Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Dreumes altijd ziek

Hoi,

Omdat ik me niet kan herinneren dat het bij mijn dochters ook zo heftig was hier toch een bezorgd berichtje. Ons zoontje (bijna anderhalf) is vanaf het moment dat hij naar het KDV gaat steeds ziek. En niet alleen verkouden maar echt ziek met koorts, hangerig etc. Hij is van nature een zeer vrolijk mannetje maar vooral de laatste tijd kennen wij hem niet terug. Hij gilt steeds en valt van het ene in het andere. Omdat het al zolang duurde heeft hij enige weken geleden toch een AB kuur gehad. Nog geen week later weer hangerig en ziek en een paar dagen later bleek hij waterpokken te hebben. Een week later weer koorts en hangerig en huilerig en dus weer ziek. Toen is het een week goed gegaan (hij is net vorige week donderdag weer voor het eerst naar het KDV geweest) en vandaag kreeg hij weer van het ene op het andere moment hoge koorts (39.5). Is dit normaal of is het toch raadzaam een kinderarts in te schakelen. De huisarts heeft er weinig meer over te melden dan virusjes maar zo vaak, en ook zo plotseling, die koorts?

Herkent iemand dit?

Groetjes,
Moon32

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Polly Shearman

Polly Shearman

18-03-2009 om 20:36

Ja hier ook

Ik zie het zo: alle kinderen moeten al die soorten verkoudheden een keer krijgen. Mijn oudste begon ziek te worden toen hij 4 was en naar school ging, een jaartje lang, ziek, zwak misselijk en moe, verkouden, koorts en keelpijn.
Middelste begon op de peuterspeelzaal (oudste nam een boel mee naar huis van school en de rest kreeg hij op de psz)
En jongste is vanaf zijn 1,5 tot nu eigenlijk ( 2,5) ook veel ziek geweest, snotneuzen, keelontstekingen, koorts, alles er op en eraan.
DIe grote broers nemen dus vanalles mee naar huis, worden daar zelf niet meer ziek van omdat ze daar volgens mij al imuun voor geworden zijn. Jongste moest daar echter nog doorheen, en dus ja een jaar lang kwakkelen.
Ik was zelf het eerste jaar dat oudste naar school ging ook heel vaak ziek, daarna eigenlijk zelden meer.
Vriendinnen van me zijn nu ook ziek als hun eerste naar school gaat..
er heerst daar van alles.
Onze jongste hebben dus het geluk dat als ze op school komen ze dat allemaal al gehad hebben!

groet, polly

Massi Nissa

Massi Nissa

18-03-2009 om 21:00

Hier precies hetzelfde

Onze dochter gaat al vanaf elf weken naar het kdv, maar is pas sinds rond haar tweede verjaardag een kwakkeleendje. Het ene virus na het andere, steeds verhoging, jengelig enzovoort. Blijkbaar was ze als baby toch meer immuun dan nu, of er hangen meer virussen rond op de peutergroep (ik zie ze al voor me, peuk in de mondhoek, die virussen ). Of dochter was er gewoon aan toe. Het allerleukste is nog dat IK ook de pineut ben. En dat is eigenlijk vreemd, want wat heb ik in 35 jaar leven (waarvan 12 voor de klas) niet al aan virussen om de oren gehad? Waarom word ik dan gevloerd door het eerste het beste peutervirus?
Enfin, het is niet anders. Heel vervelend, dat wel. Hier belt het kdv echt meteen als de thermometer boven de 38.3 staat, en dat staat-ie regelmatig. Ik word iebel van het geregel. Hoop wel dat de zomer verbetering zal geven. Voor jou hoop ik hetzelfde, trouwens .
Groetjes
Massi

Linda99

Linda99

18-03-2009 om 23:08

Hulpmiddeltje

Wat bij ons vanaf het tweede jaar goed heeft geholpen is de multivitamine van Dagravit. Die geeft de weerstand net even een extra steuntje in de rug. Ik zag laatst dat er nu ook een variant is voor jongere kindjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.