Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Fianna

Fianna

26-09-2010 om 15:47

Enorme pijn aan schouder, wat vragen

Ik heb sinds een week of zo pijn in mijn schouder. Het wordt steeds erger. Het rare is dat ik er overdag bijna geen last van heb, 's nachts des te meer. De pijn is nu intussen zo erg dat ik de hele nacht geen oog dicht heb gedaan en heb gehuild van de pijn (geloof me, ik kan goed tegen pijn). Vanwege een operatie zit ik al aan pijnstillers (diclofenac en paracetamol) en dat heeft geen enkel effect, ook geen dubbele dosis diclofenac.
Die plotse pijn in mijn schouder linkte ik eerst aan de operatie, maar daar geloof ik nu niet in. Wat ik vergeten was is dat ik 11 jaar geleden een ongeluk op de fiets heb gehad en daarbij mijn pees in mijn schouder heb gescheurd, tegen het gewricht aan. Dat deed toen al vreselijk pijn, ging over, jaaaren geen of amper last en zou dat nu opeens opspelen?
Heel vreemd vind ik dat ik gewoon mijn arm kan bewegen, overdag weinig last heb van mijn schouder (beetje zeurderig gevoel), maar zodra de avond valt komt de pijn, houdt nu de hele nacht aan en is niet meer vol te houden. Zodra ik 's ochtends op sta gaat de pijn weg. Als ik 's nachts rechtop ga zitten wordt de pijn ook iets minder (alleen zitten doet pijn door de operatie die ik net heb gehad, zucht).
Kortom, ik vind het vreemd dat de pijn vooral 's nachts is en dat ik geen bewegingsbeperkingen heb. Herkent iemand dit?
En mijn andere vraag is: wat is een goede pijnstiller? Ik moet nl slapen, want wordt gek zo.

Uiteraard maak ik een afspraak met de ha, weet alleen niet wanneer ik in staat ben er heen te gaan (ben nog erg slap door operatie) en ben gewoon erg benieuwd of iemand dit herkent!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik herken het

van na een zware operatie, veel in bed liggen, veel onhandige bewegingen, weinig normale lichaamsbeweging.

En wat die huisarts betreft: even en telefonisch consult om wat dingen uit te sluiten lijkt me heel normaal. Zeker met al die kinderen aan je rokken is dat wel zo praktisch.

May

May

26-09-2010 om 16:57

Was het een kijkoperatie?

Ik heb na mijn kijkoperatie aan mijn buik gruwelijk veel last van mijn schouder gehad, kwam door het gebruikte gas..

Fianna

Fianna

26-09-2010 om 17:11

Reactie

May, nee het was geen kijkoperatie, ook niet via mijn buik, en er is volgens mij ook geen gas gebruikt.

Rodebeuk, was die pijn bij jou dan ook zo vreselijk erg? Kan me voorstellen dat je inderdaad last van je schouder kan krijgen door verkeerd bewegen en veel liggen, maar zo'n afschuwelijke pijn? Hoe is het bij jou overgegaan (even er van uitgaand dat het is overgegaan )?
Trouwens goeie van je een telefonisch consult. Niet eens aan gedacht!

Bastet

Bastet

26-09-2010 om 17:59

Ik zou

Ik zou teklefonisch overleggen met de HA,fysio is misschien een idee.Een beetje fysio komt ook aan huis,als je uitlegt hoe je conditie nu is.
bastet

Steek en spier

Hoi Fianna, ja het was echt een heel felle stekende pijn. Geen normale spierpijn en geen normale peesofietsanderskapot pijn.
En hij is heel vlot weer verdwenen. Voor mijn gevoel hing het samen met weinig en verkeerd bewegen. Ik had het idee dat ik om de pijn heen bewoog. Ook echt geschuurde ellebogen van het steunend van plek verwisselen doordat mijn heupen en buik gedeeltelijk waren uitgeschakeld.

Maar goed een ha aan de telefoon is misschien toch handiger dan een OOL-er op het scherm

Beterschap he!

