Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Malaria

Malaria

22-02-2010 om 19:55

Ervaringen met malarone?

Zijn er mensen die hier ervaring hebben met het slikken van Malarone?
Wij moeten het 45 dagen slikken terwijl in de bijsluiter staat dat het niet langer geslikt mag worden dan 28 dagen. Maar het alternatief is Lariam. Daarvan zijn veel meer bijwerkingen bekend.
Wie kan mij er iets meer over vertellen. Bij de travelclinic raden ze Malarone aan als je het kan betalen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Veel langer geslikt

Waar wij hiervoor woonden werd het continue slikken van Malarone door de bedrijfsgezondheidsdienst geadviseerd.
Geen problemen mee gehad, hooguit wat levendiger dromen. Collega's hebben het jaren geslikt zonder klachten.

Met Lariam heb ik slechte ervaringen.

Wat ik wel altijd doe voor ik naar een gebied ga waar volgens de GGD malaria heerst is locaal informatie opvragen. Malaria kan heel erg verschillend voorkomen, en je moet natuurlijk alleen profylaxe slikken als je echt in een malariagebied zit. Zit er maar weinig dan is het misschien slimmer om gewoon heel degelijk muggenbeten te voorkomen (waarmee je ook meteen geen dengue oploopt).
Wij wonen nu ergens waar je volgens de GGD absoluut aan de profylaxe moet. Maar de de locale omstandigheden (hoogte) zijn zodanig dat hier niet eens anopheles muskieten kunnen overleven. Dus voor ons is profylaxe nu onzin.

Informeer dus vooral verder dan je folder gaat voor je gaat slikken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.