Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Telg

Telg

17-01-2020 om 23:38

Forum Diabetes type 2

Een simpele vraag: wie is er bekend met een goed informatief forum voor DM type 2.
Ik zag het trefpunt, maar dat en de andere die ik zag, vond ik niet overzichtelijk en van de andere was de lay-out niet geschikt voor mijn telefoon.

Wat ik fijn vind: informatief, zakelijk en makkelijk in het gebruik.
Mijn medicijnen doen het niet, de POH herkent bepaalde klachten niet die op internet zo te vinden zijn en ik wil er zelf ook even induiken v.w.b. informatie en ervaringen.
Ik ben medisch geschoold, alleen helaas summier op dit onderdeel. Bedankt.

Telg

Telg

19-01-2020 om 23:32

Iemand?

Zou heel fijn zijn 😊.

Forum?

http://www.diabetes2.nl/nl/forum.html

Wat is er mis met dit forum? En heb je al naar Engelstalige fora gekeken?

Als je medisch geschoold bent is het misschien ook mogelijk om een professionele cursus of training te doen? Daar om je ook mensen tegen met veel verschillende ervaringen.

Ad Hombre

Ad Hombre

20-01-2020 om 08:01

Telg

" van de andere was de lay-out niet geschikt voor mijn telefoon."

Dan gebruik je toch een computer?

AnneJ
"Wat is er mis met dit forum?"

Het is geen responsive design, dus dat zal het wel wezen.

Engelstalige bronnen zijn sowieso beter...

Forum?

'Mijn medicijnen doen het niet, de POH herkent bepaalde klachten niet die op internet zo te vinden zijn'

Maar dan heb je toch niets aan een forum? Gewoon terug naar de huisarts en je niet laten afschepen met de poh.

Telg

Telg

20-01-2020 om 21:27

Reactie

AnneJ, Dat forum had ik ook gevonden. Helaas niet geschikt voor mijn telefoon. Een cursus was leuk geweest, maar ik zit vanwege een ongeval thuis.

Ad: die heeft de geest gegeven helaas en is te groot voor mijn horizontale positie.

Sydney: daar vind ik ervaringsdeskundigen en dat kan vele extra opties geven. De POH is niet dom, daar doelde ik niet op, maar ik ben gewend om in korte tijd veel specifieke informatie te zoeken. Kennis is macht . Daar vind ik een forum handig voor, maar dan wel een goed en zakelijk forum.
Dank jullie wel

Guppie

Guppie

20-01-2020 om 23:35

Insulineresistentie

Forum zou ik niet weten maar diabetes heeft voor een groot deel te maken met insulineresistentie en tekorten aan voedingsstoffen.

Telg

Het lastige van ervaringsdeskundigen, zeker als ze zich bij de huisarts niet geholpen voelen, is dat ze vaak beginnen over maanbestralen homeopatische verdunningen en 5G straling. De vraag is of je daar iets mee opschiet.

Telg

Telg

21-01-2020 om 14:27

Gelukkig

Gelukkig ben ik medisch geschoold en op zoek naar een feitelijk forum. Maar er zijn of weinig diabeten hier, of ze gebruiken geen fora, of er zijn weinig DM fora. 😁

Ylea

Ylea

21-01-2020 om 16:08

Maar

Als je info wilt en je bent medisch geschoold, dan zoek je toch beter bij medische informatie, artikelen, pubmed? Daar vind je meer dan de ‘ervaringsdeskundigen’ van een forum.

Ik snap het ook niet

Wil je nou contact met lotgenoten of met medici?

Suikertje

Suikertje

21-01-2020 om 17:06

DM1

Ik heb DM1 en net na de diagnose heb ik natuurlijk wat rondgesnuffeld op het diabetesforum. Maar ik ben er ook weer weggegaan, want er zaten iets te veel mensen die van diabetes hun levensvervulling maakten en dachten dat ze medisch onderlegd zijn omdat ze ervaring met de ziekte hebben.
Of er kwamen mensen zoals hierboven iemand die schreven dat DM1 overgaat als je maar bij volle maan drie keer rond de tuintafel danst.

Als je medisch onderlegd bent, zoals ik ook, haal je je info uit Pubmed. Mijn internist stuurt me links naar interessante publicaties. Je hebt dan niet veel aan een patientenforum.

Telg

Telg

21-01-2020 om 19:41

Omdat

Aan de gewone informatie heel simpel te komen is. Net zoals je naar een psycholoog gaat voor probleem A en de rest bewaart voor OOL.
Ik ben specifiek op zoek naar ervaring in bepaalde zaken. ( geen wazige behandelingen of wijsneuzen)
Het was echt een heel simpele vraag, ik ga het antwoord hier niet krijgen denk ik, ik zoek nog even verder.

Ik begrijp waar Suikertje het over heeft, maar dat soort lui zitten hier ook, daar kan ik doorheen prikken en ben ik inderdaad niet naar op zoek.

Bedankt voor het reageren in elk geval.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.