Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Margaretha

Margaretha

03-06-2012 om 12:18

Ervaringen lever/galreiniging?

Hallo,

Ik overweeg een lever/galreining te doen zoals omschreven in deze link: http://www.fonteine.com/lever_gal_flush.html.

De 'snelle' variant lijkt me goed te doen. Zijn er mensen op dit forum die hier ervaring mee hebben en wellicht tips hebben of aanvullingen op de methode?

Vriendelijke groet,

Margaretha


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
jula

jula

03-06-2012 om 12:53

Kwakzalverij

De site heeft een hoog 'kwak' gehalte. Bij het lezen over aangekoekte darmresten en het ontklonteren van bloed, gaan bij mij alle anti-onzin alarmbellen rinkelen
Waarom zit je eraan te denken om dit te gaan doen? Als je klachten hebt zou ik naar de huisarts gaan.

Zus

Zus

03-06-2012 om 13:49

Geldklopperij

Ik heb de moeite niet eens genomen om de link te bekijken, maar het is inderdaad kwakzalverij. Je lever reinigen?? Komen dan al die opgeslagen gifstoffen vrij? Word je daar doodziek van, niet fijn. Functie van je lever is het opslaan van al die rotzooi, lekker laten zitten dus.

Margaretha

Margaretha

03-06-2012 om 14:28

Ervaringen gevraagd geen mening

Jula en Zus, de discussie wel of geen geldklopperij/kwakzalverij hoeft niet gevoerd te worden in deze topic. Ervaringen en tips, daar gaat het om.

Vriendelijke groet,

Margaretha

Margaretha

Margaretha

03-06-2012 om 15:04

Lezer

Bedankt voor de reactie.

Ik begrijp de discussie en heb natuurlijk op sites voor Alternatie geneeswijzen gelezen. Het is lastig op deze sites informatie te vinden zonder te verdwalen in het alternatieve doolhof. Het 'ouders' forum is voor mij vertrouwd en van behoorlijk niveau. Ik neem aan dat er ook hier mensen zijn die ervaring hebben met deze reiniging. Het kost niet veel, kan in twee dagen en daarna zijn je darmen geschoond en leeg. Lijkt mij een prima opfrisser.

tante betje

tante betje

03-06-2012 om 15:27

Goedkoper

Je kunt ook je darmen 'spoelen' door te ontslakken. Je drinkt dan een dag enkel water en zo worden je darmen schoner.

Tinus_p

Tinus_p

03-06-2012 om 15:58

Ontslakken

Tante betje:
"Je kunt ook je darmen 'spoelen' door te ontslakken. Je drinkt dan een dag enkel water en zo worden je darmen schoner."
Is ook kwakzalverij. Je darmen hoeven niet gespoeld (behalve bv bij echoscopie) en dat spoelen bij echoscopie is niet speciaal gezond.

Cicade

Cicade

03-06-2012 om 16:22

Hier wel een ervaring

Meer uit nieuwsgierigheid dan het idee dat het echt zou helpen.
Nou, dat was 1 keer maar nooit meer!
Het kost inderdaad bijna niks, omdat je een paar dagen van tevoren niet zoveel moet eten.En de avond + ochtend van de daadwerkelijke leverreiniging heugen me nog goed. Olie drinken (met grapefruitsap en nog wat) en dan 's ochtends die vreselijke oplossing met bitterzout als ik het goed heb tenminste, weet het niet meer zo precies.
Vreselijk aan de dunne, dat was ook de bedoeling en eigenlijk zou je dan boven een zeef moeten ontlasten, zodat je het resultaat goed kan bekijken. Nou, daar had ik dus niet zoveel behoefte aan. Bovendien rook het niet al te lekker, dus ik heb gelijk de boel weggespoeld en mijn laatste dosis bitterzout overgeslagen, ik was het helemaal zat.
Dus deels gelukt experiment, niet voor herhaling vatbaar en ik voelde me erna ook niet beter/schoner of zoiets.
Ik zou het je dus afraden, maar wie weet ben je wel net zo nieuwsgierig als ik :o)
Maar bij deze, je bent gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens.....Succes ermee. Ik heb de 'kuur' trouwens gewoon van 1 of andere site afgehaald. Is makkelijk te vinden als je googlet op leverreiniging.