Yta Chalne

Yta Chalne

26-09-2010 om 19:52

Zoiets heb ik een paar jaar geleden eens gehad ('toevallig' toen ik ziek op bed was) en het bleek toen de een of andere ontsteking te zijn. Ik heb verdrongen wat precies, maar er moest een injectie in. Dat hielp ook. De ontsteking is nog wel een keer of drie terug geweest trouwens. Ik weet nog wel dat het in de winter was en dat ik huilend tegen de verwarming aan zat midden in de nacht, in de hoop dat dat zou helpen (het hielp niet).

Fianna

Fianna

26-09-2010 om 20:18

Ben ik weer

Bastet, Ik morgen inderdaad telefonisch overleggen met de HA. Fysio ben ik een beetje huiverig voor nog als ik niet zeker weet wat er aan de hand is. Wil het ook niet forceren.

Rodebeuk, de pijn is wel fel, maar niet stekend, eerder dof en straalt uit naar mijn nek en onderarmen. Maar goed, je hebt gelijk, een ha aan de telefoon is misschien handiger.

Yta, bedoel je misschien slijmbeursontsteking? Dat zou inderdaad een mogelijkheid zijn. Kan ook een gescheurde pees aan vooraf gaan heb ik begrepen via google.

Iemand nog ideeen over een pijnstiller. Ik zit nu een beetje te wachten tot de pijn weer komt opzetten, bah ):

Ik laat weten wat de ha morgen zegt.

Bellen met de hap

Ontstekingen en andere nare dingen in je buik kunnen doorstralen naar je schouder. Komt omdat de zenuwen die je middenrif voorzien ook het gevoel in je schouder voorzien.

Ik zou dus vanavond nog even met de HAP bellen.

Ik zeg dus niet dat het zo is maar wel dat het KAN. Met een telefoontje kunnen ze misschien ook wat pijnstillers regelen.

Mariel

Fianna

Fianna

26-09-2010 om 20:30

Mariel

Dank voor het meedenken. Ik heb woensdag op de eerste hulp gezeten en toen is oa mijn bloed onderzocht en geen aanwijzingen gevonden voor ontstekingen. Er zijn toen ook foto's gemaakt van mijn buik.
Ik ben overigens niet in mijn buik geopereerd, maar in mijn bekkenbodem gebied.
Maar wat voor soort pijnstillers zouden werken als Diclofenac niet werkt?

Elisa Gemani

Elisa Gemani

26-09-2010 om 20:57

Hap

Als ik jou was zou ik echt vanavond nog de HAP bellen. Je hebt net een zware operatie ondergaan en dan moet je alle pijntjes en klachten serieus nemen. Zeker als de pijn zo erg is dat je er niet van kan slapen. Er zijn zat zwaardere pijnstillers maar vanwege jouw situatie kan je niet zomaar iets gaan slikken.
Gewoon bellen, je situatie uitleggen en als het goed is komen ze langs. Ook ik heb een week nadat ik thuis was gekomen na mijn operatie gebeld op een avond vanwege buikpijn en ik bleek een blaasontsteking te hebben.
Better safe than sorry. Het kan iets onschuldigs zijn of iets minder onschuldigs, dat maakt niet uit. En je hebt je rust hard nodig dus trek aan de bel! Succes!

Ja inderdaad

sluit me erbij aan. Dat het bij mij vanzelf weg ging wil a. niet zeggen dat dat bij jou ook zo is en b. weten we niet wat jij hebt.

Zoals ik al eerder zei, herkenning van OOL-ers haalt het niet bij een arts aan de telefoon.

Fianna

Fianna

26-09-2010 om 21:25

Misschien onverstandig

maar ik bel morgen pas de ha. Ik heb nl op dit moment geen pijn in mijn schouder en vind het dan wel erg gek staan om te bellen.
Als ik straks weer hevige pijn krijg, bel ik wel met de HAP.

Woensdag

Woensdag is lang genoeg geleden dat er nu wel iets aan de hand kan zijn. Bekkenbodem is verbonden met de rest van je buik. Irritatie van je middenrif is dus nog steeds een mogelijkheid. Nogmaals, ik zeg niet dat het zo _is_ maar wel dat je _moet_ bellen als de pijn terugkomt.

