Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Vera*

Vera*

12-07-2010 om 09:23

Electrische tandenborstel en slotjesbeugel

Ik was zo blij dat zoon goed zijn tanden poetste met de oral B AdvancePower, speciaal aangeschaft met het oog op de slotjesbeugel die komen zou. Nu zegt de ortho dat hij geen electrische tandenborstel mag gebruiken.
In het archief heb ik wel wat kunnen vinden over het wél gebruiken ervan maar wie heeft recente ervaring??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Onzin

Dat slaat nergens op hoor, want er bestaan zelfs speciale borsteltjes voor op de OralB, speciaal voor slotjesbeugels!

Er zijn twee borsteltjes te koop: eentje lijkt op de gewone ronde, maar die heeft in het midden geen haartjes, en de ander is meer een soort driehoekje/steeltje. De eerste zet je op de slotjes en borstel je je tanden en slotjes, met de andere kun je meer specifiek tussen de slotjes en grens tanden/tanden poetsen.

Zie voorbeeld van zo'n ortho-kit:
http://www.elektrischetandenborstels.nl/product/Oral-B-Ortho-Kit-Stuk.html

Mijn dochter poetst al met zo'n kid sinds ze een beugel heeft. En de tandartsenpraktijk verkoopt ze zelf.

Tip: koop de kit via internet = goedkoper.

Vera*

Vera*

12-07-2010 om 19:19

Moppeke

Bedankt, ik heb direct een ortho-kit besteld.

Fijn he

dit forum

Top!

Hee, dat ga ik ook eens bekijken. Ik mocht het ook niet van de ortho maar ik word erg moe van het met twee tandenborstels poetsen etc.

Zijn ze ook te koop bij drogist?
Groetjes
Marlou

Geen idee

Ik heb ze gewoon via de tandartsenpraktijk, en ik zie ze op internet.

Ik heb ze eigenlijk in het schap bij de drogist tussen alle verschillende borstels van OralB eigenlijk nog nooit gezien.

Maar als ik kijk naar de prijs, dan is bestellen via internet nog het goedkoopst.

Vera*

Vera*

15-07-2010 om 09:32

Niet gezien

Ik heb ze bij ons niet gezien bij het Kruidvat, Etos en de zelfstandige drogist. Ik heb ze via internet gekocht.

Bastet

Bastet

16-07-2010 om 16:02

Mag hoor

Ik heb het ook gevraagd,maar de ortho van mijn zoon vind het prima.Hij adviseert een keer per dag elektrisch en de andere keren met een gewone borstel.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.