Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Essure methode nog een keer

Ik heb er pas een draadje over gelezen maar kan het niet meer vinden en kan me ook niet herinneren of mijn vraag erin stond dus nog maar een keer:

Ik ben op dit moment zwanger van ons 4e kindje. Niet de bedoeling eigenlijk, maar na van de eerste schrik bekomen te zijn is het kindje van harte welkom en zijn we er erg blij mee.
Om diverse redenen weten we echter wel heel zeker dat we na dit kindje geen kinderen meer willen. Vandaar dat ik me wil laten steriliseren, volgens mij de meest betrouwbare methode want de pil werkt niet zoals zou moeten is nu gebleken De Essure methode spreekt mij erg aan maar wie weet wanneer ik dit kan laten doen, na de bevalling?
Gelijk na de eerste menstruatie of pas later, of misschien zelfs al eerder? Kan een hoop info vinden dankzij google maar dit dus niet. En natuurlijk zou ik naar de huisarts kunnen gaan maar die staat vanwege mijn leeftijd niet bepaald positief tegenover sterilisatie en geeft me voor mijn gevoel dus ook geen serieuze antwoorden op vragen hierover.
Iemand die dat wel wil doen? Alvast bedankt en sorry voor het lange verhaal.
Esmee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Yvonne

Yvonne

21-09-2008 om 18:53

Eerste week na je menstruatie

De behandeling moet in de eerste week direct na je menstruatie worden uitgevoerd (dit luisterde erg nauw toen ik het vorig jaar heb laten doen), anders is het baarmoederslijmvlies te dik en kunnen ze moeilijk of helemaal niet bij je eileiders komen.
PS Mocht je oververhoopt met een keizersnee bevallen kan je als je toch al open ligt je dan direct laten steriliseren.

Mover

Mover

21-09-2008 om 20:55

Inderdaad in de eerste week na

je menstruatie. Voor mij lekker makkelijk te plannen, want ik slik de pil. Geen idee hoe dat gaat als je moet wachten na een zwangerschap. Eer dat dan de menstruatie weer op gang is (?)
Ik krap 2 weken geleden de essure laten uitvoeren. Nog een paar maanden doorslikken met de pil, en dan kan ik hopelijk weer kennismaken met mijn eigen lijf.

EsmeePF

EsmeePF

21-09-2008 om 21:30 Topicstarter

Oke

dus gewoon na de bevalling wachten op de menstruatie en dan kan het. Duurt bij mij meestal niet zo lang maar goed, dat zien we dan wel weer.
Bedankt voor de reacties in ieder geval!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.