Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Hanny61

Hanny61

23-07-2019 om 14:47

Droge mond

Door bestraling en chemo heb ik erge last van een droge mond. Ik maak vrijwel geen speeksel aan en dat belemmert eten en verstaanbaar praten. Ik heb al diverse middelen geprobeerd, maar niets werkt wat langer.
Heeft er iemand nog ideeen?

Sukke

Sukke

23-07-2019 om 18:01

Heb je

Wondjes in je mond? Zoniet dan zou je kunnen proberen op vit c tabletjes te zuigen. Die tip kreeg ik omdat ik door zware medicatie zo'n droge mond krijg dat het pijnlijk is. Door het zuur krijg je ( gemiddeld genomen) extra speeksel. Bij mij verlicht het wel. Sterkte

Paasei

Paasei

23-07-2019 om 18:47

Duindoornbesolie

Dat lijkt me eigenlijk een vraag voor je behandelend arts of verpleegkundig/ondersteunend team. Je best vast niet de eerste die deze bijwerking ondervindt.

Waar ik zelf aan denk is duindoornbesolie of Omega 7 (Membrasin). Wordt veel gebruikt voor droge slijmvliezen.

Angela67

Angela67

25-07-2019 om 12:52

Membrasin

@hanny61, als je belangstelling hebt voor ongebruikte verpakkingen membrasin, reageer dan even hier in dit draadje. Je kunt ze tegen verzendkosten overnemen. Ik heb er tijd gebruik van gemaakt en volgens mij twee dozen over.
Gr Angela

masseren

als je achter je kaakbotje duwt en net onder aan de achterkant masseert dan produceer je ook speeksel. Ik moest ook zure dingen zuigen maar heb gemerkt dat zoute drop net zo veel deed. Je kun talleen niet heel de dag op iets zuigen vandaar dat ik t masseren nu doe. Vergt effe wat oefenen maar nu gaat t prima.

Hanny61

Hanny61

26-07-2019 om 20:32

Doorverwezen naar de kaakchirurg

Zie titel.

Mocht Membrasin als oplossing worden aangeboden, dan neem ik je aanbod graag aan,Angelique.
Dank voor alle tips. Ik zal een aantal uitproberen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.