Check onze 10 slimme tips om geld te besparen op je volgende gezinsvakantie
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaatje66

kaatje66

24-03-2011 om 13:25

Ervaringen bijholte-operatie

Na heel veel antibioticakuren en verschillende soorten neusspray doorverwezen naar KNO-arts. Scan gehad en nu blijkt dat alle holten in mijn hoofd die ik heb, verstopt zitten!! Dus operatie aan mijn neusbijholten. Wie heeft er ervaring mee? HOe is de herstelperiode? Binnen nu en 6 weken word ik geopereerd. En hier zit het probleem.Over ruim 6 weken gaan we een weekendje weg, waar we ons erg op verheugen. Ben ik binnen een week volledig hersteld of moet ik alles maar na dit weekendje plannen? Graag ervaringen
ALvast bedankt

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ayla

ayla

24-03-2011 om 13:49

Ik heb 21 januari een bijholteoperatie gehad, ze hebben bij mij echter ook meteen het neustussenschot recht gezet, ik weet dus niet van welke ik de meeste napijn had. Het vervelendste vond ik de watten in de neus doen voor de operatie. Eerlijk gezegd, ik dacht dat ik door de grond ging van de pijn. Je wordt wakker met je neus vol gaasjes, die moeten er 3 dagen in blijven, dat is niet fijn, je krijgt geen lucht, eten smaakt niet (scheelt wel weer kilo’s) en ik kreeg er hoofdpijn van. Die gaasjes worden er na 3 dagen uitgehaald (ook niet fijn) maar dan heb je het ergste achter de rug. Ik heb erna wel nog 2 dagen last gehad van een bloedneus maar dat schijnt extreem te zijn. Na die kleine week heb ik nog wel lang last gehad van een gevoelige neus maar ik denk dat dat komt van het rechtzetten en niet van het schoonmaken. Daar zou jij dus geen last van mogen hebben.

kaatje66

kaatje66

24-03-2011 om 15:56

ayla (tussenschot ook rechtgezet)

Dat tussenschotje hebben ze bij mij al 20 jaar geleden rechtgezet. Wat ik me daarvan herinner is idd wat jij zegt. Die tampons die ze uit je neusgaten halen (echt niet fijn) Ik wacht maar af en hoop dat het in ieder geval ver voor ons weekendje weg is. bedankt voor jouw reactie.

Vera*

Vera*

24-03-2011 om 17:50

Tampons

Bij mijn man hebben er afgelopen vrijdag oplosbare tampons in zijn neus gestopt na zijn operatie. Hij hoefde ook niet terug te komen om ze te laten verwijderen. Het rondlopen met een heel vol hoofd vond/vindt hij nog vervelender dan de pijn die het deed/doet. Hij mag niet snuiten en dept nu de hele tijd met een zakdoekje.

Vera

Yura

Yura

25-03-2011 om 13:20

Slechte ervaring

Ik heb helaas slechte ervaringen (8 jaar geleden), ten eerste heeft het niet geholpen, eigenlijk zijn mijn klachten volgens mij uiteindelijk alleen maar erger geworden. Ik probeer er nu maar mee te leren leven, ben toen zo lang uit de roulatie geweest, dat ik dat voorlopig niet meer doe. Ik had wel gekozen voor een volledige narcose, dus misschien had ik daar ook nog erg last van dat is moeilijk te zeggen, ook heb ik een nabloeding gehad, waardoor ik langer in het ziekenhuis moest blijven. Ik heb echt een paar dagen voor pampus gelegen, mijn moeder is gekomen om te helpen hier in huis. Na 3 weken ging ik op therapeutische basis weer een paar uurtjes werken en na 6 weken volledig. Ik ben echt wekenlang doodmoe geweest, had ik gedouched of de vaatwasser ingeruimd en moest ik gaan zitten om bij te komen, ben ook nog tijdenlang erg vergeetachtig geweest.

kaatje66

kaatje66

26-03-2011 om 10:43

Bedankt

bedankt voor alle reacties. Net zoals mijn neus gefilterd wordt en schoongemaakt, heb ik de berichtjes ook gefilterd. Ik onthoud de goede ervaringen en de slechte heb ik weggefilterd. Ik ga er van uit dat het allemaal mee zal vallen en dat ik op een week herstel moet rekenen. DUs niet in de week van het weekendje weg laten opereren.
bedankt
groetjes Kaatje(66)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.