Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Gebit - implantaten -zoenen

Hallo allemaal.

Een aparte vraag maar..
Mijn vriend heeft een geheel gebit (50+). Tja, vroeger geen geld gehad, gebit verwaarloosd.. ken hem nu een tijdje.
Nu is het zo dat zonder tanden je kaak krimpt. Onlangs bij kaakchirurg met hem geweest omdat ondergebit niet zo goed meer zit. Wij dachten aan implantaten. Chirurg zie dat dat wel een goede oplossing is, wellicht, dan blijft het iig zitten en hoef je niet steeds de prothese aan te passen. 
De goede man zei ook dat het op de bovenkaak niet een heel goed idee is (en ook duur) omdat de implantaten daar vaak reconstructie nodig hebben (een gebit zonder bovenverhemelte lijkt mijn vriend wel heel fijn!!).

Maargoed, we denken nu: eerst onderkaak.

Maar.. hij is een beetje bang voor het volgende:
Wij zijn nogal heftige zoeners (en zo.. alles met de tong haha), hij is bang dat hij die 'studs' gaat voelen of last van gaat hebben tijdens zijn 'werkzaamheden' in bed en misschien ook gewoon dat het vervelend voelt. 

WIE hier heeft een ondergebit met implantaat-dingen?
Dank dank.

Nee joh, daar merk je niets van. Alleen bestaat die kans als het gebit niet goed aansluit.
En implantaten; als dat eenmaal zit dan is er helemaal niets aan de hand; het voelt als je eigen gebit.

EvenAnders69

EvenAnders69

08-10-2023 om 21:31 Topicstarter

Ja, dat snap ik; hij heeft al natuurlijk een kunstgebit nu. 
maar gebit is snachts uit en dan voel je toch die uitsteeksels?? 

kan hij het niet na het zoenen uitdoen?

Maar krijgt hij nu implantaten, dus allemaal nieuwe tanden en kiezen die stuk voor stuk in de kaak zitten. Of krijgt hij een klikgebit?

Schemerlampje schreef op 09-10-2023 om 07:53:

Maar krijgt hij nu implantaten, dus allemaal nieuwe tanden en kiezen die stuk voor stuk in de kaak zitten. Of krijgt hij een klikgebit?

Ze noemt het implantaten maar beschrijft een klikgebit, waarvoor alleen de bevestigingspunten worden geïmplanteerd.

Ik krijg er sowieso de kriebels van en zou indien mogelijk altijd voor implantaten met losse elementen gaan.

Je kunt dat gebit toch ook pas uitdoen als je klaar bent met plezier maken in bed?
Er zijn legio mensen met een klikgebit. Die leven vast niet allemaal als kloosterlingen.

MMcGonagall schreef op 09-10-2023 om 08:36:

[..]

Ze noemt het implantaten maar beschrijft een klikgebit, waarvoor alleen de bevestigingspunten worden geïmplanteerd.

Ik krijg er sowieso de kriebels van en zou indien mogelijk altijd voor implantaten met losse elementen gaan.


Ik denk dat zoiets alleen mogelijk is als het slechts om enkele elementen gaat en niet om een hele kaak. Mij lijkt het dat hij het gebit gewoon inhoudt en pas na het zoenen/vrijen eruit haalt. 

Poezekat schreef op 09-10-2023 om 13:22:

[..]

Ik denk dat zoiets alleen mogelijk is als het slechts om enkele elementen gaat en niet om een hele kaak. Mij lijkt het dat hij het gebit gewoon inhoudt en pas na het zoenen/vrijen eruit haalt.

Ja, daar zeg je wat. Ik weet wel dat een collega een rijtje tanden heeft die op een implantaat vast zitten. Ik nam altijd aan dat die er gewoon permanent op zitten en niet ‘s nachts verwijderd worden.

EvenAnders69

EvenAnders69

09-10-2023 om 20:39 Topicstarter

Ja, ff uitleg.. Het gaat dus om een geheel gebit, inderdaad een die je er op klikt (nu dus alleen strakjes, onder).. die zitten verankert met dingen in de onderkaak (2 stuks).
Het gaat juist om ZONDER gebit zoenen. Voel je dan die ankertjes...
En ja, het is even wennen maar hij is de allerbeste minnaar ooit  

EvenAnders69 schreef op 09-10-2023 om 20:39:

Ja, ff uitleg.. Het gaat dus om een geheel gebit, inderdaad een die je er op klikt (nu dus alleen strakjes, onder).. die zitten verankert met dingen in de onderkaak (2 stuks).
Het gaat juist om ZONDER gebit zoenen. Voel je dan die ankertjes...
En ja, het is even wennen maar hij is de allerbeste minnaar ooit

Maar de bedoeling van dat gebit is dat het er permanent zit. Je hoeft dus nooit met alleen schroefjes te zoenen. Of bedoel je tijdens het vastgroeien van de schroeven?

EvenAnders69 schreef op 09-10-2023 om 20:39:

Ja, ff uitleg.. Het gaat dus om een geheel gebit, inderdaad een die je er op klikt (nu dus alleen strakjes, onder).. die zitten verankert met dingen in de onderkaak (2 stuks).
Het gaat juist om ZONDER gebit zoenen. Voel je dan die ankertjes...
En ja, het is even wennen maar hij is de allerbeste minnaar ooit

Houdt hij tijdens het vastgroeien van die ankertjes zijn kunstgebit? Zelf heb ik na het trekken van mijn gehele gebit 11 maanden zonder gebit gelopen omdat alles ook tijd nodig had om te genezen maar veel mensen krijgen een noodgebit gedurende die periode. Dat gebit kan hij dan tijdens "de werkzaamheden" in houden en pas uitdoen na afloop. 

EvenAnders69

EvenAnders69

15-10-2023 om 14:27 Topicstarter

s nachts moet het ding uit..
en, ik vind het eigenlijk wel prima zonder tanden dus.. dat juist is het issue

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.