Elena

Elena

03-06-2012 om 16:43

Goede ervaring

Ik ben hier mee bezig. let wel: een keer is niet genoeg. Je met dan doorgaan (elke drie/vier weken) tot er geen galstenen meer vrijkomen. Ik zou zeker het boek van ANdreas Moritz lezen (gratis te downloaden). Fonteine heeft het daar vandaan geplukt. ie darmspoelingen zijn nodig om te zorgen dat er geen galstenen in je darmen achterlijven. Wellicht dat je met voldoende bitterzout of oxypowder ook alle galstenen kwijtraakt. Ik heb na een leverflush zeker meer energie. Hoop er wel binnenkort mee klaar te zijn. vindt het wel een gedoe steed ene week geen koffie/alcohol etc. Overigens ik heb nu capsules met appelzuur dan hoef je niet ene week lang dat zure drankje te drinken )

Pluk53

Pluk53

03-06-2012 om 19:52

Elena, galstenen

galstenen, als ze gevormd worden, zitten in de galblaas, niet in je darmen. Of beschouw jij je galblaas als onderdeel van de darmen?
Een familielid moest voor colonscopie de darmen "legen"; dat is geen pretje, en dat doe je niet voor je lol of om je nieuwsgierigheid te bevredigen.

Elena

Elena

03-06-2012 om 20:35

Pluk

Die flush is erop gericht de galstenen af te voeren uit je lichaam; dat gaat via de darmen. Als zo'n galsteen dan ergens blijft hangen (aan die plak die op de wanden zit) is dat niet goed. Vandaar dat ze een darmspoeling o.i.d. adviseren erna. Ik vond die hogedarmspoeling trouwens helemaal niet vervelend. Integendeel. en er kwam de eerste keer heeeel veeel troep uit. Veel meer dan ik in een dag poep

Monet

Monet

03-06-2012 om 20:37

Elena?

Galstenen in je darmen? Je zou de eerste zijn die ze daar heeft zitten hahahahha
Je hebt je aardig bij je neus laten nemen meid, een darmspoeling is nergens voor nodig, jouw lijf is prima in staat om zelf de boel zo te houden dat het goed werkt, mits je natuurlijk gewoon normaal gezond eet.
En een leverflush? Hoe doe je dat? En waarom doe je dat?

Monet

Monet

03-06-2012 om 20:42

Tegelijk

We plaatsten tegelijk onze reacties.
Een leverflush die ervoor moet zorgen dat de galstenen loslaten? Die zitten in je galblaas Elena, niet in de lever. En in je darmen zit geen plaklaag, echt niet.
En natuurlijk komt er bij een hoge darmspoeling veeeeeel meer uit dan dat je op 1 dag poept, jouw dikke darm is nl. 1.5 meter lang, dus logisch dat er veel meer uitkomt.

Elena

Elena

03-06-2012 om 20:55

Galstenen zitten in lever en gal

Met de flush neem je een glas olijfolie in. daardoor zorgt je galblaas voor een enorm stoot gal naar je maag (om de olie te verteren). Door die kracht komen eventuele galstenen mee. vanuit je maag gaan ze dan via je darmen je lijf uit. Ik doe trouwens geen hogedarmspoelingen meer; ik vertrouw er inmiddels – nu mijn darmen schoon zijn – op dat ze ook wel mee naar buiten komen.

Tinus_p

Tinus_p

03-06-2012 om 21:46

Ach ja

Elena:
"Met de flush neem je een glas olijfolie in. daardoor zorgt je galblaas voor een enorm stoot gal naar je maag (om de olie te verteren). Door die kracht komen eventuele galstenen mee."
Hier heb ik slechts twee woorden voor: On Zin.

