Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

Massi Nissa

Massi Nissa

21-09-2010 om 20:45

Gedoe met arm, waarheen?

Mijn linkerschouder, arm en hand doen pijn. Eigenlijk min of meer continu. 's Nachts is het lastig, overdag ook. Het enige wat een beetje helpt, is de arm boven mijn hoofd houden, maar dat doe je ook niet de gansche dag. De maat is wel een beetje vol zo langzamerhand, het duurt al weken. Waar moet ik heen, huisarts, fysiotherapeut? En wat doe je aan zoiets als je geen pijnstillers kunt slikken vanwege mini-me in buik?
Groetjes
Massi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Naar de

... huisarts ! Je bent nu wel lang genoeg doorgelopen
Die weet ook wat je mag slikken aan pijnstillers.

Sterkte !
Damajo

Inderdaad

Stap 1 lijkt me toch nog altijd de huisarts.
Verder heb ik met schouder-ellende veel baat gehad bij osteopathie....

Roosje Katoen

Roosje Katoen

21-09-2010 om 21:59

Huisarts

Ik had met mijn pijnlijke schouder veel baat bij manuele therapie. Fysiotherapie hielp helemaal niet.

margje van dijk

margje van dijk

22-09-2010 om 00:52

Gefeliciteerd!

Ik ben altijd wat traag in die dingen, maar het was me nog niet opgevallen dat je zwanger was. Wat fijn Massi!

Qua arm: is dit het gevolg van overbelasting, of komt het zomaar uit de lucht vallen? Toen ik een tijdje geleden mijn arm verrekt had met de fitness en een nacht wakker had gelegen heeft de fysiotherapeut mij toch wel behoorlijk goed geholpen. Wel nadat ik pijnstillers van de huisarts had gekregen. Op het fitnesscentrum boden ze aan mijn arm 'te tapen', wat heel goed schijnt te werken als je pijn hebt aan bepaalde pezen/spieren. Ik neem aan dat er ook genoeg fysiotherapeuten zijn die dit kunnen.

Maar hoe dan ook: het begint bij de huisarts.

Sterkte!
Margje

Massi Nissa

Massi Nissa

22-09-2010 om 07:47

Da's duidelijk en pandia

Oke, iedereen zegt 'huisarts', over 20 minuten kan ik bellen. Handig als iedereen hetzelfde roept, kan dat niet vaker op het forum? (Hihi) Trouwens weer een fijn nachtje gehad, en het lullige is dat man ervan kan meegenieten - die doet ook geen oog dicht met al dat gedraai van mij.
Pandia, die cts klinkt interessant (en is gelinkt met zowel zwangerschap als reuma, twee mij op dit moment niet onbekende verschijnselen). Wel heb ik zelf het idee dat dit gedoe in de schouder 'begint' en dan uitstraalt naar de arm in plaats van andersom. Ik zou het zo met viltstift op mijn arm kunnen tekenen, zeg maar. Hoe dan ook, iedereen bedankt.
Margje, ik ben ook altijd de laatste op het forum die dit soort dingen doorheeft, hoor. Je moet maar net toevallig langs 'zwangerschap' komen. Ik ben dolblij en geniet van elke dag.
Groetjes
Massi

Massi Nissa

Massi Nissa

22-09-2010 om 07:50

O ja

Roosje, manuele therapie heb ik ook in mijn achterhoofd, werkt bij mij ook altijd beter dan fysio. Ik heb blijkbaar grof geweld nodig .
Groetjes
Massi

Bastet

Bastet

22-09-2010 om 08:33

Massi

Gefeliciteerd,leuk!!!
groetjes,bastet

fysio

fysio

22-09-2010 om 09:44

Tos

Het zou een TOS-beeld kunnen zijn. Kijk eens op http://www.werkendlichaam.nl/10313/1/thoracic-outlet-syndroom-tos.html. De fysio kan dit behandelen.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-09-2010 om 10:29

Massi

Mijn manueel therapeut gebruikte niet echt veel grof geweld, meer veel herhalingsoefeningen om de boel in goeie banen te leiden (ofzo,geen kraken in elk geval). Overigens woon ik vlakbij jouw woonplaats, dus mocht je interesse hebben dan kan ik je zijn gegevens wel even mailen.

