Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ervaringen met nachtlenzen gezocht

Vanwege extreem droge ogen kan ik mijn lenzen niet meer dragen en nu zou ik nachtlenzen willen proberen. Die draag je dus 's nachts en die bouwen een bepaalde druk op zodat je overdag goed kunt zien. De sterkte schijnt in de loop van de dag wel minder te worden maar niet meer dan een kwart tot een half.
Ik ben best vaak verkouden en heb dan ook weer prikkende ogen, dus het goeie moment om deze lenzen uit te proberen is nog niet gekomen.
Heeft iemand van jullie ervaring met nachtlenzen en dan m.n. gebruikers met droge ogen?
groetjes, Chris

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

14-04-2011 om 16:32

Ja ik

ik heb vrij dik oogvloeistof en daarbij droge ogen.
Ik kon eerst geen harde lenzen meer, daarna geen zachte lenzen meer. Ik ben toen overgestapt op nachtlenzen. Die heb ik een paar jaar met veel genoegen gedragen. Helaas kan ik er nu ook niet meer tegen dus ik ben weer aangewezen op de bril. Maar ik heb dus een paar jaar, vrij probleemloos, nachtlenzen gehad. Allen met verkoudheden was het iets gevoeliger.
De controles zijn vrij intensief, en bij mijn opticien mocht ik ze uitproberen tegen aanpassingskosten. Als ze niet bevielen hoefde ik dus niet de (vrij hoge) aanschafwaarde te betalen.
Het zijn wel lenzen die je elk jaar moet vervangen. En dat klopt wel, dat merk je ook aan je zicht.
Een nadeel is dat je ogen met nachtlenzen nooit zo goed gecorrigeerd kunnen worden als bij gewone lenzen of bril. Je scherpte gaat dus achteruit. Maar dat went (en is ook nog per persoon verschillend)
conclusie: positief, ik zou het proberen.

Chris35

Chris35

19-04-2011 om 10:49 Topicstarter

Ishtar

Bedankt voor je reactie.
Ik kan idd een periode testen zonder dat de kosten meteen torenhoog worden, maar omdat ik zovaak verkouden ben, schuif ik het steeds op de lange baan.
Ik hoop dat er nog meer reacties komen. Volgens de opticien was er maar één klant die ermee ophield en de rest was lyrisch. Maar ja, hij wil wel verkopen natuurlijk

ishtar

ishtar

19-04-2011 om 16:21

Chris

Ik was er ook erg blij mee, tot het irritatiegevoel te groot werd.
De controles zijn uitgebreid en vaak, en hij kan dan wel willen verkopen, hij zal je ogen niet willen verpesten. Tenminste, daar ga ik van uit.
Als je echt standaard zo vaak verkouden ben zou ik nu testen. Dan weet je meteen hoe gevoelig je ogen daar op reageren.

oregano

oregano

20-04-2011 om 19:39

Al jaren nachtlenzen

Ik heb sinds een jaar of 6 nachtlenzen, misschien wat langer. Ik mocht geen zachte lenzen meer dragen vanwege vaatingroei , harde lezen kon ik niet tegen, net alsof iemand zand in mijn ogen had gegooid. Ik heb vrij gevoelige ogen. Dus toen nachtlenzen, vanaf het begin erg goed bevallen. Wel gata in de loop vd dag de sterkte wat terug maar dat merk ik eigenlijk alleen als het donker is en ik moet autorijden, Ik heb standaard een bril daarvoor in de auto met -1. Mijn sterkte is -3. Nu heb ik lenzen die wat overcorrigeren, dus 's ochtends is het wat in de + en ik zie de hele dag heel scherp. Ik vervang ze 1x per 2 jaar, en dat kan goed. Laat ze soms wel even controleren op krasjes maar vaak zien ze er na 1 jaar nog prima uit. ik heb ze via Eye Wish en ben hier tevreden over.
Wel heb ik een paar keer al eentje per ongeluk doorgespoeld bij de wasbak, dus nu heb ik daar een roostertje in gedaan, mochten ze vd vinger vallen dan spoelen ze niet gelijk weg..En ongeveer 1x per jaar vergeet ik ze en dan zie ik de volgende dag dus niet zo goed☺ . Ik heb nu een paar herinnneringsbriefjes opgehangen in de slaapkamer.
Via de IZZ krijf je trouwens 1x per 3 jaar 360 euro terug.
Ik zou ze uitproberen,
Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.