Als je net geopereerd bent moet je goed op jezelf passen. Ik zie mensen voor minder op de SEH langskomen! Je stelt je dus echt niet aan.

Mariel

Fianna

Fianna

26-09-2010 om 21:57

Mariel

Bedankt voor je reactie. Woensdag had ik al die pijn in mijn schouder, daarom ben ik naar de SEH gegaan, omdat ik het niet vertrouwde in combinatie met de operaties en inwendige bloeding. Daar ben ik helemaal onderzocht, op onder andere longembolie en hartproblemen en dus ook ontstekingen.
Maar wat moet ik me voorstellen met irritatie van middenrif?
Ik had natuurlijk de volgende dag of vrijdag de ha moeten bellen. Waarom ik dat niet gedaan heb? Wrs omdat ik even niet wist hoe ik er moest komen en omdat de pijn wat minder was geworden om weer erger te worden in het weekend. Zal je altijd zien!
Ik bel hoor, als straks de pijn weer erg is.

Fianna

Irritatie van je middenrif zou _kunnen_ komen door een ontsteking ergens in je buik. Nogmaals, er kan van alles aan de hand zijn, ook hele onschuldige dingen en waarschijnlijk is jouw eigen uitleg veel plausibeler.

De enige manier om te ontdekken wat er aan de hand is is om met een arts te praten en hem/haar te laten kijken en voelen. Als je pijn hebt zou ik dus gewoon nu bellen. Liefst lachen ze er om en zeggen ze dat het spierpijn is maar dan heb je iemand gehad die in de positie is om echt een mening te vormen.

Beterschap!

Mariel

PS Betere pijnstilling zou codeine of tramadol zijn, meer morfine achtigen dus maar daar heb je een recept voor nodig - nog een reden om te bellen dus.

Irene

Irene

27-09-2010 om 09:55

Fianna

Wat misschien een oorzaak zou kunnen zijn: Tijdens de operatie lig je vrij onnatuurlijk op een smalle tafel met je infuusarm (links meestal!) strak opzij. Ik had na de operatie ook vooral pijn in mijn linkerschouder en volgens de verpleging zou dat hierdoor kunnen komen, ze zeiden ook dat dat heel veel voorkomt. Bij mij is het nu -na een week- weer over, maar als jij al een zwakke plekt had in die schouder (door dat fietsongeluk) dan kan ik mij zo voor stellen dat het veel erger en langduriger is.
Maar ik sluit me hoe dan ook aan bij de rest: bel even naar je arts!

Fianna

Fianna

27-09-2010 om 10:49

Röntgenfoto

Irene, mijn infuusarm was rechts. Wat ik niet snap dan is dat mijn schouder pas ruim een week na de operaties pijn gaat doen. Maar het zou kunnen hoor! Ik sluit het zeker niet uit.
Anyway, mijn man heeft me vanmorgen naar de huisarts gebracht, hij kon later naar zijn werk. De ha heet me Tramadol voorgeschreven en me doorgestuurd voor een röntgenfoto die ik meteen heb laten maken in het ziekenhuis (wat is het toch handig om zo vlakbij een ziekenhuis te wonen). De uitslag hoor ik over 3 dagen en dan moet ik ook terug naar de ha. Als de pijn er dan nog is stuurt hij me door naar een orthopeed.
Hij vond het wel vreemd dat ik geen bewegingsbeperkingen heb. Vind ik ook inderdaad.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-09-2010 om 14:11

Fianna

Ben benieuwd wat er uit komt! Maar gelukkig heb je Tramadol; geloof me, dan slaap je waarschijnlijk heerlijk Succes!

Fianna

Fianna

27-09-2010 om 14:19

Elisa

Ja, ik ook. Ik vermoed toch dat er verband is met mijn pees. We zullen zien...
Ik hoop het joh, dat ik slaap vannacht. Vannacht weer maar een uurtje ofzo geslapen.

Ik sprak net de gyn die belde om te vragen hoe het ging (wel erg aardig) en omdat ik daar beneden ook nog veel pijn heb moet ik as woensdag bij hem langs, want volgens hem hoort dat niet.
Overigens zei hij dat een pijn in de schouder veroorzaakt door irritatie van het middenrif na een operatie typisch in de rechter schouder is.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

27-09-2010 om 14:40

Fianna

Pff, het zit je niet mee he. En je hebt juist nu je slaap zo hard nodig...
Lukt het thuis allemaal een beetje verder? Heb je genoeg hulp?

