Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

mosie

mosie

07-09-2010 om 13:48

Ervaringen met de nuva ring gezocht

Ik overweeg om de nuva ring uit te proberen. Ik kan zeer slecht tegen de anticonceptie pil, ik wordt daar misselijk van, heb veel tussendoorse bloedingen en erg veel hoofdpijn van de pil. Nu vertelde een vriendin van me dat zij de nuva ring al 3 maanden had, en zij ervaart het zeer positief. Ik ben benieuwd naar nog meer ervaringen, zowel positief als negatief.
Alvast bedankt
Mosie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yaron

Yaron

07-09-2010 om 15:04

Ik heb de Nuva ring twee maanden geprobeerd, maar hij beviel mij niet. De ring zakte elke keer uit mijn vagina en ik had nog net zoveel hoofdpijn als toen ik de pil gebruikte. Nu gebruik ik even niets, maar ik wil binnenkort de Mirena-spiraal proberen. De hormonen uit de Nuva ring komen net zo goed in je hele lichaam als bij de pil en bij de Mirena maar plaatselijk.

Yarron

De hormonen uit de mirena komen ook in je hele lichaam terecht!! Check even bij je huisarts zou ik zeggen. Mensen die gevoelig zijn voor hormonen hebben kunnen dus ook flink last krijgen van de mirena... Ik ben er zelf bijna een jaar lang maandelijks ziek van geweest en zelfs in ziekenhuis beland met onverklaarbare en niet te genezen longontsteking... Mirena verwijderd en weer even kiplekker als altijd... Sorry, wil niet negatief doen maar over mirena... dan gaan mijn alarmbellen af..

Nuva ring geen ervaring. Hier nu vriend gesteriliseerd ))

Anna3

Anna3

07-09-2010 om 21:15

Mosie

Ik heb 'm (voor de geboorte van mijn kind) voorgeschreven gekregen omdat ik last had van tussentijds bloedverlies (bij gebruik van andere pillen). Idee was dat je daar met de Nuvaring minder last van hebt, omdat de hormonen door de dag heen geleidelijk worden afgegeven, waardoor er minder hormoonschommelingen zijn. Hierdoor is het hormoongehalte dat deze 'pil' afgeeft ook lager, heb ik begrepen.
Ik vond 'm praktisch in het gebruik, je hoeft hem er ook niet per se uit te halen bij het vrijen, maar hij hielp niet tegen tussentijds bloedverlies.
Ik raakte hem ook niet 'kwijt'.

Spiraaltje

Ik heb na de geboorte van de oudste de nuvaring gehad. Ik reageerde heel heftig op verschillende soorten pillen nuvaring zou de uitkomst zijn volgens huisarts. Maar had hier continu hoofdpijn van. Verder in gebruik vond ik hem geweldig. Heb nu een spiraaltje (mirena) op aanrade van de gyn en voor het eerst geen klachten. Volgens gyn was spiraaltje beste oplossing bij gevoeligheid vsn hormonen. Zou nog eens met je huisarts praten. En proberen kan altijd.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

ishtar

ishtar

09-09-2010 om 10:55

Schoondochter

heeft m ik meen 7 of 8 jaar gebruikt. Zij was er erg tevreden over.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.