er last van te hebben altijd een huisarts raadplegen.

koentje

koentje

17-09-2009 om 20:34

Nou

zoon heeft heeft heftige buikpijn linksonder in de buik. Ik heb dit zelfs soms ook bij vlagen, maar volgens mij is dit prikkelbare darmsyndroom. Althans mijn klachten lijken daar op. Bij hem kan het ook zo zijn.
Verder heeft hij geen klachten; niet misselijk of koorts. Inmiddels heb ik gemerkt dat hij er ook van af te leiden is. Wat niet wegneemt dat hij echt wel kramp had.

Tirza G.

Tirza G.

17-09-2009 om 22:51

Springen

Laat je zoontje even springen. Van de bank op de grond ofzo, niet al te hoog. Als-tie dat echt niet wil of na het springen volledig in elkaar krimpt, heb je een goeie kans dat er een blindedarm zit te "klieren". Bij sómmige mensen liggen de organen namelijk gespiegeld, pijn rechtsonder is geen wet van Meden en Perzen.

Tirza

Puck2

Puck2

18-09-2009 om 08:59

Kan goed koentje

PDS kan heel goed voelen als een soort krampachtige pijn. En de "test" van Tirza is dan ook niet uit te voeren, dus dat zegt ook niet alles of het een appedicitis is. Wat bij mij goed helpt bij zo'n koliekaanval kis gewoon rustig op de bank te gaan liggen en me te concentreren op mijn ademhaleing. Vergelijkbaar als je doet met weeën opvangen. Meestal trekt het dan na een half uurtje wel weer redelijk weg, al blijft het dan toch nog wel verder een dag nazeuren. Maar dan is het in ieder geval goed uit te houden. En als je het niet vertrouwt: huisarts.

koentje

koentje

18-09-2009 om 11:56

Moeilijkheid bij zoon

is dat hij een paniekreactie heeft bij pijn. Hij is niet kleinzerig maar lijkt het niet te kunnen verdragen; alsof hij het niet kan handelen dat er controle verlies is. Dit heeft alles te maken met zijn ADHD en vermeende autistische stoornis denk ik.

Hij heeft vannacht nog veel pijn gehad. Kwam om 7 uur wel vrolijk uit bed , blij roepend dat het helemaal over was. En gewoon naar school gegaan. Nee, het is geen zeurpietje, hij had echt veel pijn...
Zouden jullie met zoiets meteen naar de huisarts gaan, achteraf?
En kunnen wormpjes iets te maken hebben met de pijn? We constateerden gisterAvond ook wormpjes, daar heeft hij meeteen een pil voor gehad.
Wie eweet dat? Lijkt me sterk dat je zo'n last kan hebben van wormpjes maar je weet het niet?

Puck2

Puck2

18-09-2009 om 13:41

Nee

Nee, als je kind weer fris en fruitig rondloopt dan zou ik er achteraf niet mee naar de dokter gaan. Maar ik denk dat wormpjes misschien best de oorzaak kunnen zijn.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.