Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lidewei

Lidewei

05-10-2011 om 20:07

Droge lippen en mond

Ik heb de afgelopen dagen zoiets vreemds; mijn lippen en mond zijn zo droog dat ze tegen mijn tanden en tandvlees aangeplakt blijven zitten. Ik heb het nog nooit gehad. Wel heb ik sinds die tijd weer last van een schimmelinfectie; eerst vreselijk jeukende voeten, toen een vaginale infectie (die ik eerst wel vaker elke maand had) en toen dus die vreselijk droge mond. Ook als ik een glas drink, dan heb ik het na 1 minuut weer. Ik ben al naar de huisarts geweest, en hij heeft mijn bloed onderzocht op o.a. diabetes, omdat je daar ook zo'n droge mond van krijgt. Nu moet ik zeggen dat er om 13.00 uur bloed is afgenomen en ik sinds 8 uur niks meer gegeten had. Maar uit het onderzoek is dus niks verontrustends naar voren gekomen. De vreselijk droge mond blijft, de schimmelinfectie is nu wat beter door het gebruik van medicijnen, maar ik blijf wel honds en hondsmoe. Wie weet wat dit is? Volgens de assistente moet ik maar weer langs komen bij de huisarts. Maar de vorige keer duurde dat 2 uur in totaal. Altijd als ik kom, kunnen ze niks vinden. Telkens vage klachten, rare symptomen en niks te vinden. Wie herkent iets?

Lidewei

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lidewei

Lidewei

05-10-2011 om 20:09

O ja

Ik ben nog vergeten te vertellen dat mijn lippen diepe verticale groeven vertonen, terwijl ze altijd mooi 'gevuld' zijn. Ook kan ik de vellen van mijn lippen trekken. Iets wat eigenlijk alleen bij strenge vorst gebeurt.

Monique

Monique

05-10-2011 om 22:35

Nou...

misschien is het het niet hoor, ik heb alleen zelf een of twee jaar geleden ook een tijd hele rare lippen gehad (droge mond herken ik niet) blaasjes, velletjes, strakgetrokken. Inderdaad iets wat je met stenge vorst hebt. Paar keer naar de huisarts geweest en ik kreeg een antibioticacreme mee, en een week daarvoor zinkzalf. Beiden hielpen totaal niet. Ook speciale lippencreme van een duurmerk hypoallergeen en tegen extreem droge huid hielp ook niet. Al googlend op daktarin uitgekomen. Ik dacht dat dat alleen voor voeten was, maar al lezend op het tubetje was het geschikt voor alle huidschimmels. Ik heb het op mijn lippen gesmeerd en al dezelfde dag dacht ik een verbetering op te merken, na 3 dagen was het compleet over.
Omdat jij het ook over schimmelinfecties had, moest ik hier ook aan denken, alleen ik had de rest van de symptomen niet.

Spruw

Al aan spruw gedacht?

heb je ook droge(re) ogen erbij?

Jij hebt toch ook een auto-immuun aandoening, of verwar ik je nu met een ander?

Als je al een auto immuun aandoening hebt is de kans groter dat je ook een andere aandoening kunt krijgen.

Sjögren staat bekend om droge mond, droge ogen en allerlei andere klachten (vaag en minder vaag)

Toch nog eens naar de dokter?

(NB bij vit.B 12 tekort kun je ook klachten van je tong krijgen zie http://home.kpn.nl/hindrikdejong/symptoom.htm )

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.