Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gene

Gene

28-12-2016 om 22:26

Eelt op knieën

De titel zegt het al, ik heb vreselijke eeltplekken op mijn knieën. Een rare plek voor eelt, het ziet er niet uit. Ik schaam me er echt voor. Geen idee hoe ik er aan kom ook, maar belangrijker, hoe kom ik er vanaf?

Psoriasis ?

Klinkt eerder als psoriasis. Heb je je daar wel eens op laten onderzoeken?

Puck

Puck

29-12-2016 om 08:30

Dacht ik ook Dorry

Eelt krijg je alleen als er veel fysieke belasting is van de huid. Tenzij je de hele dag op je knieen ligt kan het bijna geen eelt zijn en denk ik net als Dorry aan psoriasis of iets anders. Zou er even mee langs de huisarts gaan om te laten beoordelen

mwah

Ik heb het ook, geen grote plekken maar wel ruwe donkere plekken op beide knieën. Ik vind het ook lelijk, het steekt zo af bij mijn verder lijkbleke onderdanen... Als het psoriasis zou zijn, waarom zou dan dan perfect symmetrisch op beide benen tegelijk optreden en verder nooit ergens anders op mijn lijf?

Wat ik me telkens voorneem, maar steeds vergeet door te zetten, is om die plekken in te smeren met dezelfde Scholl-creme die ik ook tegen ruwe hielen gebruik (dat spul staat er toch). Maar omdat ik dat dus telkens weer vergeet (ik ben 's ochtends niet op mijn best) weet ik nou nog niet of het enig effect heeft.

Overigens: ook op mijn ellebogen wordt het soms ruw en ziet de huid er donkerder uit. Dit lijkt iets vergelijkbaars te zijn, alleen op mijn knieën.

Als iemand een middeltje weet, houd ik me ook aanbevolen. Moet ik er wel aan denken het ook consequent te gebruiken...

Groeten,

Temet

Gene

Gene

29-12-2016 om 14:53

Mwah

Psoriasis zou kunnen maar ik heb even gegoogeld en dat ziet er toch anders uit. Dat van mij is ruw, donker, grijzig bijna. Heel droog. Psoriasis lijkt wat roder, schilferiger en vochtiger te zijn. Ik fiets veel en draag vaak strakke (spijker)broeken. Misschien dat die combinatie het veroorzaakt? Ik zit verder eigenlijk nooit op mijn knieën. Even naar de huisarts kan natuurlijk nooit kwaad. Iemand anders nog behandeltips?

Gene

Gene

29-12-2016 om 14:56

Temet

Ik ga in ieder geval die creme van Scholl proberen.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

29-12-2016 om 15:32

Ellebogen

Dat ruwe grijze wat je beschrijft heb ik al mijn hele leven op mijn ellebogen. Vooral in mijn tienertijd heb ik er van alles aan geprobeerd. Weken in citroensap (tip van de huisarts), Nivea met een gaasje erom, zalfjes van de dermatoloog. Ik kan me niet herinneren of er ooit iets heeft gewerkt. Inmiddels heb ik me er dus maar bij neergelegd dat het er zit. Psoriasis zit bij ons wel in de familie, maar dat is het niet.

Lassie

Lassie

29-12-2016 om 15:45

Hier ook

Is (bij mij dan) gewoon droge geschuurde huid.
Van mijzelf een droge, allergische huid. Schuren langs kleding verergert het.
Af en toe "vijl" ik het heel zachtjes bij met een buffer vijl en houd het erna dagenlang vet met vaseline.
Tussendoor ureumcreme dat de waterdoorlatendheid van de huid verbetert.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-12-2016 om 16:14

Ook

Ik heb het op mijn ellebogen en alleen als ik lange mouwen draag. In de zomer nooit last van.
Als ik eraan denk scrub ik het na het douchen en smeer er dan iets op, nivea ofzo. Maar meestal vergeet ik dit

Ik heb dat ook. En nu de zon erop schijnt is de eelt plek donderbruin. Ik smeer ze regelmatig in. Volgens mij is het door met mijn benen overeen te zitten. 

Imi

Imi

19-08-2021 om 12:57

Crème met ureum zou ik aanraden. Ik gebruik die van La Roche-Posay, maar er zijn er wel meer.

Misschien heb je ook een droge huid. Dat soort dingen ontstaat van van binnenuit. Tekorten aan voedingsstoffen, zoals vitamine A en gammalinoleenzuur.

Smeer de plekken in voordat je n naar bed gaat. Dan heeft de huid een tijd rust en heb je ook geen kans op afgeven op je kleding.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.