Tirza G.

Tirza G.

22-09-2010 om 14:09

Oooooooo massi (ot)

Hier nog zo'n heldere. Gefeliciteerd meid, wat léuk!

Tirza

Massi Nissa

Massi Nissa

22-09-2010 om 18:01

Nou poe

Huisarts kan pas vrijdag (#$&@##, je krijgt hier een huisarts op postcode en ik ben ZO ontevreden over de bereikbaarheid van de mijne). Roosje, ik zou heel blij zijn met de gegevens van jouw therapeut, ik ben in staat om er morgen om acht uur 's ochtends voor de deur te staan (het wordt er niet beter op, zakmaarzegge).
Graag info naar [email protected].
Tirza, dank je wel!
Fysio, heb de link gelezen en het lijkt er wel echt veel op. Zal even een uitdraaitje meenemen vrijdag naar de ha. Dank je!
Groetjes
Massi (inmiddels ook gewoon chagrijnig, ik kan niet tegen pijn)

Ondertussen

Paracetamol, warm kersenpitzakje of juist koud koelelement er op zijn alledrie veilig tijdens zwangerschap.

Ook al vind ik een koelelement meestal kwelling, voor sommige mensen helpt het heel goed.

Mariel

PS Kan je huisarts niet per telefoon iets voorschrijven voor de apotheek voor je pijn VOOR vrijdag? Bel anders morgenochtend even terug.

Roosje Katoen

Roosje Katoen

22-09-2010 om 22:36

Massi

Ik heb je gemaild!

Massi Nissa

Massi Nissa

23-09-2010 om 13:00

Geweest

Heb huisarts vanmorgen gebeld en gezeurd om een eerdere afspraak (lumineus idee dat ik vannacht kreeg), en ineens was er nog wel een plekje. Ik ben zelf ook een muts dat ik niet doordram aan de telefoon, had ik gisteren al moeten doen. Volgens huisarts zit er een zenuw klem door een verdikte spier (als ik het goed heb begrepen). Advies was fysio of manueel therapeut en verder veel rust houden. Pijnstillers zag ha niet zitten omdat ik nog binnen het eerste kwartaal zit en dan vindt hij het niet veilig om aan te bevelen.
Maandag kan ik pas terecht bij de manueel therapeut, dus tot die tijd mag man alles sjouwen . Op de bank slapen ging trouwens beter dan in bed, dus die houden we er nog even in.
En mijn baas riep dat ik niet welkom ben voor ik weer een normale houding kan aannemen voor de klas, dus ik heb tot maandag vrij gekregen. Ontzettend lief.
Groetjes
Massi

Guinevere

Guinevere

23-09-2010 om 14:03

Massi

Ben ik weer de laatste die iets weet? Nou ja, dat is de story of my life... Van harte in elk geval!
En...kan het gedoe niet iets met RA te maken hebben? Ik neem aan dat je met de MTX bent gestopt.

Massi Nissa

Massi Nissa

23-09-2010 om 20:11

Guinevere

Dank je wel! Ik weet zoiets ook altijd pas heel laat, hoor, ik lees eroverheen denk ik. Ik denk niet dat het de RA is deze keer, het voelt heel anders. De pijn zit niet bij een gewrichtsknooppunt, het is echt een dikke streep van schouderblad tot vingertoppen (en dat is volgens de ha die beknelde zenuw). Ik kan het niet aanbevelen. Dacht dat ik wel wat gewend was, maar dit is lastig. En niets kunnen slikken ook, ik had in het verleden natuurlijk Naproxen voor dit soort gevalletjes . Ach, als de beeb er straks maar gezond uit komt, heb ik het er wel voor over.
Groetjes
Massi

Roosje Katoen

Roosje Katoen

27-09-2010 om 21:43

Massi

Hoe is het nu?