Meer vete betekent niet 'meer kracht'. Het zou bovendien betekenen dat mensen die vaak vet eten, geen galstenen hebben.

Klein beetje ot

Ik heb in een grijs verleden op tv gezien hoe een BNer een echt slakje vond in zijn klisma resultaat.. Olv patty brard (gek hoe commerciele tv zich op je betvlies brandt )

Kan dat nou? Een slakje in je darmen? Het zou best ok kunnen zijn, dat het de boel schhonoudt, of isnnet echt onzin? Je zag jet slakje wel in beeld..

Elena

Elena

03-06-2012 om 22:03

Vertigo

haha, dat lijkt me nou ene grapje van Patty en/of redactie

Elena

Elena

03-06-2012 om 22:06

Tinus

Voor jou onzin. Voor mij een groot cadeau In het boek van ANdreas Moritz kun je lezen hoe die galstenen ontstaan bij mensen die vaak veel vet een (en soms ook niet).

Elena

Hmm.. Dan was het een goede grap. Die Kelly was de pineut en zat dat slakje uit de zeef te pulken. Rraaarr. maar dat kan dus niet. Gelukkig maar, voor kelly

jula

jula

03-06-2012 om 22:21

Elena, een cadeau !?

Net zoals aanhangers van ANdreas Moritz kanker een "cadeau" vinden? Wat een ONZIN verkondig jij zeg....

Elena

Elena

03-06-2012 om 22:29

Kanker een cadeau, Dat heb ik bij Moritz nergens gelezen. Heb je een boektitel. Ik heb alleen het boek over lever- en galreiniging gelezen. Het cadeau voor mij? Niet meer wakker worden tussen 1.00 en 3.00 uur \'snachts, geen opgeblazen gevoel meer, fit en energiek (ook mentaal), niet meer de hele dag honger geen vieze (metaalachtige) smaak in mijn mond en uiteindelijk ook nog 3,5 kg afgevallen (dat komt natuurlijk doordat ik anders eet – niet door de spoelingen voor het geval jullie denken dat ik dat denk).

jula

jula

03-06-2012 om 22:49

Elena

Moritz heeft aanhangers die vinden dat kanker een "cadeau" is. Vandaar dat ik daar meteen aan moest denken toen je zij dat het voor jou een cadeau was.

Pluk53

Pluk53

04-06-2012 om 09:45

Ontbreken essentiele medische kennis

mensen die gevoelig zijn voor dit soort kwak missen veelal essentiele medische kennis. Elena moet maar eens een basisboek lezen over de werking van de spijsvertering.
galstenen: zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Galstenen
tips en adviezen: http://www.mlds.nl/ziekten/85/galstenen/tips-en-adviezen/

ELena

ELena

04-06-2012 om 09:54

Maag moet zijn dunne darm

Een verschrijving van mij; in het boek van Moritz staat het UITERAARD wel goed beschreven. Ik heb toen ik er mee begon trouwens ook de hele site van de mlds en nog veel meer uitgespit hoor.

Leestip

Interessant leesvoer: Bad Science van Ben Goldacre. Weet de Nederlandse titel niet. Daarin komen die soort behandelingen ook aan de orde, vergezeld van een fraaie uiteenzetting wat er allemaal niet aan deugt.

Een heel hoofdstuk is gewijd aan Gillian Mc Keith, die chagrijnige Schotse blondine van wie ook nog een programma op een van de commerciëlen heeft gelopen. Zoals de Amerikanen dan zeggen: read it and weep (of lach, want het is af en toe reuze grappig).

