Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Emo en menopauze

Hallo all,

Kan het zijn , ben bijna 43 dat ik de menopauze ben gekomen??

tegen de tijd dat ik ongesteld moet worden , kan ik soms erg emotioneel zijn , huilen om niks en de wereld dan ff helemaal ruk vinden ....

het lijkt wel of het steeds erger word, ook ongesteldheid is onregelmatiger , of ff 2 dagen tussendoor

had er al op gegoogeld en wat over gelezen maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen en tips om er beter mee om te kunnen gaan

en welke medicatie zou evt kunnen bijdragen aan een beter gevoel

groet,

froggie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

20-10-2010 om 21:37

Het kan zijn

dat dit inderdaad de start is van de menopauze. Je moet er even op googelen maar er is een forum voor vrouw en overgang. Ik heb daar een tijdje op gezeten, maar ben eraf gegaan omdat ik het zeer negatief en deprimerend vond en er werden berichtjes met kritische opmerkingen weggehaald en zo...

Hte kan even goed wel even durenb (jaren) voor je echt in de overgang komt. De menstruatie kan enom rommelen; ik hoor van meerdere vrouwen dat ze periodes hebben van vaker menstrueren en rommelig gedoe voor het echt gaat afnemen. Het kan ook enkele maanden wegblijven en dan weer regelmatig terugkeren/

Ik weet niet aan wat voor pil je gedacht had, maar ik zou niet zo gauw aan allerlei medicatie gaan denken: het is een natuurlijk proces. Je kunt wel kijken of je misschien wat extra vitamines nodig hebt of kalk en vitamine D bijv. Dat is voor vrowuen in de overgang extra belangrijk. Je kunt ook kijken naar middeltjes waar weer extra energie achtige stofjes bij in zitten.

froggie

froggie

20-10-2010 om 22:16 Topicstarter

Koentje

dank je voor je reactie , heb verschillende fora's gelezen maar vond het niet echt mijn ding

ik heb ook meer gezocht via de alternatieve medicatie want
dat huilen om niks is niet echt jippie jee

kwam uit op iets van vogel

verder rommelt het maar lekker aan , heb kinderen begin puberteit en wil niet de constant emo en mopper mama zijn ook voor mijn moppie is het natuurlijk niet echt leuk als ik steeds in huilen uit barst en bij veel dingen weer vrolijk de emo in schiet

dank voor je reactie , blij mee

guera

guera

21-10-2010 om 13:52

Gewoon pms?

Klinkt als pms.... dat wordt naarmate je ouder wordt erger. Menopauze merk je ook erg fysiek qua opvliegers en onregelmatige menstruatie enzo....
Ik ben wat jonger dan jij maar ik heb de pms echt erger dan vroeger. Soms kan ik wel een moord begaan. Ik moet rond die periode ook echt geen moeilijke gesprekken op mijn werk gaan voeren. Of ik ga huilen of ik word agressief

koentje

koentje

21-10-2010 om 14:07

Froggie

leuke combinatie joh; puberteit en overgang! Goed gepland, meid. (nee, nou niet meteen gaan huilen...

froggie

froggie

21-10-2010 om 14:56 Topicstarter

@guera

is geen pms , ook onregelmatig , dikke klonten ( bleek bah ) dan weer warm dan weer koud
met me moeder gebeld en die had dezelfde symptonen ,

en ik weet dat het erbij hoort maar was/ben benieuwd hoe anderen het ervaren of ervaren hebben en wie weet heeft iemand een leuke/goede tip om de vrolijke dagen ff op te pimpen

froggie

froggie

21-10-2010 om 14:57 Topicstarter

Koentje

hahahaha schoot gelijk in de lach toen ik je bericht las , timing is mijn ding hoor

druk druk druk en dan toch alles op het laatst en tegelijkertijd willen/moeten

May

May

24-10-2010 om 11:48

Tip die ik hier kreeg

Ik ben ook aan het rommelen met hevige pms sinds ik rond de 45 ben...Ik kreeg hier toen van verschillende forummers de tip om Axium Multi Vrouw te slikken... volgens mij helpt het wel, ik ben nu geen week per maand een gevaar voor de mensheid meer..

Nog een tip

ik slik vanwege hevige PMS orgametril,verkrijgbaar via je huisarts,werkt voor mij echt super.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.