Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Ervaringen softcup?

Al een hele poos staat voor morgen een heerlijk dagje sauna met mijn vriendin gepland. Maar... ineens word ik ongesteld?! Ik heb sinds een maand of 2 de Mirena, ik heb hier dus nog eventjes geen ritme in kunnen ontdekken...
Maar goed, naar de sauna wil ik toch dus ik heb Softcups gekocht. Iemand van jullie hier ervaring mee?
Ik neem voor de zekerheid ook gewone tampons mee, maar ik vind zo'n touwtje tussen je benen zo'n raar gezicht in de sauna haha

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

23-01-2009 om 20:18

Oplossing voor het touwtje

Mocht het niet lukken met de softcup dan heb ik wel een tip over het touwtje. Dat ding hoeft echt niet naar buiten te hangen. Je kunt het ook gewoon in je vagina stoppen, dus eerst tampon (met touwtje naar buiten) en daarna touwtje naar binnen. Dan kun je er nog makkelijk bij en niemand ziet iets.

emmonis

emmonis

23-01-2009 om 21:05

Andere oplossing

Als ik naar de sauna ga en ongesteld ben, knip ik thuis het touwtje van de tampon al korter. Eerst leg ik er een knoopje in, zodat ik het touwtje makkelijker vast kan pakken. Zo hoef je niet bang te zijn dat het touwtje buiten hangt.

Minka

Minka

23-01-2009 om 21:10

Iets anders

Ik vond de softcups niet zo fijn, dus ik heb nu iets anders: Beppy's! Dat zijn een soort sponsjes. Softcups gingen bij mij lekken omdat ik ze niet goed kon plaatsen (en omdat het cups zijn, lek je dan veel opeens!). Misschien is dat een oplossing voor je?
Groet, Minka

koentje

koentje

25-01-2009 om 00:15

Hoe...

werkt beppy's dan? Sponsjes lekken toch door?

Therese

Therese

25-01-2009 om 15:15

Heel genant....

maar ik ben mijn softcup verloren. Hij gleed er met bloed en al gewoon uit. Echt ik kon wel door de grond zakken en als ik er alleen al aan denk staat het schaamrood me op de kaken. Zoals je wellicht kan voorstellen was dat tevens mijn laatste softcup-ervaring ooit. Ik hou het nu gewoon bij tampons, waarbij ik het touwtje naar binnen werk. Nog nooit problemen gehad met plotseling bungelende touwtjes.

Mooncup

Ik vond het feit dat je ze moest weggooien een groot bezwaar van de softcups (al liggen ze nu voor 1 euro bij kruidvat).

Ik heb nu een mooncup (soort keeper, masr van siliconen i.p.v. rubber). Erg prettig en minder zijlekkage na een aantal uur als de softcup.

Mamba

Mamba

25-01-2009 om 20:07

Goede ervaringen

Ik vind ze erg prettig. Niet op dag 2 en 3 omdat dan de boel erg gevoelig is, maar wel op de andere dagen. Groot voordeel vind ik dat je kunt sexen zonder smeerboel van mijn kant én dat je het ding na gebruik zo hup weggooit. Uitspoelen in een gootsteentje is niet echt my cup of tea.

Sanneke*

Sanneke*

26-01-2009 om 10:20 Topicstarter

En....

Ik heb de softcup geprobeerd, maar ik vind ze niet prettig zitten. Mijn baarmoeder reageerde erop door steeds in de kramp te trekken, voelde niet fijn. Toen ik hem er uiteindelijk weer uitgewurmd had (wat ik vrij lastig vond gaan trouwens) heb ik geen krampje meer gehad. Uiteindelijk heb ik zaterdag in de sauna gewoon tampons gebruikt. Touwtje naar binnen gefrommeld en het is er niet uitgezakt.
Dank voor jullie ervaringen, ik houd het op tampons.
Iemand nog interesse in 5 softcups voor weinig? hahaha

Diep genoeg

Als je baarmoeder verkrampte, zat ie dan wel diep genoeg?

Er uit halen is heel makkelijk, gewoon persen, net als wanneer je een kind krijgt.

Vic

Vic

26-01-2009 om 14:41

Vraag

Kun je zo'n soft cup ook gebruiken als je een lichte menstruatie hebt? En kun je hem zonder knoeien verwijderen (zonder dat het alle kanten uit spettert als hij eruit floept)?

Sanneke*

Sanneke*

26-01-2009 om 20:52 Topicstarter

Tja

Geen idee of hij goed zat of niet. Hij bleef wel heel goed zitten, zakte er niet stiekem uit, maar het was echt een heel naar gevoel. En eruit persen? Ik heb 2 kinderen eruit geperst, maar ik kreeg dit ding niet langs mijn schaambeen heen naar buiten haha

Prulletje

Prulletje

26-01-2009 om 21:20

Dirksmama

Ik heb alleen maar keizersnede ervaringen. Dat lijkt me toch een beetje rigoreus!
Overigens heb ik de softcups al maanden in de kast liggen. Maar om een of andere reden heb ik ze nog steeds niet geprobeerd. Ik ga ze nu meteen in het wc kastje leggen, dan denk ik er misschien de volgende keer aan!

Prulletje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.