Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Nathalie

Nathalie

12-10-2018 om 10:30

Ervaringen met venlafaxine?

Ivm een net vastgestelde depressie ga ik binnenkort beginnen met Venlafaxine. Dit wordt de eerste keer dat ik een ad gebruik.

Zijn er die ervaring met dit medicijn hebben? Als ik de bijsluiter zo bekijk, is het best heftig wat er in staat.

Vogel

Vogel

12-10-2018 om 13:44

Maar ik vond de (mogelijke) bijwerkingen minder erg dan de kwaal.
Bij mij hielp het, in combinatie met cognitieve gedragstherapie, goed. Ik ging er alleen heel akelig (gewelddadig) van dromen, maar dat was over toen ik het in de ochtend ging slikken. Ik had een lage dosering en heb het na een jaar stapsgewijs en zonder problemen af kunnen bouwen.
Sterkte!

Niki73

Niki73

12-10-2018 om 15:23

Ik heb het een tijdje geslikt, nadat ik 2 andere soorten had geprobeerd die niet goed bevielen. Of een bepaald AD goed werkt, is heel persoonlijk. Mijn ervaring zegt dus niet veel over jou. Bij mij werkte dit middel heel goed tegen mijn depressie. Ik sliep ook weer goed en kreeg energie mijn problemen op te lossen. Ik had weinig tot geen bjiwerkingen. Afbouwen heb ik langzamer gedaan dan de arts suggereerde, na online advies te hebben gezocht en gevonden.

Guppie

Guppie

13-10-2018 om 10:28

Slechte ervaringen

Zelf in het verleden wel diverse antidepressiva gebruikt, met vervelende ervaringen, dat mijn dagritme verstoord werd, ik 's avonds nog actief bleef. Ook steeds schokjes.
Antidepressiva zorgen voor een verminderde melatonineaanmaak (behalve tricyclische) en verliezen aan vitaminen en mineralen en doen niets aan de oorzaken. Je lichaam kan zelf stofjes als serotonine en melatonine aanmaken, als je zorgt voor de juiste voeding en extra voedingsstoffen. Zelf goede ervaringen met 5htp.

Vogel

Vogel

13-10-2018 om 17:53

Nou Guppie

Ik denk niet dat een depressie te bestrijden is met de juiste voeding en wat supplementen van de drogist.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.