Fianna

Fianna

27-09-2010 om 14:51

Elisa

Ja ik heb een beetje pech geloof ik. Ik baal er wel van hoor, voel me nu echt zo'n mens wat altijd wat heeft...

Thuis gaat wel. Mijn man heeft geregeld dat hij de komende tijd later kan beginnen zodat hij de kinderen naar school kan brengen. Hij is doodop van alles in zijn eentje doen, arme man Op maandag en vrijdag is het makkelijk want dan zijn de kinderen op de creche en school/bso. En op di, woe en don is mijn moeder er.

Fijn

Fijn dat je met de relevante professionals gepraat hebt.

Beterschap gewenst!

Mariel

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 14:29

Ontsteking

Uitslag van röntgenfoto al binnen. Helemaal geen afwijkingen op te zien. De ha vermoedt een ontsteking van de kapsel in mijn schouder. Ik vermoed dat hij daarmee een slijmbeursontsteking bedoelt. De klachten komen inderdaad wel overeen en de pijn neemt met de dag toe en krijg er nu ook overdag last van en met bewegen. Moet mitella om en vrijdag terug naar ha om te kijken wat er verder gaat gebeuren, wrs injecties.

Guinevere

Guinevere

28-09-2010 om 16:09

Au, dat is geen pretje. Heb ik eerder dit jaar ook gehad, wat een drama was dat. Moet je echt tot vrijdag wachten? Ik ben toen op de 3e dag via de SEH al geholpen met een injectie. Want het was niet om uit te houden, de pijn, ook niet met kilo's pijnstilling.

Yta Chalne

Yta Chalne

28-09-2010 om 16:16

Het leek me al hetzelfde, als ik je pijnbeschrijving las. Ik heb heel weinig last van pijn, maar dit was echt niet uit te houden. Ik hoop dat ze je eerder kunnen helpen dan vrijdag, het is ook zo ontzettend vermoeiend, pijn.

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 16:28

kan dat een injectie via de SEH? Ik vind mijn ha ook niet echt kordaat hoor, een beetje weifelend, hij weet het ook niet enz. Nou als de pijn vanavond weer zo erg word ga ik misschien wel naar de SEH.
Inderdaad is de pijn vreselijk (voordeel is wel dat ik door die pijn de pijn van mijn operatiewond bijna niet meer voel), heb al nachten niet geslapen en rechtop gezeten in mijn bed en vooralsnog werkt de Tramadol niet, behalve dat ik er knetterstoned van word en niet eens meer voel dat ik niet geslapen heb.

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 16:33

Guinevere en yta

Nog een vraagje: hielpen die injecties dan ook echt goed? Ik lees op internet weer hele slechte ervaringen er mee. Ligt er geloof ik ook wel weer aan wie het doet.
En op basis waarvan heeft jullie arts de diagnose gesteld? Op basis van klachten beschrijving? Op de mijn röntgenfoto was nl niks te zien.
Bah, wat een enorm vervelend gedoe zeg.

Guinevere

Guinevere

28-09-2010 om 16:34

Nou

Ik ben via de SEH op een spoedplek bij de orthopeed gezet, dat was dus een half uurtje na de foto. Mén, wat een opluchting, die injectie werkte al na een paar uur (bij mij dan). Zoek eens in het archief op "spuit in gewricht" ofzo, dat was ik.

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 16:48

Okee

Nou wat stom want ik heb vorige week woensdag nog op de SEH gezeten vanwege pijn in mijn schouder. Alleen toen ik daar aankwam was de pijn weg...

Ik duik zo het archief in.

Guinevere

Guinevere

28-09-2010 om 17:43

Flink kreunen

Flink kreunen bij die huisarts! Dat hielp bij mij in elk geval om me naar de SEH te laten sturen. Ik kon verdorie niet eens mijn mouw naar beneden doen om hem mijn schouder te laten bekijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.