Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Germaine

Germaine

25-01-2019 om 23:49

Elke dag op bezoek in ziekenhuis?


Yanea

Yanea

28-01-2019 om 17:22

Precies trivia

De doodzieke puber van Kopzorg is heel erg, maar wel een uitzondering. De meeste pubers zijn moe vanuit eern licht-luie positie van nog geen verantwoordelijkheid hebben. Wat prima is, tot de omstandigheden om een andere houding vragen.

Moe

Mijn kinderen zijn ook wel eens moe, zeker als het gaat om klusjes doen in huis of huiswerk maken. Minder moe als ik voorstel een dagje naar een pretpark te gaan. Dan zijn ze niet moe meer. Maar zelfs al ben je wat moe dan kan je nog best regelmatig bij je vader in het ziekenhuis op bezoek gaan. Dan heb je echt niet opeens psychologische hulp nodig om het ziek zijn van de vader te verwerken. Vader is niet levensbedreigend zie zoals ik begrijp. En als je wel psychologische hulp nodig hebt dan heb je die ook nodig als je niet regelmatig bij vader op bezoek gaan. Wat vaker op bezoek gaan bij vader zorgt niet voor meer moeheid en ook niet voor een grotere behoefte aan psychologische hulp.

Mari

Mari

28-01-2019 om 20:28

gewoon om de dag skypen

Als je een uurtje skypt, desnoods terwijl je kookt of zo, of terwijl jullie aan tafel zitten, is dat geen idee?
Met skypen is er toch wel iets meer contact dan bellen en je bespaart de reistijd. Als ik zelf in het zhuis zou liggen zou ik dit best prima vinden

Emmawee

Emmawee

28-01-2019 om 20:48

Ik denk

...dat Germaine zelf best kan inschatten of haar zoon terecht of niet te moe is om vaker naar het ziekenhuis te gaan. Zo'n tentamen tijd is voor de een iets anders dan voor de ander. De druk kan hoog zijn, er kan veel van afhangen. Hoe dan ook, als zij zegt dat haar zoon niet vaker kan dan hij al doet, omdat hij slecht slaapt en in zijn tentamentijd zit, dan neem ik dat gewoon van haar aan.

Skypen onder de maaltijd?

Is dat een optie. Dus als jullie gaan eten dan een verbinding met je man, zodat er toch een gezamenlijke maaltijd is?
Elke dag is wel veel als je lang moet werken. Je zou een deel zorg verlof kunnen aan vragen om jezelf ook wat te ontlasten?
Ik denk dat ik puber ook wel zou aanmanen om naar vader te gaan. Ik heb zelf aan beide kanten gezeten. Als puber met een moeder in het ziekenhuis en als moeder met man en kind thuis. Ik weet dat ik van mijn vader ook op mijn kop kreeg, mijn moeder was ziek maar ik had nog zoveel andere dingen waar ik mijn aandacht voor had. Achteraf zie ik wel dat ik toen erg met mezelf bezig was maar als puber had ik dat echt niet door. Als moeder en vrouw wilde ik graag dat man af en toe thuis bleef omdat hij ook veel op en neer aan het sjezen was. Ik had wel t geluk dat ik veel visite kreeg maar soms ook niet.

Emmawee

Emmawee

28-01-2019 om 22:19

Maar...

Puber gaat ook. Maar Germaine wil niet van hem vragen om vaker te gaan, of in haar plaats.En haar man wil gewoon dat zij er is.

zebra

zebra

30-01-2019 om 18:44

werk

zijn er op je werk mogelijkheden om tijdelijk een dag of halve dag per week minder te werken? Of een keer gelijk na het werk naar je vriend gaan en samen eten, je kunt dan misschien een dag van tevoren zorgen dat er voor de kinderen ook iets te eten is dat ze alleen maar moeten opwarmen zoals spaghetti of een pizza.
Of de mogelijkheid die hier al een paar keer genoemd is, whatsappen, skypen?

Ik heb als kind maar ook als jong volwassene in het ziekenhuis gelegen, was niet bepaald in de buurt en had er dan ook alle begrip voor dat ik niet elke dag mijn ouders op bezoek kreeg, dit was een halve dag reizen voor hen. Je vriend moet ook kunnen begrijpen dat het voor jou belastend is om elke dag te komen, hij wil toch ook dat jij het volhoudt?

Wat betreft de pubers, als het echt druk is ivm tentamens, dan is het begrijpelijk dat er even minder tijd is voor een bezoek aan het ziekenhuis maar misschien kan dat na de tentamens weer wel? De jongste kan dan af en toe eens mee met jou.

Misschien die collega's eens benaderen en vragen wanneer zij kunnen komen, die dag blijf jij thuis.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.