Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Noname

Noname

01-08-2009 om 13:08

Doorgezakte voet, 9,5 jaar

Mijn oudste dochter van 9,5 jaar heeft doorgezakte voeten (zgn. overpronatie). Nu vroeg ik me af of je daarmee naar een podoloog moet of dat die toch niets kunnen doen omdat ze nog in de groei is. Heeft iemand ervaring? Bedankt! PS: Ze draagt al goede schoenen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

01-08-2009 om 13:29

Dochter ook

Mijn dochter van 10 heeft hetzelfde. Haar voeten stonden heel erg naar binnen en ze slofte bij het lopen. Via de huisarts zijn we doorverwezen naar een orthopedisch centrum waar een afdruk van haar voeten is gemaakt. Ik weet niet precies wat voor deskundige we hebben gesproken, maar hij vertelde dat doorgezakte voeten heel vaak voorkomen bij meisjes in de pre-puberteit, en dat het meestal vanzelf weer overgaat. We moeten binnenkort weer terug voor een nieuwe afdruk, maar ik heb het idee dat dochter alweer een stuk netter loopt.

Dochter van 3

Ik heb een dochter van 3 jaar oud, en hoorde van het consultatiebureau dat mijn dochter doorgezakte voeten had. En nu moet ik naar een speciale schoenenwinkel waar ze dan een zooltje erin krijgt. Nu las ik jullie verhalen, maar jullie kids zijn al wat ouder. Is het dan heel erg dat mijn dochter het nu alheeft?

Fysio?

Ik heb het vroeger zelf heel erg gehad rond mijn negende. Ik had er echt pijn aan. Ik kreeg juist geen zooltjes maar fysio, dat was toen het idee. Ik heb jarenlang oefeingen gedaan en nu ben ik 45 en nog steeds weinig last. Stevige schoenen zijn wel een must bij mij.
Jonne

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.