Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Lusithania

Lusithania

28-07-2018 om 17:20

Frankrijk: zonneallergie of zonneblaasjes

Ik had er al weer een aantal jaar geen last van gehad maar nu wel dus. Wij zitten in Frankrijk en ik heb niets bij me tegen de zonneallergie.
Wat voor middeltje kan ik hier halen dat helpt tegen de jeuk en de blaasjes?

Sally MacLennane

Sally MacLennane

28-07-2018 om 17:24

apotheek

Ik ben in Frankrijk ook ooit overvallen door zonneblaasjes en kreeg toen de tip naar de apotheek te gaan. Daar zagen ze meteen wat ik nodig had en ik kreeg een lotion met een antihistaminicum (stof tegen allergie) mee die uitstekend hielp. De naam weet ik niet meer, maar ik kan je aanraden naar de apotheek te gaan en de bultjes te laten zien.

Ja naar de pharmacien ermee

Ze zijn meestal echt van goede raad,
Sini

Maria

Maria

30-07-2018 om 12:05

Oorzaak

Ken je de oorzaak? Ben je een andere zonnecreme gaan gebruiken? Ik krijg van de meeste zonnecremes zonneblaasjes/allergie, en dan vooral van de waterproof-versies. Ik smeer tegenwoordig met Avene (apotheek) of Piz Buin. Die gaan goed voor mij. Avene is speciaal voor de (over)gevoelige huid en hun factor 50 is tenminste echt factor 50. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Het wordt waarschijnlijk even zoeken, maar wat je nu smeert, is in elk geval niet goed voor jou. Ga maar alvast een lijstje opstellen met welke merken wel en niet goed gingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.