Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Rafelkap

Rafelkap

02-01-2011 om 11:52

E.e.g. na slaapdeprivatie bij 4 jarige

In februari moet ons zoontje van net 4 een e.e.g. ondergaan terwijl hij slaapt. Overdag. Wij kregen de instructie hem laat naar bed te doen (22 a 23 uur) en dan om 5 uur wakker te maken. Daarna moeten wij hem tot 13 uur wakker houden, zodat hij in het ziekenhuis in slaap valt.
Heeft iemand hier ervaring mee? Ons zoontje gaat vreselijk te keer als hij moe is en valt in slaap als hij dat wil. In een vreemde ruimte zal dat sowieso moeilijk gaan.
Heeft iemand tips hoe we ons zoontje wakker kunnen houden zonder al teveel drama? Hoe deden jullie dit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

02-01-2011 om 15:57

Toni

Wat lief dat je reageert want volgens mij ben je hier zogenaamd toch niet meer??
Ik krijg wel wat ideeen,idd veel lichamelijke activiteit die ochtend en veel hop hop hop op schootspelletjes zodat hij wakker blijft. En hem ook maar weer zo'n speeltje met een geluidje in de hand geven, zo houdt hij zichzelf misschien wel wakker.
Wel heel vervelend als hij erg moet gillen...
maargoed, wij zullen ons best doen, lukt het niet dan moet er een nieuwe afspraak worden gepland.

Rafelkap

Rafelkap

03-01-2011 om 09:37

Toni en lidwientje

Dank voor jullie bemoedigende woorden.
Sorry Toni voor de naamsverwarring
Ik had begrepen dat wordt onderzocht of er sprake is van epilepsie tijdens de slaap, maar als ik zoontje eerst een tijd op schoot kan houden heb ik er wel hoop op dat het lukt. Ik vrees alleen dat ik zelf ook in slaap val

Esther Wieringa

Esther Wieringa

03-01-2011 om 12:27

Gaat wel om in slaap vallen

Mijn zoontje van 4 heeft een paar maanden geleden ook zo'n EEG gehad, en het is toch echt wel de bedoeling dat hij daar in slaap valt, dus niet dat je hem al helemaal slapend overdraagt.

Ik heb toen de taak verdeeld met mijn man: Ik heb hem 's avonds wakker gehouden, en mijn man 's ochtends. Dochtertje logeerde bij andere oma. Man en zoon zijn toen met de eerste trein naar oma gegaan die nogal ver weg woont (die ziet hij dus niet zo heel vaak, dus dat is bijzonder) en heeft hem om een uur of 12 op het station weer aan mij overgedragen, waarna ik hem met de tram naar het ziekenhuis bracht en tijdens de EEG bij hem was. Ventje was toen aan het knikkebollen, en dat was precies goed.

Wat je precies gaat doen hangt natuurlijk af van wie/wat er op dat vroege uur te regelen is, maar het is toch handig als je iets kan doen dat je zoontje ook bijzonder vindt, dan kan hij daar wel voor wakker blijven ook al is hij moe.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.