Massi Nissa

Massi Nissa

28-09-2010 om 17:00

Statusrapport

Ik doe trouw mijn oefeningen en overdag is het inmiddels goed te doen. 's Nachts blijft het lastig, ik lig niet lekker, word vaak wakker en slaap nog steeds niet goed. Volgende week weer naar de manueel therapeut (wel een vertrouwenwekkend persoon, Roosje) en morgen ga ik toch maar eens bij de verloskundige vragen of ik niet een beeeetje paracetamol mag net voor ik ga slapen.
Groetjes
Massi

margje van dijk

margje van dijk

28-09-2010 om 18:31

Oh, maar paracetamol mag je wel toch?

Ik had tijdens mijn zwangerschappen ook vreselijke pijnklachten (op een - eehm - andere plaats), maar ik mocht wél paracetamol slikken. Helaas hielp het niet, maar paracetamol in combinatie met zwangerschap is wel toegestaan. Althans, "in mijn tijd" mocht dat gewoon.

Sterkte d'r mee!

Margje

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 18:38

Paracetamol

Paracetamol mag volgens mij ook nog steeds tijdens zwangerschap. Ik heb ook tijdens mijn laatste moeten slikken vanwege CTS.

Massi Nissa

Massi Nissa

28-09-2010 om 19:46

Huisarts

Tja, de huisarts zei toch echt "beter helemaal niet" en dan ga ik daarin mee, want je doet toch het liefst wat goed is voor mini-me. De farmaceutische industrie verdient trouwens sowieso heel weinig via mijn huisarts, hij is erg voorzichtig met het voorschrijven van medicijnen. Het is een goede huisarts, dus als hij zegt dat het niet goed is, ben ik geneigd hem te geloven. Aan de andere kant hoop ik natuurlijk ontzettend dat de vk morgen het groene licht geeft voor wat paracetamol rond tien uur 's avonds, haha.
Groetjes
Massi

Fianna

Fianna

28-09-2010 om 20:14

Aha

ja zo'n huisarts heb ik ook ooit gehad. Erg tegen medicijnen. Tijdens mijn eerste zwangerschap mocht ik van hem behalve paracetamol ook niet eens neusdruppels gebruiken. Later hoorde ik van de vk dat dat echt zware onzin was.
Pas op met té voorzichtige huisartsen. Ze kunnen je onnodig laten lijden.
Google anders even op paracetamol en zwangerschap.
En sterkte er mee, maar vooral nog gefeliciteerd met je zwangerschap!

Roosje Katoen

Roosje Katoen

29-09-2010 om 11:30

Fijn

dat je vertrouwen hebt in de manueel therapeut. Nu maar hopen dat je klachten verbeteren Had je trouwens mijn mail nog gelezen ter voorbereiding van het consult?

Biene M.

Biene M.

29-09-2010 om 11:44

Goede arts

Een goede arts zorgt goed voor zijn patiënten. Ik word nogal boos van (tand)artsen die zwangere patiënten vaak onnodig zorg onthouden. Er zijn enorme registraties van zwangeren die allerlei medicijnen en drugs hebben gebruikt en de gezondheidstoestand van hun kinderen bij de geboorte en er kan echt heel veel meer dan veel huisartsen denken.

Laat je huisarts even met het RIVM bellen, ze hebben een speciale informatielijn hierover voor professionals: http://www.rivm.nl/preventie/zwangerschap/Teratologie_Informatie_Service.jsp

Neem elke acht uur twee paracetamollen, dan bouw je een plateautje op en dat werkt het beste. Sterkte in elk geval!

Massi Nissa

Massi Nissa

29-09-2010 om 12:17

Roosje e.a.

Roosje, ik had inderdaad een fietsbroekje aan (oeh wat zat dat al strak zeg), maar het was niet nodig. Blijkbaar toch door die zwangerschap wat voorzichtiger oefeningen . En bedankt voor het meedenken, hoor!
Biene, zojuist heb ik groen licht gekregen van de vk, die werkelijk bijna woordelijk hetzelfde zei als jij: er kan veel meer dan je huisarts denkt. En zij vindt het juist niet verantwoordelijk om zo te blijven rondlopen, omdat je dan je hele nek-en-schouder-gebied verkeerd gaat gebruiken en belasten, waardoor de problemen juist kunnen verergeren. Heel duidelijk.
Hartje was prachtig, heb weer genoten.
Groetjes
Massi

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.