Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Elisa

Elisa

31-12-2008 om 12:42

Dooie vingers/tenen

sinds de kou heb ik last van dooie vingers en tenen, vooral mijn tenen voel ik niet meer zodra ik 5 min. buiten ben. Sochtends zijn mijn vingers dik opgezet. Wie herkent dit en heeft tips? Moet ik naar de dokter?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Welcome to the club

Hier ook hoor, als ik maar even buiten ben dan voel ik het al. Even op en neer door de winkelstraat en ik heb dooie tenen, mijn vingers kan ik dan nog redelijk beschermen door mijn handen in mijn jaszakken te stoppen.
Ik geloof niet dat de HA er wat aan kan doen.
Mocht iemand tips hebben dan zijn ze van harte welkom.

Had ik vroeger

Ik had dat ook vaak, vond het niet pijnlijk en nauwelijks vervelend, maar vooral zo stom. Ik was ook wel benieuwd waar het aan lag, hoe er vanaf te komen, en de enige tip die ik op internet tegenkwam was: Stoppen met roken en kou vermijden.

... toen heb ik het maar opgegeven; ik had helemaal nog geen zin om te stoppen met roken en heb een hekel aan kou, dus de tip om de kou te vermijden had ik niet echt nodig...

Tegenwoordig heb ik er geen last meer van, ik heb er zelfs nooit meer aan gedacht tot ik jouw vraag las. En ik ben ondertussen wel gestopt met roken... dus misschien ligt het toch daar aan.

Maar misschien rook je wel helemaal niet. Dan blijft natuurlijk nog altijd het tweede deel van het advies over: kou vermijden. (ja, dat zou leuk zijn! mag ik mee?)

dag!
erykah

Elisa

Elisa

01-01-2009 om 10:18

Hahahhaha erykah

Emigreren naar een warm land? Ik deed het direct als ik daar een goed bestaan kon opbouwen, warmte oooooo heerlijk. Nee ik rook idd niet, als 10 jaar niet meer. Ik was ook nog vergeten te melden dat ik vaak blauwe plekken heb op mijn benen, Ik vermoed toch echt wel dat er wat met mijn bloedsomloop aan de hand is. Trouwens dat hele heldere weer, dus ijskoud met een zonnetje vind ik weer wel heerlijk. Dik inpakken en naar buiten toe, ik ga maar hele dikke moonbootsen kopen denk ik. Jij ook sterkte tot aan de zomer. Ik hoop dat we nog tips of uitleg krijgen hier.
gr. elisa

Rieke

Rieke

02-01-2009 om 00:43

Heb ik ook. Tegenwoordig doe ik er niks meer aan, warm inpakken en handschoenen onder geen beding meer uit buiten. Ik heb een tijd geen caffeine genomen, hielp ook. En niet roken dus. Verder van de huisarts adalat gekregen, is een vaatverwijder, deed wonderen bij mij, heel goed resultaat ! helaas keldert dan ook je bloeddruk dus ik ben een keer flink onderuit gegaan, gecollabeerd dus. Sindsdien laat ik het maar zo. wel een heel lastige en pijnlijke kwaal hoor ! sterkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.