Gezondheid Gezondheid

Gezondheid

anne

anne

29-04-2009 om 20:29

Geen controle na mirena

een aantal maanden terug heeft mijn huisarts een mirena spiraaltje bij me geplaatst. Ik lees regelmatig dat je daarna minstens één keer gecontroleerd zou moeten worden door de arts.

Daar heeft mijn huisarts het helemaal niet over gehad, geen controle(s) dus gehad en die staan ook niet op de planning.

Is dat normaal?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jesse_1

Jesse_1

29-04-2009 om 21:11

Ik ook niet

En de 5 jaar zijn nu bijna om.
J.

Brianna F

Brianna F

30-04-2009 om 11:36

Ook niet

Al 2 keer 5 jaar mirena gehad en noit laten controleren.

Rafelkap

Rafelkap

30-04-2009 om 18:48

Draadjes

Ik zou wel af en toe voelen of je de draadjes nog kan voelen. Die bleken bij mij zoek (gelukkig zat dat ding er nog wel goed in)

anne

anne

30-04-2009 om 19:35

Bedankt voor de reacties,

het is dus niet vreemd dat er bij mij niet gecontroleerd is.

Ik vraag me alleen wel af waarom de ene dokter dit wel doet en de andere niet....

Rafelkap

Rafelkap

01-05-2009 om 16:39

Consult aanvragen

geen idee, volgens mij wordt dat altijd gedaan. Maar je kan natuurlijk ook gewoon een consult aanvragen bij je huisarts en vragen of hij even wilt controleren. Dan weet je tenminste zeker dat ie nog goed zit. Voor je eigen gemoedsrust.

ishtar

ishtar

01-05-2009 om 21:48

Mijn huisarts

zei, dat een controle nodig was omdat sommige vrouwen het spiraaltje ongemerkt kunnen verliezen. Hij wou dus wel een controle doen.
maar omdat ik dat ding niet als anticonceptie gebruik, vond ik het niet zo nodig. Hij zit er nog, merk ik aan mijn (uitblijvende) menstruatie.

margje van dijk

margje van dijk

04-05-2009 om 11:13

Om claims achteraf te voorkomen

Mijn huisarts stond erop dat ik een echo zou krijgen nadat zij mijn Mirena-spiraal had geplaatst. "Ik heb zelf al vier kinderen, ik wil niet de kosten van nog een kind moeten dragen", grapte ze.

Dus ik denk dat sommige huisartsen het doen om zichzelf in te dekken. Stel dat je inderdaad tóch zwanger wordt (omdat je net die ene statistische afwijking was bij wie het niet goed zit). Jouw huisarts staat blijkbaar op het standpunt dat dat dan jouw probleem is. Mijn huisarts wil een extra argument: dat ik niet bij haar kan komen voor een 'schadevergoeding'.

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.