Groeten,

Temet

Elena

Elena

04-06-2012 om 11:58

Niet alternatief

Ik vind die lever- en galblaasreiniging trouwens eigenlijk helemaal niet zo 'alternatief' klinken. Toen mijn hulp last had van galstenen wist haar internist haar te vertellen hoe ze daar aankwam (onregelmatig eten) ; dat is volledig in lijn met het verhaal van Moritz. Haar galblaas is verwijderd. dat dan weer wel.
En wat betreft Gillian MCKeith: ze neemt het misschien allemaal erg serieus, maar het gaat uiteindelijk gewoon over gezond eten (vaak gewoon in lijn met wat Voedingscentrum propageert).
Ik hoor ook liever dat het niet uitmaakt of je rookt, drinkt en je buiten gaat aan braadworsten, maar ja ..

Elena

"En wat betreft Gillian MCKeith: ze neemt het misschien allemaal erg serieus, maar het gaat uiteindelijk gewoon over gezond eten (vaak gewoon in lijn met wat Voedingscentrum propageert). "

Leuk dat je dat opmerkt, want precies dat punt kaart Goldacre zelf ook aan, en hij merkt zoiets op als "en als het er nou op neerkwam dat mensen hun groenten moeten eten zou ik er verder niet over zeuren, maar..." en dan na dat maar een uitgebreide uiteenzetting waarom de kul die ze verkoopt wel degelijk kwalijk is. Onder andere, als ik me zijn betoog goed voor de geest kan halen, omdat zij allerlei kwalen en aandoeningen verzint, en daar vervolgens een snelle oplossing voor propageert, die feitelijk neerkomt op het aanschaffen van dure dingen - die ze zelf op de markt brengt - terwijl het werkelijke verhaal aan de ene kant simpeler is (die mysterieuze verklaringen van haar kloppen niet, en er zijn geen magische ingrediënten die het allemaal verhelpen) en aan de andere kant in de praktijk lastiger: meer bewegen, meer groenvoer eten etc - bladiebla, hebben we geen zin in.

Overigens, die paar keer dat ik McKeith heb gezien viel me altijd wel op dat ze zo enorm ingewikkeld deed, met quinoa en nog uitheemsere dingen (waarvan ik de naam dan ook prompt weer vergeten ben), terwijl je toch ook met gewone middelen gezond kunt eten. Maar dat was kennelijk niet spectaculair genoeg.

Groeten,

Temet

Elena

Elena

04-06-2012 om 12:51

Temet

Dan zijn we het eens over Gillian. Ik begrijp ook niet waarom iedereen ineens van de tarwe af zou moeten. Als je je erin verdiept kom je gewoon tot een paar heel eenvoudige vuistregels: veel groenten en fruit, minder (rood) vlees, vermijd slechte vetten en slechte koolhydraten (welke dat zijn is ook vrij duidelijk), elke dag wat ongebrande en ongezouten noten, wat kiemplantjes voor de enzymen en dan nog allemaal af en toe een leverflush (laatste is grapje )

ELena

ELena

04-06-2012 om 12:57

Margaretha

En, ga je er nog aan beginnen?

lennest

lennest

04-06-2012 om 21:35

Reiniging

En collega van mij heeft vorig jaar in het buitenland een sapkuur gedaan van 10 dagen. Niet alleen was ze 9 kg afgevallen, maar ze zag er gewoon beter uit. Haar huid, haar, nagels, alles zag er gewoon beter uit. En ze had veel meer energie. Zelf noemt ze het haar retraite, even helemaal niks, behalve wandelen, beetje fietsen, massages, niet eten, geen tv, geen krant, geen gezeur,alleen maar bezig zijn met jezelf. Na twee/drie dagen schijnt iedereen een terugval te krijgen, je lijf wil ETEN, maar daarna gaat het bergopwaarts. Afgezien van het sap, leek het me ook wel wat...

Lennest

Ja, precies. Tien dagen een beetje wandelen en fietsen en verder geen gezeur, daar kom ik ook stralend van terug.
Als je dat nou combineert met fatsoenlijk eten (SNP heeft bijvoorbeeld fijne wandelreizen in Italië en daarbij schijnt erg goed gekookt te worden, hoorde ik van een vriend) dan kom je denk ik nog stralender terug!

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.