Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

05-04-2011 om 09:10

Enge bloeddrukmeter; wat is mij overkomen?

Gistermiddag bij een gezondheidsevenement konden mensen gratis hun cholesterol en bloeddruk laten meten. Ik kreeg de band om mijn arm, en hij pompte automatisch op. Alleen, hij stopte niet met pompen. Het begon ontzettend pijn te doen, en op een gegeven moment knapte hij vanzelf los. De medewerkster zei toen dat ik hem de volgende keer even vast moest houden. Ze wilde hem weer om doen, maar mijn arm was donkerpaars geworden, ik heb eerst het bloed weer door mijn arm laten stromen. Toen weer de band om. Dat deed evenveel pijn als de vorige keer. Ik heb de band toen losgetrokken en gezegd dat ik het liet zitten. De medewerkster zei toen dat ik misschien een extreem hoge bloeddruk had. Nu was ik inderdaad wat gestressed, ik heb een evenwichtsstoornis en was bang dat ik door het wachten en de warmte in het gebouw zou flauwvallen. Wat is mij overkomen? Overigens heb ik nu, een dag later nog pijn aan mijn arm.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pluk53

Pluk53

05-04-2011 om 09:43

Vreemd

ik heb zelf zo'n klein automatisch metertje wat je ter hoogte van je pols gebruikt. Dat pompt tot 200 dacht ik, en 'loopt dan langzaam leeg" waarbij de boven- en onderdruk gemeten wordt. Dus volgens mij gaat het apparaat pas meten als hij "leeg loopt" .
Waar op de arm zat de band?

Huisarts

en opnieuw laten meten, andere arm misschien aangezien deze pijn doet.

Fianna

Fianna

05-04-2011 om 11:41

Ook gehad

met een groot bloeddruk apparaat, die knapt niet zo maar dus de verpleegkundige maakte de band los toen ik begin te gillen van de pijn. Zij zei dat de machine raar deed. Of het te maken heeft met een hele hoge bloeddruk? Ik weet het niet. ik heb wel een te hoge bloeddruk, maar dat kan toeval zijn.
Je kan voor de zekerheid idd even naar de ha gaan

koentje

koentje

05-04-2011 om 13:42

Belachelijk...........

een tensie meter knapt echt niet omdat je bloeddruk te hoog is hoor!☺
Het is eerder zo dat zij niet wist hoe hem te gebruiken en toen maar iets geks verzonnen om de klant zelf de schuld te geven.
Tjonge.... hoe bedenk je het!

Verkeerd om

Ik denk dat de band verkeerd om bevestigd is, dan blijft hij namelijk opblazen. (Spreek uit ervaring, ben niet zo goed met machines )

Even langs de huisarts als je arm geen pijn meer doet en jij niet gestressed bent. Die kan namelijk EN je bloeddruk opmeten EN goed advies geven. Deze dame duidelijk niet.

Mariel

Bellefleur

Bellefleur

06-04-2011 om 09:22

Beetje bijgekomen

Een paar maanden geleden is mijn bloeddruk onderzocht, en die was toen prima. Ik denk niet dat ie in een paar maanden extreem hoog kan worden. Ik denk nu ik een beetje rustiger geworden ben dat het inderdaad aan het apparaat gelegen heeft. Bij gelegenheid laat ik mijn bloeddruk wel weer eens meten bij de huisarts.
Ik heb er wel slecht van geslapen. De arm klopte en was gevoelig. Het is nu al een heel stuk beter.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.