Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
20-04-2026 om 09:13
Ik lees soms over het trainen (bij een sportschool, of bij een fysio) met eletrostimulatie. Dat zou als voordeel hebben dat je spieren sterker worden zonder dat het je pezen en gewrichten overmatig belast (wat bij krachttraining wel kan gebeuren).
Maar ik kan niet goed vinden waar dat nou aangeboden wordt en hoe gewoon dat is. Heeft iemand hier ervaring mee?
Het lijkt mij nl misschien een goede optie voor iemand die door hypermobiliteit lastig gewone training kan doen (zonder beschadiging op te lopen) maar waarschijnlijk wel baat heeft bij sterkere spieren. Maar ook dat is maar een gok van mij, dus ook daarvoor zou ik graag horen of iemand dit uit de praktijk kent?
20-04-2026 om 09:54
Ik weet niet of er hier mensen ervaring en/of zinnige tips hebben. Maar is het anders een idee om éenmalig een fysiotherapeut te bezoeken met de vraag: hoe kan ik mijn spieren trainen met zo weinig mogelijk risico op blessures? Waarbij dan deze vraag meteen aan de orde kan komen, maar misschien heeft die fysiotherapeut nog wel meer tips.