Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

kaatjuh

kaatjuh

14-03-2011 om 22:04

Ervaringen proteinedieet, wil zo graag wat kilo's kwijt...

Wie heeft er ervaringen met het proteinedieet,ik wil
10 kilo afvallen,heb nu 2 weken geprobeerd,maar ik voel dat het te weinig is(druk leven ,werken,3 kleine kids enz.) wat ik eet(wel 2 kilo kwijt),maar
ik houd dit zo niet vol(1 of 2 sneetjes s'ochtends,fruit tussendoor,3 sneetjes s'middags ,verder optimel en crystal clear en s'avonds minderen met avondeten en dan bijv. extra sla erbij,gaat nog wel en s'avonds 2 crackers gaat ook wel,
sonja kan ook,maar dat lijkt voor mij ook moeilijk vol te houden en mijn vriend zegt ,ik ga echt geen 100 euro p.w uitgeven aan dat proteinedieet...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Eten

Ik heb geen ervaring met een proteinedieet, maar wel met een ander goed dieet; het cambridgedieet. Totaal geen hongergevoel gehad.

Wat je nu echter eet, zal je toch aan moeten wennen. Want na ieder dieet, moet je gezond blijven eten. Wat je nu eet, is een gezond dieet. Dus als je al 2 kilo kwijt bent in 2 weken, zou ik toch proberen door te zetten. Ben je er toch voor de zomer mee klaar.
Een ander dieet, gaat ook niet harder dan max. 1,5 kg per week (als je tenminste nu niet 180 kg weegt).

Vic

Vic

15-03-2011 om 22:50

Sonja bakker

Mijn vriend is net in 3 maanden 11 kilo afgevallen met het Sonja Bakker boek. Er zitten straffe dagen tussen dat je maar weinig eet, maar je mag over het algemeen wel drie maaltijden en 3 tussendoortjes. Mijn vriend heeft ook niet echt honger gehad. Grootste leerpunt voor hem was het advies om langzamer te eten. Normaal gesproken at hij in korte tijd twee borden eten, en dan merk je niet dat je aan een portie eigenlijk wel genoeg hebt. Ook met de tussendoortjes. Van Sonja mag je dan bijv. 1 evergreen, waar je normaal gesproken ook die tweede nog even naar binnen werkt. Alles valt of staat natuurlijk met een ijzeren discipline Ik heb twee dagen solidair mee gedaan en toen had ik toch wel weer erge trek in een wijntje en echte chips, in plaats van zo'n flauw bakje Japanse mix. En met slampamperig gedoe kom je er niet, oftewel 'zonder strijd geen kilo's kwijt'. Dan helpen zakjes, shakes en maaltijdrepen ook niet trouwens, want daarmee heb je nog veel meer honger.

Ben 4 kilo afgevallen

sinds de kerst eet ik minder koolhydraten en zo min mogelijk suiker.

Mijn oude ontbijt van yoghurt met cruesli (met suiker toegevoegd) is nu een vezelrijke suikerarme cruesli geworden. Plakje roggenbrood met smeerkaas ipv bruine boterham met zoetig. Ik eet meer vlees, kook vaak een eitje, eet vaker kaas en worst, meer groente. Inmiddels eet ik al wel weer een tijd koolhydraten maar dus veel minder dan voorheen. De wekelijkse saucijzenbroodjes, croissantjes in het weekend, gebak en koekjes zijn op een uitzondering na van de baan. Wel eet ik weer op mijn werkdag een stokbrood gezond, wat ik heerlijk vind maar dat is maar 1 a 2 keer per week.

Het is geen echt dieet maar het helpt hier prima en het gaat langzaam maar heel gestaag. Ik heb geen idee hoeveel ik nog ga afvallen, ik vind het zo prima te doen en ben minder moe. Ik heb ook niet meer de behoefte om mij ongans te eten aan lekkere broodjes zoals in de eerste weken.

Maar ik ben ook niet echt een eter, ik neig naar andere dingen (roken) wel hou ik heel erg van gebak maar ook daarvan kan ik het wel laten, die enkele keer dat ik dan toch een lekker taartje koop geniet ik er heel erg van.

