Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Bellefleur

Bellefleur

15-09-2008 om 13:36

Evenwichtsorgaan

Afgelopen vrijdag ben ik flauwgevallen in de fietskelder bij het station, en omdat ik voortdurend moest overgeven en duizelig bleef, ben ik naar het ziekenhuis gebracht. Na allemaal onderzoeken zeiden ze in het ziekenhuis dat ik een virus op het evenwichtsorgaan heb. Inderdaad voel ik me ziek, grieperig, maar dan zonder spierpijn en koorts. Na deze diagnose mocht ik naar huis. Sinds gisteren voel ik me al wat beter, ben niet meer misselijk, maar nog steeds licht draaiierig. Ik ben nogal geschrokken van de hele toestand. Ik ging gezond en energiek naar het station, sportspullen in de fietstas. En van de een op de andere seconde ben ik zo ziek dat ik naar het ziekenhuis moet.
Wie herkent dit? Gaat het over? Hou ik restverschijnselen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Bellefleur

Bellefleur

15-09-2008 om 13:46

5 dagen!

Daar kan ik wel mee leven! Ik ben erg blij met je reactie. Het is anders wel goed voor mijn overgewicht! In het ziekenhuis heeft een internist mijn hoofd achterover geduwd, en schuin gedraaid. Erg eng. Maar de ergste draaiierigheid ging er van over. Ik als leek denk dat hij op die manier het evenwichtsorgaan dat op hol geslagen was weer rustig gekregen heeft.

Lady Grey

Lady Grey

15-09-2008 om 16:15

Virus

Ik heb ook al gehoord dat er een dergelijk virus rondgaat met diagnoses van dat het twee weken duurt. ;_((

prae

prae

15-09-2008 om 16:37

Vorige week

heb ik iets soortgelijks gehad. Ik werd op maandagmiddag heel draaierig en dat ging maar niet over. Vooral als ik naar links keek dan had ik het. Op woensdag naar de dokter geweest en die dacht dat er iets was met het evenwichtsorgaan en dat het ongeveer een week zou duren. Donderdag werd ik wakker en was het weg! Niet meer teruggekomen gelukkig.

Bellefleur

Bellefleur

15-09-2008 om 20:46

Pelle,

Zou het kunnen dat jij die extreme duizeligheid langer hebt gehad, omdat je geen 'behandeling' hebt gehad? Ik bedoel het trucje van de arts in het ziekenhuis. Ik ben nu nog steeds draaierig, maar dat hele akelige stopte na de behandeling.

Hier ook

erg veel last van gehad. Ik kreeg er bij een griep last van. Bij mij heeft het echter in totaal 5 maanden geduurd. Ik dacht dat ik er gek van werd. Eerst was het de griep en pas na 3 weken!!!! kwam de diagnose virus in evenwichtsorgaan. De middeltjes ertegen hielpen bij mij alleen maar averechts. gelukkig heb ik er verder niets aan over gehouden.

Hoe gaat het nu met jou?

Angela

Bellefleur

Bellefleur

15-09-2008 om 20:48

Urslau,

Het gaat beter, maar dat duizelige maakt me heel onzeker. Wel heb ik natuurlijk een heel verhaal te vertellen, omdat ik met de ambulance naar het ziekenhuis werd gebracht enz. Dat maakt wel indruk

Ook niet opbeurend

Ik heb dit virus ook gehad. Heel erg vervelend. Bij mij heeft het 6 weken geduurd en als ik moe was daarna werd ik ook weer duizelig. Collega van me heeft het heel heftig gehad, opgehaald met ambulance omdat hij dacht iets in zijn hersenen te hebben en hij niet kon ophouden met overgeven. Bij hem heeft het ook een maand of 2 geduurd.

Gr.
Moon32

Bellefleur

ja dat onzekere herken ik. Ik dacht dat het op een gegeven moment over was. Dus op naar het werk. dat is een 30 minuten met de auto. pffff het voelde alsof ik een complete wereldreis moest maken. Ik ben van tankstation naar afslag etc gegaan en mocht de rest van de week niet meer werken. Tja leuk maar ik moest nog wel naar huis. Dus als je er geen last meer van lijkt te hebben ga eens lekker naar buiten.Maak een ommetje en kijk in hoeverre je weer herstelt bent.

Tja een ambulance. heb ik ook al eens gehad. ik kan mij er alleen weinig meer van herinneren. Was heerlijk aan het hyperventileren.(

Mamba

Mamba

15-09-2008 om 20:54

Ook gehad

Ruim drie weken. Ik heb van de ha wat evenwichtsoefeningen gekregen om op bed te doen, alleen medicatie tegen misselijkheid.

wendelien

wendelien

15-09-2008 om 21:12

Raar misschien

Ik ken iemand met de ziekte van Meunière: een chronische aandoening van het evenwichtsorgaan. Als die een aanval van duizeligheid en de rest voelt aankomen en niet 123 thuis kan komen en/of gaan liggen, neemt die Primatour in en dat schijnt te helpen. Het werkt nl. op het evenwichtsorgaan Zou dat misschien ook wat zijn voor jullie?

wendelien

wendelien

15-09-2008 om 21:13

Hij neemt dan maar een heel klein stukje van zo'n tabletje.

