Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Janeway

Janeway

04-08-2010 om 17:58

Emdr therapie

Wie is er bekend met Emdr therapie bij kinderen. Bij onze zoon is vastgesteld dat hij getraumatiseerd is geraakt na een valpartij. Daarbij brak hij ernstig zijn arm en is met spoed geopereerd, hij is ook nu pas uit het gips.(Na 4 mnd)
De kinderpsygoloog adviseert Emdr therapie. Ik heb daar al wat op gegoogeld maar vraag me af of iemand hier het kent en hoe de ervaring hier mee was/is?
Groeten Janeway

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janeway

Janeway

07-08-2010 om 23:59

Tnx

Voor je reactie.
Maandag mag hij voor de eerste sessie, ik ben benieuwd hoe hij het gaat vinden. Zijn bordje is nogal vol de laatste tijd.. Onze vakantie gaat ook alleen maar op aan artsen entherapeuten ed. Heel vervelend.
groet

Janeway

Janeway

11-08-2010 om 12:18

Geweest

Bedankt voor het vragen
We zijn maandag geweest..
Hij moest eerst vertellen wat nu zijn engste belevenis was geweest van alles. Daarna moest hij er een tekening van maken.. Daar werd ook weer over gepraat met hem. Toen begon de daadwerkelijke emdr. Hij moest het engste in zijn hoofd nemen en ze bewoog snel haar vingers die hij moest volgen met zijn ogen. Dit werd een paar keer herhaald met tussendoor een gesprekje hoe het dan was. OP een gegeven moment zei hij dat het leek of alles in een prullebak gegooid werd.. Zo bizar eigenlijk, ik had wel wat verteld maar niet dit soort details. Hij kon het dus heel goed benoemen. Daarna werd hij moe en wilde niet zo erg meer mee werken. De avond zelf was hij erg moe en boos. Nu gaat het weer. Morgen moet hij weer voor een sessie, dan gaat mijn man met hem. Ik ben benieuwd hoe de ervaring dan is. Ik vond het wel een heel bijzondere ervaring. Mijn zoon wil er niet over praten dus laten we het maar even gaan.

groet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.