Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

May

May

25-01-2011 om 20:00

Efe

Ik slik nu een jaar of vijf efexor voor angstklachten, in het begin 37,5 mg, nu 75. Ik krijg het idee dat ik door de verhoogde dosis steeds meer last van de bijwerkingen heb en steeds minder effect van het medicijn. Ik ben nog steeds bang (wel minder) heb een hele droge mond, zulke droge ogen dat ik geen lenzen meer in kan en volgens mij heeft de gemiddelde bejaarde een beter sexleven dan ik. Heeft er iemand na Efexor een ander middel geprobeerd en daarbij meer succes en minder bijwerkingen gehad?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
May

May

25-01-2011 om 20:01

Efexor

moest dat dus zijn..

bolletje

bolletje

26-01-2011 om 07:12

Seroxat

Bij mij hielp seroxat erg goed bij angstklachten, ik slikte 20 mg per dag, weinig last van bijwerkingen, en het was ook niet zo dat de bijwerkingen erger werden in de loop der tijd. Deze zomer ben ik succesvol langzaamaan helemaal gestopt.

Puck

Puck

26-01-2011 om 09:30

Overleggen met je psychiater

Het middel dat bij de één werkt heeft bij de ander totaal geen effect. Hier vragen wat een ander gebruikt kan tips opleveren, maar is absoluut geen garantie dat het bij jou ook zo werkt.
Je zou dit gewoon eens met je psychiater moeten overleggen. Volgens mij komt het wel vaker voor dat middelen na een langer periode minder effectief zijn. Ik heb hier na 1,5 nog geen last van en ik herken ook weinig van de bijwerkingen die jij opnoemt van de Efexor. Maar ik heb weer andere bijwerkingen: net als jij het libido van een dooie garnaal en verder nachtelijke zweetaanvallen en een onregelmatige cyclus. Maar voor mij wegen die nadelen op dit moment nog op tegen de voordelen dus ik laat het zo. Overigens slik ik 150 mg.

Ook citalopram

Ik ben ooit begonnen met seroxat, en dat ging redelijk, maar omdat ik slecht sliep citalopram gekregen, dat werkte goed. Toen overgestapt ivm borstvoeding naar Zoloft, dat ging redelijk. Daarna Efexor, dat was waardeloos. Nu weer citalopram en dat gaat goed. IK heb en depressies en angstklachten. Ik merkte met de gladheid bv dat de citalopram goed werkte, normaal gesproken had ik niet durven rijden, en nu wel niet dat ik roekeloos was, gewoon voorzichtig zonder angstig te zijn. Als ik overstap of als er iets aan de dosis verandert dan heb ik wel bijwerkingen, vnl droge mond, en nachtzweten.
Het is toch vaak zelf (samen met huisarts of psychiater) uitzoeken wat voor jou werkt en wat niet. Heel veel sterkte
Muizemeis
ps als ik een sexleven zou hebben, dan zou het goed zijn, wordt bij mij niet beinvloed door de citalopram. Maar heb geen man nu dus ook geen sex.

May

Ik heb van Efexor wel vaker gehoord dat je erg went aan het medicijn, schijnt bij efexor meer te izjn dan bij andere ad
Muizemeis

koentje

koentje

27-01-2011 om 11:45

Muizemeis....

geen man DUS geen sex?
hmm...

Koentje

Nee nu even niet Mischien in de toekomst weer, maar nee nu even niet.
Muizemeis

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.