Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Oogbes

Oogbes

01-01-2020 om 20:37

ervaringen oogoperatie (cerclage/plombe)?

Hoi allen, heeft iemand van de lezers ervaring met een oogoperatie? Ik heb 3 weken geleden een 'uitwendige' oogoperatie gehad (cerclage en plombe), onder algehele narcose.

Een hele ervaring. En ik kan niet wachten op mijn bezoek aan de oogarts volgende week en wat hij ervan zegt.
Ik heb inmiddels veel minder last van pijn / oog dichthouden enzovoort. Het voelt nog geirriteerd. En ik zie veel onscherper dan ervoor.

Hopelijk heeft iemand ervaring, ik kan online alleen informatie vinden over de operatie e.d. en weinig over ervaringen erna.

Kaaskopje

Kaaskopje

01-01-2020 om 21:25

Onscherper

Een verklaring voor het onscherpe zicht zou gas kunnen zijn wat nig moet verdwijnen.

Je hebt een bandje om het oog. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik kan me voorstellen dat je dat voelt. Het is niet natuurlijk om dat om je oog te hebben.

Als kind heb ik een netvliesloslating operatie gehad, waarbij het netvlies weer vastgenaaid is. Ik heb toen drie weken plat op bed gelegen. Gelukkig is dat achterhaald, maar een oogoperatie is niet zomaar wat. Zo moest mijn moeder vorig jaar, 2019 😉, dagenlang voorover zitten met haar hoofd na een staaroperatie die niet helemaal geweldig was verlopen. Dat jij na 3 weken nog ongemakken voelt en ervaart, vind ik daarom niet gek, maar ik zou wel melden dat je die irritatie voelt als dat nog aan de orde is.

Oogbes

Oogbes

01-01-2020 om 22:01

dank Kaaskopje

Dank je wel, Kaaskopje. Ja, ik weet dat jij ook (diverse) oogproblemen hebt.

Bij mij is er geen gas gebruikt. Er zijn wel kleine hechtinkjes (ik zie kleine zwarte puntjes aan beide kanten, in het oogwit) en wat onregelmatigheid in het oogwit. Alsof ik constant een harde lens in heb waar zand onder zit.

Vreselijk drie weken plat, dat is nog eens even andere koek dan 3 dagen!

Ik ben benieuwd naar meer ervaringen

Auqua

Auqua

02-01-2020 om 02:42

Ik moest even tellen maar ik heb het al bijna 34 jaar. Rond de 20 was ik toen mijn netvlies spontaan losliet. En eigenlijk weinig last ervan. Een paar jaar na de operatie is het bandje losgelaten en is toen middels een kleine operatie weer vastgezet. En een aantal keer flinke irritatie gehad waarbij ik bang was dat het weer los zou zijn gelaten maar wat niet zo was. Ik ben wel bang dat het een keer op gaat spelen na zo veel tijd en vind het niet fijn siliconen in mijn lichaam te hebben maar dat zit meer in mijn hoofd.
Die pijn die jij beschrijft is vermoeiend en die herinner ik me, maar weet niet meer hoe lang het toen duurde. Ik moest destijds 2 weken in het ziekenhuis blijven en heel voorzichtig zijn. Beterschap ermee!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.