Overigens

je hebt dat dieet nu 2 weken gevolgd en je bent 2 kilo kwijt. Dat is best veel, maar dat komt ook omdat je dus nogal drastisch bent nu qua hoeveelheid.

Misschien is het wat makkelijker als je net zoals ik wel veel mag eten maar sommige dingen dus niet of heel weinig.

Ik zelf viel in de eerste weken een halve kilo per week af.

dihanne

dihanne

16-03-2011 om 11:55

Geen ervaring met proteinedieet.....

Beste Kaatjuh

ik heb geen ervaring met een proteïnedieet, maar het zal vast wel helpen

alle dieten helpen namelijk, volgens mij maakt het weinig uit wat je doet.

maar als je ermee stopt, dan kom je toch weer aan.

Dus wat je nu doet, lijkt mij heel goed. Ik zou nog wel even naar die Optimel kijken, zit vast veel suiker in.

Maar dat eetpatroon dat je nu beschrijft lijkt mij een structurele verandering van je eetpatroon, en dat moet je doen, als je echt wilt afvallen en slank blijven

Ik vind twee kilo in twee weken heel erg veel, lijkt mij een hele hoge eis.

Dus misschien wat meer gaan eten, lekkere salades, groentesoepje, voel je misschien weer wat lekkerder......

succes van Dihanne

(die ook wil afvallen!)

Toevoeging

ik ben nadat mijn jongste 6 maanden was weer gaan fitnessen 2 keer per week. Daar ben ik toen redelijk snel van afgevallen maar na een kilo of 5 bleef ik hangen en dat is er dat jaar niet meer af gegaan, Vandaar dat ik afgelopen kerst dacht dat ik maar eens wat met dat eten moet doen en aangezien ik niet in dieeten geloof ben ik structureel mijn eetpatroon gaan veranderen, in het begin moet je dus wennen maar na een tijdje eet je gewoon wat je vroeger ook at behalve minder van het dikmakende (koolhydraten en suiker). Ook zoiets als vruchtensap drink ik nauwelijks meer.

Maxime.M

Maxime.M

16-03-2011 om 12:20

Koolhydraten en suiker

hier minder ik daar ook in (koolhydraten en suiker). Mede door mijn man die af wil/moet vallen heb ik me verdiept in Atkins, Dr. Frank, Southbeach. Dat leverde me toch wel wat inzicht op in koolhydraten en lightprodukten enzo.
Wat we nu hier doen is regelmatig minderen met voornamelijk de koolhydraten en de suikers. We eten beslist geen lightprodukten maar meer de puurdere dingen. (geen pakjes, alles zelf maak zeg maar) we zijn bewuster aan het eten. Bij mij werkt het wel (ik ben niet te dik, maar wil wel dit gewicht houden, dus hou wel in de gaten wat ik eet en wat mijn gewicht is) man daarentegen is en blijft een grage eter. (haha beetje die man van Claire uit de nieuwste Gooische Vrouwen film) Hij wordt echt gelukkig van eten, dus het is meer hoofdhonger wat bij hem het probleem is.
Maar goed, even terug naar de topic, ik vind zelf dus dat koolhydraten en suikers minderen een goede en blijvende levenswijze kan zijn, is lang vol te houden ook, want je hoeft niet deze manier van eten te stoppen zoals je bij een dieet op een gegeven moment wel doet.

dihanne

dihanne

18-03-2011 om 13:45

Bedankt

beste lijner,

bedankt voor de info!

Dihanne
(die al twee dagen niet gesnoept heeft!)

Wel ervaring

kaatjuh ik heb wel ervaring.
je valt idd snel af. alleen hield ik honger. contact gehad met prodimed en die vonden het ook vreemd. ik bleef tril aanvallen houden, mede door druk leven.

Ik miste enorm mijn normale eten. ik ben gek op bijv. brood. maar het meerendeel van de mensen heeft geen honger.

je kan ook eens op het forum van viva kijken, er loopt een draad over.
voor meer vragen kan je me mailen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.