Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Koosje

Koosje

27-09-2011 om 16:12

Evaringen met stijve nek gezocht

Beetje rare titel misschien maar ja Ben zondagochtend opgestaan met een beetje een stijve nek, zo'n gevoel waarvan je denkt "even niet goed gelegen, wel eens vaker gehad, dagje lastig morgen weer over'. Maar helaas (
Het werd zondagavond steeds erger en wist s'nachts niet meer hoe ik moest liggen van de pijn, inmiddels aan beide kanten van mijn nek. Pijn was ook veel scherper geworden.
Maandagochtend dus naar spreekuur van de ha gegaan, waar ik binnen een minuut weer buiten stond met 30 diclofenac en de mededeling dat het wel weer over ging.
Vandaag ook nog naar mijn fysio geweest die me een beetje gemasseerd heeft en aangeraden om wel de diclofenac te gaan slikken om de boel een beetje te ontspannen.

Kan iemand me ff een hart onder de riem steken met eigen ervaringen ? Ik heb nog nooit zo'n soort stijve nek gehad, en ik word er een beetje gek van. Echt iedere beweging met mijn hoofd doet (scherpe) pijn, zelfs als ik gaap en eet en drink (en dus slik, die spieren zitten blijkbaar ook aan de achterkant weer ergens aan je nek vast). Voel me echt rot en kom tot bijna niets, auto rijden is gewoon gevaarlijk en liggen in bed is ook al pijnlijk. Kortom, voel me ff een beetje zielig ;-((
Heb vanmiddag de eerste diclofenac geslik maar merk tot nu eerlijk gezegd nog niks...of gaat dat pas na wat langere tijd werken ?

Alle tips en ervaringen welkom !

groetjes van robothoofd Koosje (ziet er niet uit

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tinus_p

Tinus_p

27-09-2011 om 16:56

Das geen stijve nek

maar een gescheurde spier (of zo klinkt het). En ja, dat duurt een week of 2-3 voordat t echt weer over is. Tot die tijd is het beste advies: voorzichtig bewegen, maar wel blijven bewegen -rust maakt t stijver en pijnlijker. Die diclofenac maakt bewegen minder pijnlijk. Been there, seen it, etc. Bij twijfel of teveel pijn terug naar de huisarts natuurlijk.

Guinevere

Guinevere

27-09-2011 om 17:19

Masseren en rekken

Van een keertje een lichte massage gaat dit niet weg (aangenomen dat het geen gescheurde spier is). Zet je partner aan het werk voor een lange intensieve massage, en dat meerdere malen. Tussendoor kun je proberen die nekspieren voorzichtig op te rekken. En houd die nek warm. Pijnstillers zou ik zeker nemen, als je die niet neemt ga je raar bewegen en wordt het alleen maar erger. Misschien een extra paracetamol erbij nemen, dat versterkt het effect.
Sterkte ermee.

Koosje

Koosje

27-09-2011 om 18:00

Gescheurde spier (tinus)

Dank voor jullie reacties. Volgens ha en fysio zijn het verkrampte spieren, dus geen scheuring oid. Dat zou ook met een beweging ontstaan moeten zijn denk ik, en dat is niet aan de orde geweest.

groetjes,
Koosje

Koosje

Koosje

27-09-2011 om 18:02

Diclofenac vragen

Die diclofenac doet nu na 5 uur dus nog steeds niets. Iemand daar ervaring mee ? Ik denk dat ik zo na het eten (over een uurtje of zo) de 2e neem. Kan ik er dan vanavond laat nog 1 nemen ? Het zijn 50 mg tabletten.
En iemand schreef iets over combineren met paracetamol, mag dat ? En zo ja, hoeveel ?

Alvast dank voor jullie ervaringen !
groetjes, Koosje

Moontje

Moontje

27-09-2011 om 20:31

Paracetamol / ibuprofen

Paracetamol wordt vaak met Ibuprofen gecombineerd, het versterkt elkaars (pijnstillende) werking.
Diclofenac wordt ook wel gecombineerd met Paracetamol, maar ik zou dat even overleggen met de apotheek.

Echter als de pijn zo hevig is zou ik toch echt de h.a. opnieuw bellen morgen en a/d bel trekken dat het TE erg is. Wellicht is er toch echt meer a/d hand dan de h.a. in die 30 seconden heeft "gediagnostiseerd" (ahum).

Beterschap!

Coco

Coco

27-09-2011 om 21:06

Spierverslappers?

Ik heb ook zoiets gehad. Diclofenac werkt bij mij niet (had ik al eerder bij iets anders gemerkt). Eerst twee dagen met ibuprofen en paracetamol aangemodderd, maar toen ik aangaf dat ik twee nachten niet geslapen had en eigenlijk bijna niets kon doen van de pijn kreeg ik paracetamol met codeïne en diazepam. Dan kon ik wel niet autorijden, maar ja, dat lukte toch al niet met die pijn. Dit werkte als een tierelier. Voor het eerst kon ik weer fatsoenlijk slapen en twee dagen later was het vrijwel weg. Het was waarschijnlijk vanzelf ook weggegaan, maar dan had ik me wel nog eens een paar dagen langer verschrikkelijk gevoeld.

Koosje

Koosje

28-09-2011 om 10:05

Veel beter!

Even kleine update: gisteren rond een uur of 6 (5 uur na inname 1e diclofenac) voelde ik de pijn ineens van het een op het andere moment afnemen en liep ik binnen een kwartier zingend door het huis ! Wat een verschil ! Heb in het uur daarna meer gedaan dan in de 2 dagen daarvoor
Voel de oorspronkelijke pijn nog wel maar die is heel goed te doen, kan m'n nek verder weer gewoon bewegen en voel niet meer met iedere beweging pijn. Hoop dat de boel nu weer wat kan ontspannen en de pijn wegblijft als ik over een paar dagen de diclofenac ga stoppen.
Nogmaals dank voor al jullie reacties !
groetjes van een opgeluchte en ex-robot Koosje

Hombre

Hombre

28-09-2011 om 15:58

Vergelijkbaar?

Moeilijk om die klachten te vergelijken, maar in mijn geval was het bewegen en oefenen dat de problemen oploste. Als ik die pijn voel opkomen (ik dacht aan RSI) moet ik gewoon wat schouderoefeningen doen en het is zo weer weg. En het was behoorlijk erg. En ik sta ook scheef maar dat heeft er waarschijnlijk niks mee te maken. Nek, schouder en rugklachten komen heel veel voor, bij mensen die recht en scheef staan, maar die mensen die scheef staan zijn er natuurlijk van overtuigd dat het daardoor komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.