Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oogbes

Oogbes

01-01-2020 om 20:37

ervaringen oogoperatie (cerclage/plombe)?

Hoi allen, heeft iemand van de lezers ervaring met een oogoperatie? Ik heb 3 weken geleden een 'uitwendige' oogoperatie gehad (cerclage en plombe), onder algehele narcose.

Een hele ervaring. En ik kan niet wachten op mijn bezoek aan de oogarts volgende week en wat hij ervan zegt.
Ik heb inmiddels veel minder last van pijn / oog dichthouden enzovoort. Het voelt nog geirriteerd. En ik zie veel onscherper dan ervoor.

Hopelijk heeft iemand ervaring, ik kan online alleen informatie vinden over de operatie e.d. en weinig over ervaringen erna.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2020 om 21:25

Onscherper

Een verklaring voor het onscherpe zicht zou gas kunnen zijn wat nig moet verdwijnen.

Je hebt een bandje om het oog. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je dat voelt. Het is niet natuurlijk om dat om je oog te hebben.

Als kind heb ik een netvliesloslating operatie gehad, waarbij het netvlies weer vastgenaaid is. Ik heb toen drie weken plat op bed gelegen. Gelukkig is dat achterhaald, maar een oogoperatie is niet zomaar wat. Zo moest mijn moeder vorig jaar, 2019 😉, dagenlang voorover zitten met haar hoofd na een staaroperatie die niet helemaal geweldig was verlopen. Dat jij na 3 weken nog ongemakken voelt en ervaart, vind ik daarom niet gek, maar ik zou wel melden dat je die irritatie voelt als dat nog aan de orde is.

Oogbes

Oogbes

01-01-2020 om 22:01

dank Kaaskopje

Dank je wel, Kaaskopje. Ja, ik weet dat jij ook (diverse) oogproblemen hebt.

Bij mij is er geen gas gebruikt. Er zijn wel kleine hechtinkjes (ik zie kleine zwarte puntjes aan beide kanten, in het oogwit) en wat onregelmatigheid in het oogwit. Alsof ik constant een harde lens in heb waar zand onder zit.

Vreselijk drie weken plat, dat is nog eens even andere koek dan 3 dagen!