Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Belletje

Belletje

10-10-2018 om 18:45

Gaatje in oor ontstoken

Ook al ben ik mid veertig, ik heb ‘pas’ een paar jaar gaatjes in mijn oren. Nu had ik nieuwe oorbellen gekocht met een enorm scherp, ietwat rondlopend stekertje. Die kreeg ik niet lekker in en had een vriendin gevraagd te helpen. Zij heeft er beetje aan zitten pielen en kreeg de oorbel in. Na een uurtje ofzo irriteerde het toch dus weer uitgehaald. Nu is mijn oorlel warm, dik en rood. Ik vermoed dat er in t ‘tunneltje’ wat gaatjes zijn ontstaan door misprikken en die wondjes ontsteken.
Nu de hamvraag; laat ik even elke oorbel uit tot het rustig is of doe ik mijn zweerknopjes in?

Niet echt levensbedreigend, I know, maar ik zou t jammer vinden als t dicht groeit.

Jackie

Jackie

10-10-2018 om 18:51

Als kind

had ik dat ook wel eens. Volgens mij moet je juist de zweerknopjes weer indoen omdat de gaatjes anders dicht kunnen groeien.

Tine Winkel

Tine Winkel

10-10-2018 om 19:34

eens met Jackie

zweerknopjes er weer indoen en even (week?) rust gunnen. Als je geen knopjes indoet, groeit het dicht.

Guera

Guera

10-10-2018 om 19:38

Sterilon

Zweerknopjes erin en sterilon druppelen paar x per dag.

Materiaal

Je kunt ook last krijgen van bepaalde materialen van oorbellen. Dan kun je reageren met zwerende gaatjes. De remedie is dan een hypoallergene oorbel. Vaak staat het wel op een etiket.

https://rubriek.nl/gezond/allergisch-voor-oorbellen

knopjes ja, maar geen sterilon

Wel knopjes in doen, maar tegenwoordig wordt sterilon of een ander sterk desinfecterend middel afgeraden. Bij piercing shops kun je advies of een goed schoonmaakmiddel krijgen.

Guera

Guera

10-10-2018 om 22:06

Anneque

O? Door wie dan? Hier alle oorbel dragende meiden station meegekregen hoor van juweliers.
Dochter had x last ervan in buitenland. Geen sterilon bij ons. Apotheek gaf ons gedestilleerd water mee. Werkt ook.
Maar niet zo snel als sterilon. Wat gaat er mis dan? Werkt als tierelier

Belletje

Belletje

10-10-2018 om 23:14

Thankssss!

Ik ga ze in doen, dank!

Guera

Door "echte" piercers wordt het al langer afgeraden. Het zou te agressief zijn en ook bacteriën verwijderen die nuttig zijn.
Als je googelt, vind je dat volgens mij ook op de meeste piercing-sites. Wist niet dat het bij juweliers gewoon nog aangeraden werd.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

11-10-2018 om 07:53

Klopt

Mijn dochter heeft sinds kort een neuspiercing en zij moet het schoonhouden met neutrale zeep.
Sterilon etc dood ook de nuttige bacterieen

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.