Hier ook lang

hoi,
hier ook 6 weken last en nog twee keer terug gekomen.
wat naar is het he. ik had nog twee kleine kindjes te verzorgen,maar kon gewoon geen kant op.

sterkte!

Jesse_1

Jesse_1

16-09-2008 om 10:15

Helaas

Ik ken 2 mensen die het hebben gehad, en die er héél lang last van hebben gehad!
Sterkte, het kan ook meevallen. Jesse

Petra-

Petra-

16-09-2008 om 12:25

Hier

ook, maar dat was het gevolg van een oorontsteking. Heeft een paar dagen geduurd en gelukkig is het weggebleven. Sterkte

Bellefleur

Bellefleur

16-09-2008 om 16:38

Het gaat hier 'fantastisch'

Ik kan al 300 meter wandelen. Van boom naar lantaarnpaal naar hek en terug. Ik heb al heel wat bezorgde blikken van wijkbewoners gezien. Zo van, goh, die is vroeg aan de sherry!

Tijdens zwangerschap

Ik heb het virus gehad toen ik zwanger was van mijn zoon (10 jaar geleden). Ik werd 's nachts wakker om te plassen en toen ik uit bed ging sloeg ik zo tegen de muur aan. Op de WC zat ik te duizelen en terug naar bed ging ook moeilijk. De volgende dag kon ik nauwelijks nog mijn hoofd bewegen zonder over te geven, echt afschuwelijk. De huisarts zei dat hij mij de normaal voorgeschreven medicijnen niet kon geven vanwege mijn zwangerschap. Ik heb dus moeten 'uitzieken'. Pfff...heb geloof ik een week op bed gelegen en pas na 3 weken durfde ik weer auto te rijden. Ik had toendertijd nog nooit van deze ziekte gehoord en ook in mijn omgeving wist bijna niemand hiervan af. Blijkt nu toch dat het best wel veel voorkomt. Een vriendin van mij heeft het laatst ook gehad. Het begon terwijl ze op haar werk zat en ze is toen met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht omdat men voor van alles en nog wat vreesde. Uiteindelijk bleek het gelukkig alleen maar om een virus op haar evenwichtsorgaan te gaan.

Bellefleur

Bellefleur

17-09-2008 om 12:29

Prieeltje,

Ik ben er zelf ook verbaasd over dat er hier zoveel mensen het kennen. En ook opgelucht. Ik heb ook geen medicijnen gekregen. Ik vraag me af of ik zelf nog iets kan doen, in de vorm van oefeningen of zo.

Bellefleur

Mijn huisarts vertelde me dat met medicijnen je er met een paar dagen vanaf bent. Bij mij duurde het dus zo lang omdat ik die medicijnen niet mocht. Als ik jou was zou ik toch de huisarts maar even gaan bellen om te vragen of je er iets voor kan krijgen.
Ik hoop dat je je snel weer wat beter gaat voelen.

Opgelucht

Kan me heel goed voorstellen dat je opgelucht bent dat meerdere mensen het hebben of hebben gehad, ik had dat toen ook. Het is gewoon toch wel een eng gevoel dat je niet je hele leven zou willen hebben!

Ik heb toen ook nog hier gepost in ene draadje, een aantal maanden geleden is dat geweest.

Gr.
Moon32

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

·´¯`·­» Evy-Leigh «­·´¯*

18-09-2008 om 22:51

Aaaaargh hier ook

twee weken terug zomaar acuurt een draaiduizeling.
kon geen tien stappen meer naar de voordeur doen en moest de buuf bellen.

hele dag rustig aan gedaan maar voelde me wel daas.

week later weer op vrijdag weer een mega aanval....en misselijk!!!
hele dag plat gelegen zo'n beetje op de bank.
deze week dus hulp in moeten schakelen voor kids halen brengen van en naar school....
onze huisarts zegt dat het tussen 2 en 5 weken kan duren....ik wil dat het sneller over is ben het al goed zat!!!!!

Bellefleur

Bellefleur

20-09-2008 om 12:23

Pelle,

Ik heb de 5 dagen niet gehaald. Ik ben nu 8 dagen verder, en het is niet over. Wel heb ik vandaag mijn persoonlijk record gelopen. Ik heb een krant gekocht! 300 meter heen, 300 meter terug. Wat ik miste was de juichende mensenmassa aan weerszijden van de straat toen ik deze overwinning behaalde.
Ik heb gisteravond van een (ex)lotgenote goede tips gekregen: bij een muur langslopen, vlak voor je uit kijken, en de zon vermijden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.